homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 14-07-2017, 12:50
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Ah economie, nu komen we bij mijn stokpaardje. 😎

Er zijn statistieken over de gemiddelde levensduur van bedrijven, vergelijking tussen de periode van nu tot 100 jaar geleden. Waar vroeger een bedrijf makkelijk meerdere generaties van een gezin tewerkstelde, is die gemiddelde levensduur van dat bedrijf nu teruggebracht naar nog geen halve carrière van 1 gezinslid. Allemaal heel logisch, omdat het nu echt wel waanzinnig snel vooruit gaat. Als je vandaag een interface koopt en die heeft over 5 jaar geen actuele drivers meer, is dat 'normaal' geworden en koop je een nieuwe. Als mijn grootouders daarentegen hun eerste TV kochten, kwam 20 jaar later die lokale verkoper het nog steeds fixen, doorgaans zonder kostprijs als klantendienst. Zeer respectabel en ferm gewaardeerd, dat zeker. Maar doe je dat vandaag nog, dan ga je simpelweg financieel ten onder.

En hetzelfde probleem heb je in de huidige muziekwinkels en online shops. Beiden roepen hun mantra's in het wilde weg: "hier krijg je tenminste service" of "wij zijn de goedkoopste". Dat zijn redenen van minstens 10 jaar geleden om je koper aan je te binden. Nonsens ontstaan uit marketing afdelingen. En het is gewoon tenenkrullend hoe sommigen daar blijven intrappen en het is erger hoe veel van die bedrijven daar blijven aan vastklampen zonder telkens hun 'unieke verkoopsargument' te herevalueren en aan te passen aan de nood van de klant.

Op die manier ga je je klant echt binden aan je. En het medium dat je gebruikt om die verkoop te realiseren doet er eigenlijk niet toe. Of dat nu een sympathieke verkoper is of een goed gedocumenteerde webshop, dat doet er toch niet toe? Als je dan je omzet of winst ziet teruglopen is het makkelijk de schuld op de tools te schuiven. Terwijl de eigenaar/marketeer misschien beter had geluisterd naar de markt en de signalen die ze gaf i.p.v. het eigen oude mantra te blijven herhalen.

Dat we dan in België weeral eens gigantisch achterop hinken op vernieuwingsvlak, is het dan ook niet verwonderlijk dat het slechter gaat met die shops. Het is nog maar recent dat onze fysieke shops afgestapt zijn van de vermelding 'bel voor de beste prijs' bij elk product. En nog steeds zijn veel van die shops een uiting van vooral gericht zijn op de consumer ipv de (semi-)pro. Zodra je een iets duurder geronomeerder stuk wil, is het ofwel nergens te vinden of 'te bestellen met een onbepaalde leverduur'. Tuurijk dat mensen dan bij de pakjesschuivers bestellen waar ze 2 dagen later het product al in huis hebben. Wij consumenten willen nogal een snelle bevrediging van onze behoeftes, zo blijkt. Zelf zit de gemiddelde reparatietijd van de pakjesschuivers, in mijn concrete gevallen, zelfs sneller dan die van de lokale winkels. En daar zit dan al 4 dagen transporttijd in verrekend.

Ben ik tegen de fysieke, lokale winkel? Helemaal niet, integendeel. Er is 1 keten die al te veel kansen verkloot heeft, maar de rest krijgt zijn fair shot bij aankopen. En de evaluatie criteria zijn zeker niet alleen de prijs, verre van. Gedegen uitleg, advies in keize van welk type te kopen, goeie testtikd heeft allemaal zijn prijs die ik wil betalen.
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 14-07-2017, 13:19
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Ah economie, nu komen we bij mijn stokpaardje. ��

Er zijn statistieken over de gemiddelde levensduur van bedrijven, vergelijking tussen de periode van nu tot 100 jaar geleden. Waar vroeger een bedrijf makkelijk meerdere generaties van een gezin tewerkstelde, is die gemiddelde levensduur van dat bedrijf nu teruggebracht naar nog geen halve carrière van 1 gezinslid. Allemaal heel logisch, omdat het nu echt wel waanzinnig snel vooruit gaat. Als je vandaag een interface koopt en die heeft over 5 jaar geen actuele drivers meer, is dat 'normaal' geworden en koop je een nieuwe. Als mijn grootouders daarentegen hun eerste TV kochten, kwam 20 jaar later die lokale verkoper het nog steeds fixen, doorgaans zonder kostprijs als klantendienst. Zeer respectabel en ferm gewaardeerd, dat zeker. Maar doe je dat vandaag nog, dan ga je simpelweg financieel ten onder.
Ook onderdeel van mijn beroep.
12,5 jaar. Dat is de gemiddelde levensduur van alle bedrijven bij elkaar (onderzoek van pakweg 10 jaar terug).
En al sinds jaar en dag ligt het gemiddelde inkomen van meer dan de helft van de ondernemers onder het sociale minimum.
Je zou je af gaan vragen waarom men nog ondernemer (ook zzp-er) wil zijn.

Die fysieke winkel die niet ook online is gegaan heeft de markt gemist.
Net als dat de online winkels deels markt missen.

Wat dat betreft pakt Bax het juist zeer slim aan.
Bij winkels klaagt men dat men niet online kan bestellen, terwijl de winkels klagen over kijkers die elders online bestellen.
Bij online winkels klagen de klanten dat ze de spullen niet kunnen bekijken/voelen/testen/uitproberen.
Bax biedt beiden!
Met hun garantie heb ik geen ervaring, maar als hun garantie goed is/blijft/wordt geef ik winkels als Bax met zowel fysiek als online winkels de meeste kans te overleven.

Laatst gewijzigd door bsp; 14-07-2017 om 13:22
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 14-07-2017, 21:24
Senior Member

Reputatie: johnv wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oggfish Bekijk bericht
Een goede muziekwinkel is te herkennen aan wat ze voor service aanbieden....
Om even een voorbeeld te geven hoe het wel kan: Bij Key Music (voorheen Feedback) bijvoorbeeld. RME Fireface kapot en mocht meteen een vervangende komen halen. Kijk, zo kan het ook! Die weten kennelijk wel het verschil tussen een hobbyist en beroeps.
Dat is mijn mening.
RME Fireface kapot ..."moeten we opsturen naar Duitsland" 8 weken wachten! ook bij Keymusic. En wat hobbyist of pro hier mee te maken heeft snap ik niet goed ?

Laatst gewijzigd door johnv; 14-07-2017 om 21:58
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 15-07-2017, 09:40
Senior Member

Reputatie: JanvanDuren is op goeie weg

Mijn ervaringen zijn, dat je in iedere winkel wel mindere ervaringen kunt ervaren. Bij mij in de buurt zit Keymusic, had eens 2 xlr kabels nodig van max 3 meter, ging er naar toe, uiteraard op een plek waar je parkeergeld moest betalen. Nee, deze hebben wij niet, kunnen wij wel voor je bestellen. Begrijp best dat ze niet alles in voorraad hebben. Bij Thomas besteld, 2,50 euro bezorgkosten, minder dan de parkeerkosten, 3 dagen later in huis. Dit soort ervaringen doet mij besluiten om veel online te bestellen. gitaren heb ik voldoende. Maar, kabels e.d. koop ik on-line.

Nog een ervaring. Ik heb een Yamaha APX gitaar uit 1996. preamp kapot. mailtje naar Yamaha Duitsland, is een dealer, AEM in Duivendrecht, reparatie aangemeld via website. nooit iets van gehoord. Je zult dan zeggen, waarom bel je niet even. Maar daar gaat het mij niet om. Als je pretendeert dat je een professioneel bedrijf bent, werk dan als zodanig. Yamaha weer gemaild, complete preamp is helaas niet los te koop!!!!!! kortom, ik heb nu een gitaar die ik niet kan versterken en heb ook geen idee wat voor vervanging hier oppast. Kortom, zelfs onze 'grote' merken laten steken vallen. Maar, als iemand een idee heeft voor een vervanging van de preamp, hoor ik het graag.

vriend van mij heeft een dure les paul, waar de kunststof bindings langs de toets loslieten????? Terug naar de winkel, de verkoper vertelde hem, ja, dat koop omdat u de gitaar telkens meeneemt van binnen naar buiten en andersom, het kunststof gaat dan werken!!!!!!!!!!!!! is uiteindelijk gerepareerd door Peer Dellen in Den Haag.

Laatst gewijzigd door JanvanDuren; 15-07-2017 om 09:43
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 15-07-2017, 12:36
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

https://www.google.nl/search?q=uhu+a...h=730&dpr=1.25

Om bindings te repareren
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008075266358
:-)
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 16-07-2017, 10:53
Senior Member

Reputatie: johnv wordt hier goed onthaald

Laatst een gitaartje van een paar honderd euro gekocht bij Bax A’pen.
Kocht er meteen een stel snaren bij om de flutsnaren te vervangen. Spontaan werd voorgesteld om ze er meteen op te leggen, nieuwe diktes van snaren betekend ook opnieuw afstellen. Mijn gitaartje werd voorzien van een goed stel snaren en perfect afgesteld! Gratis voor niks !!….Ook de snaren!!

Bij de key wordt de gitaar door Sebbe opgehaald en kan je er een week op wachten …en ga maar eens kijken wat het afstellen van een gitaar bij de Key kost!

Een tijdje geleden bij Key Rotterdam, online, een Martin bariton gitaar gekocht. Paar dagen later een mailtje dat de gitaar niet meer te koop was. Mijn beklag gedaan bij de klantendienst Key St Niklaas; gitaar staat op de website en is toch niet meer te krijgen en mijn geld? Plots bleek er nog een gitaar in A’pen te staan die ze zouden laten overkomen naar St Niklaas.Paar dagen later werd effectief de gitaar persoonlijk door de verantwoordelijke van Key Herentals(die toch in de buurt zou zijn) bij mij thuis afgezet.

Bijna een jaar later krijg ik telefoon van een griet van de Key boekhouding St Niklaas; dat ik nog een rekening heb open staan van een Martin bariton gitaar! Op mijn antwoord dat die gitaar wel degelijk betaald was en ik het factuur samen met de levering gekregen heb, werd met ongeloof gereageerd…en of ik niet een uittreksel van mijn bankverichtingen kon opvragen als bewijs, en of ik dan dat betalingsbewijs naar hen kon opsturen !!
Op mijn antwoord dat ik Key’s administratie als klant toch niet hoef te doen, kreeg ik verwensingen allerhande, en werd gesteld dat er een rechtsprocedure zou worden opgestart.
Een dag later telefoon van de “The Man Himself”, Frankie zei dat het een misverstand was en dat het allemaal OK was.

Misschien is een draadje opstarten over Keymusic.

Bij Thomann een Irish bouzkouki besteld,ariveerde met de snaren plat tegen de hals!,meteen aan het werk moeten gaan(hals,actie...)om het ding enigzins bespeelbaar te maken.Duidelijk een voorbeeld van dozen schuiven...misschien een draadje opstarten over Thomann?

Laatst gewijzigd door johnv; 16-07-2017 om 11:28
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 16-07-2017, 11:47
bsp bsp is offline
Senior Member

Dan moeten we het ook wel eerlijk spelen want overal gaat wel eens iets fout. Dan moeten we alle goede voorvallen ook gaan turven om met slechte te gaan vergelijken.
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 16-07-2017, 11:50
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Alles zelf doen, dan heb je ook zelf schuld als het niet goed gaat.
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 16-07-2017, 16:18
bsp bsp is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Alles zelf doen, dan heb je ook zelf schuld als het niet goed gaat.
(veegt scherm vrij van koffiespetters)

100 extra reputatiepunten voor deze stelling.
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 16-07-2017, 20:12
Vintage Member

Werkt die reputatie-onzin nog op dit antieke forum?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten