homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-04-2014, 17:59
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd
Standaard Tinnitus / euthanasie

Vrouw uit Nootdorp vertelt euthanasieverhaal: 'Ik heb oorsuizen en ik wil dood' | Omroep West
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-04-2014, 18:02
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Tinnitus / euthanasie

Iets om bij stil te staan. En meteen een pleidooi om met rede om te gaan met volumes in je studio.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-04-2014, 18:48
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Zijn er dan totaal geen andere medische ingrepen mogelijk?
Droef verhaal. Moelijk te verteren voor de kinderen omdat er niet echt een ziekte aanwezig was, waar het dan uiteindelijk ook over gaat.

Erg.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-04-2014, 18:54
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik ken maar 1 iemand die tinnitus heeft en die heeft ook veel moeite om er psychologisch mee om te gaan. Het hangt een beetje van persoon tot persoon af, maar het is voor velen heel lastig om mee te leven.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-04-2014, 21:57
Active Member

Reputatie: Joris J wordt hier goed onthaald

Citaat:
Onderzoekers hopen nu een manier te vinden om de steuncellen in het binnenoor van de mens ertoe aan te zetten zich te transformeren tot functionele haarcellen. Binnen de tien jaar hopen ze met een medicijn op de proppen te komen.

...

"Mits voldoende fondsen zal het consortium in staat zijn binnen tien jaar effectieve manieren te ontdekken om de haarcelregeneratie in het binnenoor van zoogdieren te bevorderen", stelt hij.

Sleutel tot genezing van oorsuizen en gehoorschade ligt bij kippen - HLN.be
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-04-2014, 10:24
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Tinnitus heeft niet per definitie te maken met beschadigde haarcellen.

Er zijn vormen van tinnitus die door een arts kunnen worden waargenomen, en er zijn vormen die alleen de patient waarneemt.

Zolang men niet precies begrijpt wat het is, kan er niet veel aan de oorzaak worden gedaan.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-04-2014, 15:55
Senior Member

Reputatie: cajmere is op goeie weg

Ik kan het perfect snappen waarom men het doet.
Aantal jaren geleden is er hier in belgie ook iemand uit het leven gestapt omdat hij tinitis had en enorm overgevoelig was voor geluid. Was bij deze vrouw ook denk ik zo? Dat is in elk geval serieuze stap erger dan tinitis.

Ik vind ook dat massa's mensen luide muziek/lawaai nog altijd niet serieus nemen.
Ik doe direct oordoppen in als ik niet kan praten met iemand zonder m'n stem te verheffen. Kom genoeg in lawaai(werkgerelateerd) en m'n oren zijn mij heel dierbaar geworden nadat ik perforatie van trommelvlies gehad heb(10-15j geleden). Toen goed ervaren dat ik in "sociaal isolement" zat vermits ik aantal weken moeilijk of geen conversaties kon volgen, wat toen al enorm storend en op m'n gemoed werkte.

Ik zou niet willen dat er permanent iets met m'n gehoor zou schelen.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-04-2014, 16:11
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Relevant nieuws vandaag: PowNed : UB40 laat oren bloeden, fans vluchten
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16-04-2014, 19:21
Member

Reputatie: djevit is op goeie weg

Een verhaal van een jongen die een dorp verder woonde,
ik kende hem niet persoonlijk maar dit verhaal heeft me toch gepakt.

De afscheidsbrief van Dietrich Hectors - Gva.be
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 16-04-2014, 22:32
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djevit Bekijk bericht
maar dit verhaal heeft me toch gepakt.
Dit is inderdaad ook een zeer triest verhaal. Vechten tot je niet meer verder kan.
Om even bij 'stil' te staan..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten