homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 07-07-2014, 11:09
Active Member

Reputatie: Spiritos is op goeie weg
Standaard Shockmount for AT2020

Ik heb onlangs een AT2020 gekocht en ik zou er wel een shockmount bij willen hebben.
De originele kost +/- 80 euro wat ik te duur vind en ik vroeg mij aldus af of er mensen zijn die deze mic met een andere shockmount hebben geprobeerd.

Volgens BAX-Shop is er geen andere die compatible is maar ik kan me het bijna niet voorstellen. Vandaar: Kent iemand een goedkoper alternatief?

B.v.d.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-07-2014, 12:12
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Shockmount for AT2020

Als je de afmetingen hebt van de body van je mic, moet je op thomann eens kijken naar de aanbiedingen van t.bone. Prijs/kwaliteit dik in orde. Geen Rycote, maar in verhouding met de prijs van de mic zeker een goeie koop.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 07-07-2014, 15:10
Active Member

Dank voor de tip. Kende dat merk nog niet. Zeker goedkoop! Helaas echter geen passende gezien..

De body vd mic is 52 mm en zit daarmee net tussen de "kleine" en "grote" maten in.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 07-07-2014, 22:30
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Misschien kan je zelf een kunststofhuls maken die de speling opvult. PVC buisje dat je in de langsrichting doorzaagd. Dan knelt het rond de mic en spant het in de shockmount. MXL en Oktave hebben ook goedkope shockmounts.

Ik begrijp niet waarom sommige shockmounts zo ontzettend duur zijn. Neem nu die van Neumann. Die zijn tot 10x duurder maar daarom niet 10 x beter mijns inziens.

Misschien vind je er één bij Bax:
Shockmounts | Goedkoop | voordeel | online | prijsvergelijk | bestellen | Online Webshop Bax-shop.nl
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 07-07-2014, 23:23
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Nady SSM-3 past. Te vinden op amazon/ebay voor minder dan 20 euro.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-07-2014, 06:29
Senior Member

Reputatie: PeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatie

DIY kan ook leuk zijn en hoeft echt niet duur te zijn...
En je kan er nog iets van leren...

https://www.youtube.com/watch?v=unoVvswAPn0
Grts
P
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08-07-2014, 08:59
Active Member

Ben niet zo van de DYI maar dank voor de tip van de Nady SSM-3.
Nu nog een retailer vinden in NL of BE...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 15-09-2014, 10:28
Active Member

In Nederland en België niet te vinden maar uiteindelijk eentje gevonden in de VS:
Nady SSM-3 Shock Mount | GuitarCenter
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 15-09-2014, 13:16
Senior Member

Reputatie: Tradd wordt hier goed onthaald

Die hebben toch dealers in Frankrijk en Duitsland?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 15-09-2014, 13:49
Active Member

Ik heb werkelijk geen flauw idee. Ik ben echt weken op zoek geweest naar deze shockmount maar op Ebay en Amazon werd er 20 à 30 euro verzendkosten gevraagd.

Uiteindelijk bij deze site uitgekomen en +/- 10 euro verzendkosten zonder duties&taxes was de goedkoopste aanbieding.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten