homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-07-2007, 16:48
JimMstr's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Bios herkent harde schijf niet?

Alwetende Homerecorders!

Goh, zit ik hier met n vervelende kwestie seg, en na er tot vanmorgen half6 (!!) aan gezwoegd te hebben, het ik de shit nog steeds niet aan de praat gekregen.. U kunt het u al inbeelden: grote stress, nood aan THC en de frustratie der ermee gepaard gaat.

Ik ben sinds kort in het bezit van n nieuwe, tweede harde schijf.. het betreft n "Western Digital" 7200 rpm van 80 GB. Niet bijzonder veel, maar wegens een tekort aan schijfruimte en de dringenheid ervan goed genoeg om even verder te kunnen..

Nu, ingeplaatst, connector aangesloten en het Jumpertje op Slave gezet.. Echter, op één of andere manier wilt het bios geen Secundary of welke dan ook IDE Slave vinden.. M'n schijf blijft onherkenbaar..

Ik heb een ASUS moederbord (P5GD1), en na wat opzoekwerk op het Net kwam ik erachter dat soms verouderde versies van Biossystemen bepaalde dingen nog niet detecteren..Dus, n asusupdate progje moeten binnenhalen en zo de laatste update gezocht. De site van ASUS doet-of deed het niet naar bekoren naar mijn idee (dode links ed) en daar kon ik uiteindelijk ook maar dezelfde laatste updates vinden als ik binnenhaalde met dat progje..

Ik weet wel dat m'n bios nu in ieder geval is geupdate, maar nog steeds wordt er niet gedetecteerd..M'n IDE detectietijd staat in het Bios op normaal ipv snel, want ook dat zou n reden kunnen zijn dat mijn schijf niet werd gevonden..

Ook Fdisk in DOS kon me niet helpen..

HELP! Wat doe ik fout?

J.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-07-2007, 16:56
U2fan's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: U2fan is op goeie weg
Stuur een bericht via MSN naar U2fan
Standaard Re: Bios herkent harde schijf niet?

heb je al geprobeert alleen de nieuwe harde schijf aan te sluiten? weet je gelijk of het ligt aan de secundaire ide poort of dat de harde schijf te nieuw is.

laat maar weten wat het resultaat is.
  #3 (permalink)  
Oud 21-07-2007, 17:42
boppertje's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling

Probeer de schijf eens op cable-select te zetten. Kan zijn dat je cable enkel cable-select toelaat...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-07-2007, 11:23
classa50's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald
Stuur een bericht via MSN naar classa50

probeer idd cable-select junper op je HD. Fdisk werkt alleen als bios de Hd-herkent heeft..
  #5 (permalink)  
Oud 22-07-2007, 14:16
Junior Member

Reputatie: thijsemans is op goeie weg

Hoor je de HD wel aangaan tijdens het opstarten? Anders zou je ook eens naar de stroomtoevoer kunnen kijken. Wat gebeurt er als je de HD op master zet op de eerste IDE poort? Herkent de pc hem dan wel?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-07-2007, 11:47
JimMstr's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Hejhej!

Om één bepaalde reden nu pas reactie: "failed to load system"..Hehe, op één of andere manier is er iets foutgelopen, want nu blijken opstartbestanden van windows beschadigd te zijn (naar mijn mening de enige reden waarom Windows niet meer op wil). Twee harde schijven dus, maar geen windows meer :-) lol

Nu, ik had reeds geprobeerd zonder jumpertje (zodat-ie automatisch Slave ging kiezen) maar ook dat haalde niets uit. Cable select gaf hetzelfde resultaat (niet-resultaat zegmaar).

Ook geprobeerd alleen de nieuwe schijf aan te sluiten als Primary IDE, maar ook dat boekt geen vooruitgang..

Radeloos..(en pc-loos voorlopig)..

Grtz and alvast THX 4 the tips..

J.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-07-2007, 12:11
boppertje's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling

-Stond je oorspronkelijke schijf op master, of op cable select?
-gebruik je een ide-kabel met een blauwe, zwarte en grijze connector van asus? Dan is deze bedoeld voor cable select, en moet de blauwe connector aangesloten zijn op het moederbord.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten