homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-10-2014, 16:35
Junior Member

Reputatie: bastienvds is op goeie weg
Standaard Hardware setup volledig! Software setup lukt niet.

Heb al met heel veel interesse het beginnersforum afgelezen en heb toch al iets opgestoken van jullie informatie. Vooral als het over de hardware gaat. Op jullie advies gekeken voor de Tascam, Shure en de KRK. This was the easy part!! Maar softwarematige instellingen lukken mij aan geen kant.

Setup :
-Tascam US122 MK2
-Line 6 UX1
-Oxygen49 Keyboard
-Shure sm58 mike
-Koppel KRK rocket 8
-PC Acer 4gb Ram
-Reaper test editie

1)Is het normaal dat, als ik mijn microfoon aansluit op mijn tascam, nog voor ik reaper open, het geluid al door de boksen komt?(en als ik gewoon een deuntje opleg op bv youtube, het geluid via de speaker van mijn pc komt?

2)Het lukt me wel om via reaper mijn microfoon te laten opnemen maar als ik de track wil muten(of hoe je het ook zegt) blijft het geluid dat in mijn microfoon komt door de boksen spelen. Is dit normaal?

3)Als ik mijn gitaar aansluit op de Tascam, dan gebeurt er niks. ik krijg geen signaal. Het kan toch de bedoeling niet zijn om met mijn micro tegen de gitaarversterker te hangen om het geluid op te nemen .

4)Hoe maak ik dat Reaper mijn keyboard herkend. Alle drivers zijn geinstalleerd , maar toch krijg ik het niet aan de praat. Moet ik dan keyboard inspelen op een ander programma en dan het bestand uploaden naar Reaper?

Sorry voor deze "NOOB" vragen(Ik zou er nog 200 kunnen vragen) maar het is frustrerend om alles af te zoeken en toch geen resultaat te boeken. Ik bekijk ook tutorial, maar ook dat mag niet baten. Gelukkig speel ik beter muziek dan dat ik mijn PC kan instellen.

Alvast bedankt voor de moeite,

MVG Bastien
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-10-2014, 18:14
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Hardware setup volledig! Software setup lukt niet.

1) Dat ligt aan de instelling van de MON MIX-knop. Als die naar INPUT staat, wordt het geluid dat binnenkomt via de inputs direct doorgestuurd naar de speakers. Als-ie naar COMPUTER staat, wordt alleen het geluid dat van de pc komt afgespeeld. Als-ie er ergens tussenin staat, wordt het een mix van beide
Als je ook je YouTube geluid door je Tascam wil afspelen, moet je in Windows de Tascam als standaard geluidskaart instellen.

2) Zie 1

3) Een gitaar moet je op input 2 aansluiten en de mic/line-guitar knop op 'guitar' zetten. Als je vervolgens de gain (de grote draaiknop met LINE en MIC) opendraait, zou je je gitaar moeten horen. In Reaper zul je ook een track aan moeten maken met kanaal 2 als input.
(ps Veel gitaristen verkiezen overigens juist wel de optie om een microfoon voor de versterker te zetten, voor het 'echte' gitaargeluid)

4) Een pc herkent normaal gesproken geen keyboards. Als het goed is, herkent-ie wel de midi-aansluitingen op je Tascam en dat is voldoende. Je pc hoeft niet te weten wat er aan die midi-aansluitingen hangt. Je zult in Reaper waarschijnlijk wel moeten instellen dat je de midi-inputs van de Tascam wil gebruiken. Hoe dat precies moet weet ik niet, maar zit ongetwijfeld ergens in de instellingen van Reaper.

Laatst gewijzigd door mrfreeze; 02-10-2014 om 20:00
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten