homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren
 
LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 11-07-2017, 07:11
Vintage Member
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Hasselt
Berichten: 1,744
Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Ze kunnen niet mee met hun groei. Het begint daar ook op andere vlakken mis te lopen... Mensen kopen niet online omdat het niet gaat met de rechten van werknemers, maar hier gaat het ook fout, lijkt me.

Werknemers Bax-shop zijn klaar met slechte werksituatie - Omroep Zeeland
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 11-07-2017, 15:36
bsp bsp is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: Aug 2016
Locatie: NL
Berichten: 482
Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oggfish Bekijk bericht
Een goede muziekwinkel is te herkennen aan wat ze voor service aanbieden als er een apparaat stuk gaat binnen de garantie.
Maar dan zouden sommigen ook geen appels met peren moeten gaan vergelijken.
Online kopen is nog altijd iets anders dan in een echte winkel.
Bij een massa(dump?)-winkel kopen is nog altijd wat anders dan in een gespecialiseerde winkel.

Het probleem is vaak dat men wel goedkoper uit wil zijn en dan nog steeds ultieme garantie en service verwacht.
Bij een goede muziekwinkel heb je geen tweede apparaat nodig want dan krijg je een vervanger inderdaad. Maar dan kost je apparaat ook 1,5 keer zo veel want dat vervangingsapparaat moet net als de service (-tijd) ook terug verdiend worden.
Winkels zijn nu eenmaal vaak bedrijven met winstoogmerk, en onderscheidende verkoopstrategieŽn ten behoeve daarvan. Het zijn geen filantropische weggeef stichtingen.
Keuze, keuzes.

Hillemol vergeten. 1x wat besteld bij bax en 100% naar tevredenheid.

Laatst gewijzigd door bsp; 11-07-2017 om 15:40
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 11-07-2017, 16:38
Vintage Member
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Gent
Berichten: 3,621
Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oggfish Bekijk bericht
Om even een voorbeeld te geven hoe het wel kan: Bij Key Music (voorheen Feedback) bijvoorbeeld. RME Fireface kapot en mocht meteen een vervangende komen halen. Kijk, zo kan het ook! Die weten kennelijk wel het verschil tussen een hobbyist en beroeps.

Daarom koop ik niks meer bij Bax. Klant zou koning moeten zijn maar hun zijn alleen bezig met verkoop.

Dat is mijn mening.
Bij Bax, Thomann, Musicstore,.. koop ik goedkope huismerken. Flightcases, multikabels, zo'n dingen. Maar alles wat ik bij Key Music kŠn kopen koop ik ook daar. In de meeste gevallen aan dezelfde prijs of goedkoper dan in het buitenland. Ondertussen al zo'n 15 jaar vaste klant bij Key Music omdat ik daar echt het gevoel krijg dat ze me gewoon verder willen helpen en niet per sť achter m'n geld aanzitten. Toen ik 12-13 jaar was ging ik op woensdagmiddag altijd kwijlen op dingen die ik absoluut niet kon kopen, maar ik mocht wel gewoon altijd gitaar spelen en op de elektronische drums (met hoofdtelefoon) gaan meppen. Op dode momenten maakte de drumverkoper van toen zelfs wat tijd vrij om me wat dingen aan te leren. Om dan na een jaar of twee niets te kopen uiteindelijk m'n eerste aankoop daar te doen (een washburn gitaartje van 210 euro). Meer dan 100 bezoekjes aan de winkel en niets kopen, ze zouden je voor minder buitengooien Dat is wat men klantvriendelijkheid noemt, en ook de reden waarom ik er ondertussen al meerdere duizenden euro's gespendeerd heb.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 12-07-2017, 11:38
Member
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 37
Reputatie: Flamingo is op goeie weg
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Bij Bax, Thomann, Musicstore,.. koop ik goedkope huismerken. Flightcases, multikabels, zo'n dingen. Maar alles wat ik bij Key Music kŠn kopen koop ik ook daar. In de meeste gevallen aan dezelfde prijs of goedkoper dan in het buitenland. Ondertussen al zo'n 15 jaar vaste klant bij Key Music omdat ik daar echt het gevoel krijg dat ze me gewoon verder willen helpen en niet per sť achter m'n geld aanzitten. Toen ik 12-13 jaar was ging ik op woensdagmiddag altijd kwijlen op dingen die ik absoluut niet kon kopen, maar ik mocht wel gewoon altijd gitaar spelen en op de elektronische drums (met hoofdtelefoon) gaan meppen. Op dode momenten maakte de drumverkoper van toen zelfs wat tijd vrij om me wat dingen aan te leren. Om dan na een jaar of twee niets te kopen uiteindelijk m'n eerste aankoop daar te doen (een washburn gitaartje van 210 euro). Meer dan 100 bezoekjes aan de winkel en niets kopen, ze zouden je voor minder buitengooien Dat is wat men klantvriendelijkheid noemt, en ook de reden waarom ik er ondertussen al meerdere duizenden euro's gespendeerd heb.
Volledig mee eens, in bax shop zet ik geen voet meer.. onvriendelijk in de winkel, enkel gericht op verkoop. Is uiteindelijk de bedoeling van een zaak (winst maken) maar je maakt meer winst met een klantvriendelijke bediening en service (na verkoop). Key music levert zelfs persoonlijk aan huis om advies te geven en uiteindelijk betaal ik met plezier de factuur, omdat ik weet indien er iets mis gaat er meteen hulp / oplossing komt..
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 12-07-2017, 16:06
Vintage Member
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Belgium
Berichten: 1,295
Reputatie: tyros2 wordt hier goed onthaaldtyros2 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Hoe zou dit nu komen , BAX is heel groot geworden , tja en ?
Zeurneuzen , mijn bestellingen zijn nog steeds in orde .
Ze kennen mij blijkbaar
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 13-07-2017, 08:00
Senior Member
 
Geregistreerd: Apr 2007
Locatie: NL
Berichten: 305
Reputatie: JanvanDuren is op goeie weg
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Ben wel geschrokken van het rapport over de werkomstandigheden. Onvoorstelbaar, dat dit nog in NL voorkomt.

Heb een paar keer wat gekocht bij Bax en dat ging altijd prima.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 13-07-2017, 14:11
bsp bsp is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: Aug 2016
Locatie: NL
Berichten: 482
Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flamingo Bekijk bericht
Volledig mee eens, in bax shop zet ik geen voet meer.. onvriendelijk in de winkel, enkel gericht op verkoop. Is uiteindelijk de bedoeling van een zaak (winst maken) maar je maakt meer winst met een klantvriendelijke bediening en service (na verkoop). Key music levert zelfs persoonlijk aan huis om advies te geven en uiteindelijk betaal ik met plezier de factuur, omdat ik weet indien er iets mis gaat er meteen hulp / oplossing komt..
Vele webwinkels denken daar toch echt anders over, zoals uit hun omzetten en groei blijkt. Vraag maar eens aan bol, conrad, bax, amazon. (noem ik nog niet eens kleding en schoenen winkels)
Daar de fysieke winkels steen en been klagen omdat ze flinke krimp achter de rug hebben. In de muziek speciaalzaken is het lang zo druk niet meer als 20 jaar terug, en velen zijn al ver gekrompen in vloeroppervlak en voorraad.

Ben het ver met je eens, maar blijkbaar denken de grote massa er toch echt anders over als ze een handjevol procenten kunnen besparen.
Al kan ik er ook wel weer deels in mee gaan, want je kunt vaak een kabeltje op je deurmat krijgen waar je anders alleen al aan bezinekosten en parkeergeld meer kwijt bent.

Laatst gewijzigd door bsp; 13-07-2017 om 14:14
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 13-07-2017, 22:35
Senior Member
 
Geregistreerd: Jan 2006
Locatie: west-vlaanderen
Berichten: 427
Reputatie: drummerke wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Ik heb altijd goede service gehad bij de grote online verkopers en heb zelf de laatste keer dure studio setup daar gekocht met nog extra korting.

Vooral het ruime aanbod vind ik belangrijk. Maar inderdaad service is ook belangrijk en als je het voor dezelfde prijs hier bij keymusic kan kopen, zou je gek moeten zijn om dat niet te doen. Tenzij het gaat over niet service gevoelige onderdelen zoals kabels, DI, ... etc

Als je 2de hands zaken koopt is dat ook niet altijd met service.
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 14-07-2017, 07:02
Moderator
 
Geregistreerd: Dec 2004
Locatie: BelgiŽ
Berichten: 11,985
Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Echt, alsof een fysieke winkel 'out-of-the-box' meer service biedt dan een online retailer. In een fysieke muziekwinkel, keymusic op kop, moet je vooral 'er bij horen' om service te krijgen. Ik krijg er doorgaans voor geen meter service, trage support of gedegen probeertijd als in lanher dan 5 mi'uten een gitaar proberen is me daar nog niet voorgevallen.

Elke bestelling is me daar al foutgelopen: een bestelde gitaar leek na 3 maand geduld gewoon niet meer te bestellen. Ik ben hetvte weten gekomen nadat ik fysiek in de winkel ging klagen dat het wel heel lang begon te duren. Op mijn mails en telefoons kwam er steeds een 'de bestelling neemt wat meer tijd in beslag'. Stap ik de winkel binnen en 'ah, dat model kan noet meer besteld worden. Een andere keer een kapotte monitor gekocht in een reeds geopende doos. Gekocht als nieuw, maar de geopende doos gaf nogal de indruk van een retourke te zijn geweest want de andere monitor zat in een perfect gesloten doos. En de laatste monitorbestelling uit een op voorraad model nam uiteindelijk toch een week in beslag, waarna ik bij afhaling de vraag kreeg om nogmaals te betalen (had al betaald bij de online bestelling) omdat de betaling fout verwerkt was en hij anders 'problemen zou krijgen met zijn baas) en hij het dan wel nadien zou laten terugstorten. Dat feestje is noet doorgegaan maar spreek mij dus nooit over 'service' van keymusic.

En ik blijf het zeggen, als ik moet vragen naar een betere prijs, dan ga ik naar deze die me meteen de goeie prijs geeft. Ik hou niet van dat gemarchandeer.
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 14-07-2017, 09:32
bsp bsp is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: Aug 2016
Locatie: NL
Berichten: 482
Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Ge moet ook naar un goei winkel gaan Alexxx's. (grapje)

Ik ben het met je eens. Wat ik al zei, het is niet meer zoals het 20 jaar terug en daarvoor was.
Maar ook wel enigszins begrijpelijk. Die grote winkel hier, ooit zelfs beroemd bij buitenlandse bekende artiesten, is ook nog maar een fractie van wat het ooit was. En door het gebrek aan al het gedreven personeel van toen moet je het ook doen met de eigenaar die er lang elke dag zin in heeft.
Maar ja. Dat krijg je als je winkel leeg gelopen is omdat iedereen online besteld.

Het is een beetje tegenstrijdig. We klagen dat het slecht gaat met onze economie en werkgelegenheid. Maar we kopen wel zelf online in verre landen spullen die in diezelfde verre landen gemaakt worden. Waardoor we zelf ook niet meer in onze eigen economie investeren.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Aan


Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
bax shop magazijnverkoop PeterDB Roddels & naast-de-kwestie 9 19-01-2014 17:18
vraag over verzendmethode bij Bax-shop.NL PCDJHENK Roddels & naast-de-kwestie 3 18-09-2013 19:46
Bax Shop levering katjang Roddels & naast-de-kwestie 38 26-06-2012 19:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
Alle inhoud Copyright Homerecording.be 2003-2011
This website received pageviews from july 2003.