homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-08-2007, 18:00
Junior Member

Reputatie: Maria van Dam is op goeie weg
Standaard Wie kan mij helpen...?

Hoi allemaal..

Ik ben toch ook maar s een forum opgedoken voor hulp.. Ik zou heeel graag zelf mijn muziek willen opnemen.. bestaande uit piano (die ik zelf speel) en zang.. HOE doe ik dit? Heb al uren internetgepluis achter de rug maar ik draai een beetje door van alle mogelijkheden en bedragen Ik weet dat t geld gaat kosten hoor.. daar niet van... maargoed.

Een digitale piano wil ik aanschaffen. En dan? Dan wil ik wel zo'n programma voor op de computer.. om te bewerken etc. Zo kwam ik bijv magix music maker tegen, is dat dan een juist programma? En dan moet je geloof ik ook een bepaalde geluidskaart hebben. maar wat voor een..?? Ik heb geen idee..

Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen met wat informatie. Kheb het idee dat er hier wel deskundige mensen ronddwalen dus alvast veeeeel dank!!!

Gr. Maria..
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-08-2007, 08:27
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Wie kan mij helpen...?

In feite als je een digitale piano hebt (b.v. Roland RD-700), heb je in het totaal maar 3 kanalen nodig. Ik ken magix music maker op zich niet, maar daar kan het ongetwijfeld wel mee. Als je nog een geluidskaart zoekt, dan zit er soms ook een versie van Cubase LE bij, daar gaat het ook prima mee.

Heb je al een microfoon ??? En aan wat voor een budget zit je te denken, want er is zo ontzettend veel....
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-08-2007, 19:43
Junior Member

Reputatie: David79 is op goeie weg

ik zou een audio mixer nemen met record functie,
daarop je piano en je microfoon

(dan bespaar je het gepruts op pc) en kan je rechtsreeks opnemen op een cd,

later kan je dat eventueel bewerken op pc,

maar als je pc wil vermijden, en dan puur op je hardware wil verdergaan, en daar mee recorden, zou ik gaan voor een audimixer met record mogelijkheid (kan je ook ver in gaan)

magix music maker raad ik af hoor, ... maar als je daar je ding mee kan doen, niemand houd je tege,

veel succes meid !!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-08-2007, 20:10
Senior Member

Reputatie: drummerstaf is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria van Dam Bekijk bericht
Hoi allemaal..

Ik ben toch ook maar s een forum opgedoken voor hulp.. Ik zou heeel graag zelf mijn muziek willen opnemen.. bestaande uit piano (die ik zelf speel) en zang.. HOE doe ik dit? Heb al uren internetgepluis achter de rug maar ik draai een beetje door van alle mogelijkheden en bedragen Ik weet dat t geld gaat kosten hoor.. daar niet van... maargoed.

Een digitale piano wil ik aanschaffen. En dan? Dan wil ik wel zo'n programma voor op de computer.. om te bewerken etc. Zo kwam ik bijv magix music maker tegen, is dat dan een juist programma? En dan moet je geloof ik ook een bepaalde geluidskaart hebben. maar wat voor een..?? Ik heb geen idee..

Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen met wat informatie. Kheb het idee dat er hier wel deskundige mensen ronddwalen dus alvast veeeeel dank!!!

Gr. Maria..
Hallo,

als je niet echt een hobby wil maken van opnemen, zou ik hier een vraag stellen, of er geen mensen interesse hebben om jou eens regelmatig te laten af komen, en dan jou songs te laten in spelen en er bij zingen.
Ik denk dat er hier genoeg mensen zijn die dat wel willen doen.

Maar als je echt zelf aan de slag wil zal je toch even wat kosten moeten doen denk ik, en je zal er ook wel wat grijze haren aan over houden tegen dat je alles een beetje onder de knie zal hebben.

Ik wil je alvast wel even verder helpen als je dat wil.
mvg
Staf
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten