homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 08-08-2014, 15:30
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Nieuw platform voor songwriters, producers, artiesten,...

Even on-topic:

Hoe zie je het concept precies mr Black&White? Ik stel me enkele vragen zoals

- Wat is "zo goed als af"? Is het de bedoeling dat de zoekende artiest de multitracks meekrijgt of werkt hij gewoon met het concept?

- Is het de bedoeling dat artiest en songwriter in conversatie kunnen gaan? "Ik wil dit nummer wel, maar graag gitaren ipv piano of..."

- Bepaalt éénieder zijn eigen prijs of is dat in onderlinge overeenkomst met de koper?

- Hoeveel zijn we kwijt aan jullie procentueel gezien?

- Wordt de website gepromoot naar artiesten toe, of zie je het vooral als een tool om artiesten die bij jou over de vloer komen een database kunnen aan te bieden?
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 09-08-2014, 07:09
Active Member

Reputatie: blackandwhite is op goeie weg

Jimster,

met zo goed als af, bedoel ik dat de artiest weet in welke richting jouw nummer gaat. Als er enkel een gitaartrack met tekst geplaatst wordt is dit nogal moeilijk in te schatten voor hen.

In conversatie gaan met de producer is helemaal niet mijn zaak. Het is enkel de bedoeling het werk van componisten te verzamelen op 1 gemeenschappelijke website en in contact laten komen met geïnteresseerden. De website wordt uiteraard gepromoot bij Belgische en Nederlanse artiesten.

De prijs van uw werk bepaald u uiteraard helemaal zelf ! Wil u geen exacte prijs vermelden, vermeld u : op aanvraag bij de producer.

Ik vraag 7 € voor een geplaatste song. Dit voor het onderhoud van de site, reclame,... en ook omdat het overzichtelijk zou blijven. Ik bied liever 10 goede songs aan, dan 100 flarden.

Maar de eerste 10 songs die komen van leden van deze website worden gratis geplaatst.

en nog gewoon ever ter verduidelijking:
* jantje zit maanden in zijn homestudio te werken aan een leuk liedje. Bij vele belanden die dan ergens in de kast... Door het plaatsen op deze site, komt misschien ooit wel eens een zanger/zangeres voorbij die het nummer wel iets vind en verder wil laten uitwerken in de studio. Uiteraard allemaal volgens uw eigen voorschriften !(te vermelden op de site)

met groeten,
Andy
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 09-08-2014, 09:14
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

In welke talen mag dat?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten