homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-02-2014, 17:57
Junior Member

Reputatie: Bassant is op goeie weg
Standaard Drumstel opnemen

Goedenavond mensen,

Ik heb nog niet geweldig veel ervaring met opnemen en wil met mijn band een demo opnemen. Ik heb op mn zolderkamertje een audio interface, nu is het probleem dat deze maar 2 XLR ingangen heeft. Wil ik het drumstel een beetje degelijk opnemen gok ik dat ik er toch wel minimaal 4 nodig heb (2x overhead, bass, snare). Moet ik nu gelijk een nieuwe interface kopen of is er een betere oplossing voor dit probleem?
Ik hoor graag van jullie!

Groeten, Rein
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-02-2014, 18:38
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Drumstel opnemen

Er bestaan een paar technieken om drums op te nemen met maar twee microfoons.

De Glyn Johns methode is er zo eentje: The Glyn Johns Drum Recording Method Ľ The Recording Revolution

Een andere methode is de recorderman methode: Five Techniques for Stereo Miking Drums | Shure Blog

Ik heb Glyn Johns nog nooit geprobeerd, maar bij recorderman is het vaak toch nog nodig een extra kick microfoon te voorzien.