homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-05-2014, 11:13
Junior Member

Reputatie: IamTrapMusic is op goeie weg
Standaard DAW pc kopen

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het produceren van trap music,
naar mate mijn niveau van mixing en mastering om hoog gaat kan mijn laptop (HP 635) het niet meer bij houden, haperingen, vast lopers etc.

deze laptop was een dualcore met 4GB ram

Eerlijk gezegd ook niet het geld om een duur DAW systeem te kopen,
ondertussen toch even aan het zoeken geweest en op dit systeem gestuiterd

NoRRoD.nl - Outlet: Lenovo H530 - i5-4430/8GB/2TB - De winkel voor al uw computers, laptops, tablets en componenten.

Hij lijkt mij snel, maar ik heb alleen ervaring met kopen van game pc's.... systemen voor muziek productie heb ik raad voor nodig.... mijn budget is 550 euro.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-05-2014, 11:30
Active Member

Reputatie: Nielzz is op goeie weg
Standaard Re: DAW pc kopen

Misschien kun je beter kiezen voor zelfbouw. Gewoon eerst even wat research doen. Maar 550,- blijft weinig voor wat je wilt.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 29-05-2014, 11:31
Junior Member

Voor zelfbouw heb ik gekeken, dan ben ik duurder uit als ik het verglijk met de pc die ik hier als link heb neer gezet
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 29-05-2014, 12:52
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

Ik zie in de link dat het een machine uit de verpakkings is geweest. Bij zelfbouw kan je kiezen voor een stille kast en een stille ventilatoren, zeker voor de processor.

Volgens mij kan je met 500 euro een heel eind komen (mits je zelf in elkaar zet en zonder OS).

Ik heb dat zelf een jaar of twee geleden gedaan. Op dit forum heb ik daar nog een fotoverslagje van gemaakt.

Dolf
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-05-2014, 17:24
Junior Member

Zelf in elkaar zetten is gelukkig het probleem niet,
De site's waar ik ben geweest kwam ik op mijn manier alleen ver boven het bedrag als ik een vergelijkbare pc opstelde als die van de bovenstaande link
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 29-05-2014, 19:25
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik weet niet hoe je die hebt samengesteld, maar je kan wel besparen op je grafische kaart. Aangezien je ervaring hebt met game-pc's, vermoed ik dat je in je DAW pc ook denkt zo'n mega ding te moeten hebben... maar een simpel 20 EUR kaartje will do just fine!
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30-05-2014, 08:01
Junior Member

klopt inderdaad, ik heb ook zeker geen grafische kaart geselecteerd, gewoon de onboard video kaart van het moederbord kan het eerst wel even doen,

ik kwam alles bij elkaar bij de meeste site's allemaal op een 600 tot 700 euro uit zonder OS, dus ik ga dan toch liever voor die pc die ik hier heb geplaatst...

maar ik dacht laat ik hem hier even opzetten, mischien dat er iemand zou zijn van "joh doe dat nou niet, kijk hier of daar even"

dus graag zou ik willen weten of die pc het goed kan doen als DAW.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 30-05-2014, 08:12
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

De pc uit die link voldoet qua prestaties prima als DAW-pc.
Hoeveel geluid hij maakt is moeilijk in te schatten, maar dat is ook alleen maar een issue als de pc in dezelfde ruimte komt te staan waar je ook opnames doet.
Enige 'minpuntje': hij heeft geen vrije geheugensloten. Als je dus ooit meer geheugen wil, kun je die niet 'bijprikken', maar moet je de huidige vervangen.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-06-2014, 08:37
Active Member

Reputatie: Spiritos is op goeie weg

Groot minpunt wat ik zie is de voeding: 240 Watt.
Misschien is het een typefoutje want ik wist eigenlijk niet eens dat er een PSU bestond lager dan 350W maar 240Watt is VEELS te weinig!!!

Zie je op zich vaker met prefab PC's, bezuinigen op voeding en koeling.
Voor de CPU kun je waarschijnlijk makkelijk, bijv. via Tweakers.nl een aftermarket koeler kopen voor een paar tientjes maar voor een PSU van minimaal 500W (liefst 600W) ben je al gauw 100 euro kwijt
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 01-06-2014, 12:55
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

De Lenovo H530 - i5-4430/8GB/2TB is van huis uit al een budget model. Lenovo zelf geeft geen cijfers voor de PSU of details van de CPU.

Het kan een "mobiele" i7 CPU zijn en dan kan 240W best, mits de rest ook stroomzuinig gebouwd is. Maar 't cijfer wordt nergens bevestigd, 't kan dus even goed natte vingerwerk zijn...

Is ook niet verbazend of nieuw. Een laptop doet het met veel minder en bij een desktop is de stroom voor 't scherm ook nog eens extern.

Ik heb hier ergens nog een Toshiba T2000 desktop all-in-one die een voeding van 96W heeft, incl. LCD scherm. Dateert van 1998...

Persoonlijk vind ik eender welke computer met 600W niet meer van deze tijd.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten