homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 13:08
Junior Member

Reputatie: RobinAL is op goeie weg
Standaard cubase export

Beste allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een probleempje met geŽxporteerde tracks in cubase.

ik had op mijn macbook een windowsaccount puur voor cubase. hier heb ik wat nummers opgenomen en een tijd geleden geŽxporteerd zodat we alles kunnen laten afmixen(professioneel)
het probleem is nu dat ik alles wel apart heb geŽxporteerd, maar dat alles nu op hetzelfde punt begint als ik het ergens importeer.
waarschijnlijk weet ik wat ik fout heb gedaan en dat is dat ik niet alle files evenlang heb gehouden maar heb geknipt in bv vocalen.
Het probleem is dat ik na alles geŽxporteerd te hebben het windows account heb gewist en dus alleen deze files heb(dom ik weet het)

weet iemand wat ik kan doen om dit goed te krijgen? het gaat om 11 gehele opgenomen nummers die klaar waren om afgemixt te worden.

zelf denk ik namelijk dat er weinig aan te doen is.

alvast bedankt voor de hulp.

groet
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 14:02
Senior Member

Reputatie: RobertC wordt hier goed onthaald
Standaard Re: cubase export

Hi,

Heb je per track de cursors (bovenaan) verschoven?

Robert
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 14:08
Junior Member

hey Robert,

Hoe bedoel je precies?

ik heb nu in cubase al mn wavefiles geÔmporteerd en deze starten allen gewoon bij "0" dus het refrein,1e couplet etc.. beginnen nu doorelkaar.

Ik heb bij het exporteren niet alle tracks helemaal doorgetrokken tot het begin zeg maar, maar bepaalde tracks de lege ruimte eruit geknipt zodat je alleen een blokje ziet.

wat ik hiermee bedoel is dat ik na bijvoorbeeld het 1e couplet, het refrein als "blokje" op track 2 daarna begint en het lege gedeelte van het refrein dus tot aan de begin cursor vanaf 0 heb weggeknipt voordat ik alles exporteerde.

thnx
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 14:17
Senior Member

Dat begrijp ik.

Wat ik bedoel. Als je je losse tracks gaat exporteren, selecteer je het gebied wat je wilt exporteren (helemaal bovenaan in je scherm. Dus cursor L en cursor R.
Het gebied daartussen in word gŽxporteerd. Heb je die twee cursors per nummer op z'n plek gehouden?
Als dat zo is, maakt het helemaal niet uit hoe lang je wave file was want tussen de blokjes is het signaal dan gewoon 0 maar heb je wel de hele wave over de gehele lengte.

Ik heb het idee dat je dat niet gedaan hebt.

Robert
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 14:25
Junior Member

Robert,

Ik snap nu wat je bedoeld, dit heb inderdaad gedaan. Voordat ik de hele song exporteerde heb ik de cursor boven gemarkeerd vanaf het begin en naar het einde van de gehele song.

ik heb ook iets gelezen wat te maken heeft met het xml document, wat schijnt te maken te hebben met de positionering van alle files of dit zo is weet ik niet.

ik vind het alleen raar dat ik alles netjes heb geŽxporteerd(exporting selected tracks) en dat nu alles vanaf het begin afspeelt.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 14:35
Senior Member

Jeetje, dan is het voor mij ook een raadsel.
Ik ben bang dat je het hiermee moet doen, mits iemand anders nog een geniale oplossing heeft?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 14:54
Junior Member

ok in iedergeval bedankt.

weet nu wat er fout is gegaan. Ik moet het in track archive importeren en dan komt alles als het goed is op zijn plek te staan.. iemand ervaring hiermee?

Alleen heb ik de trial versie gedownload voor op mijn mac, want ik heb geen cubase meer, alleen hier staat geen optie tot importeren vanaf track archive.. weet iemand of alle cubaseversies die optie hebben?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 16:24
Senior Member

Ik heb cubase 7.5 en die heeft die optie.
Ik heb me er alleen nog niet in verdiept.

Robert
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 16:34
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

xml heeft hier bitter weinig mee te maken, lijkt me.

Ik geef enkele mogelijkheden die je alvast even kan bekijken:

1 Heb je wel het juiste tempo van de song ingesteld, want anders verschuift alles.
2 heb je telkens aan 44,1 of 48 enz geexporteerd en geimporteerd?
3 heb je de marker op de juiste plaats gezet voor het importeren?
4 heb je eigenlijk een track (met afzonderlijke sporen) of een mix geexporteerd?
5 kan je een prntscrnn maken van je exportscherm?

Misschien dat er bij ťťn van deze dingen een lichtje gaat branden, zodat we wat gerichter kunnen helpen. Als je alle tracks nog hebt, zijn er mogelijkheden. omdat je ze samen exporteerde, kan je ze eventueel manueel terug syncen...
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 27-01-2014, 19:17
Junior Member

Beste Mr.B,

Het xml document staat in dezelfde map als waar de media in staat als je alle tracks apart(maar wel in 1 klik) exporteert en zag op youtube een filmpje erover dat iemand dat document importeert waarna je daarna de files kan aanklikken zodat het allemaal zoals het was in cubase komt.
Maar ik heb hier geen ervaring mee.

om even op je opties in te gaan.

1. Het juiste tempo is niet van toepassing als je de bestaande wavfiles importeert want alles liep gewoon goed alleen begint alles op "0"
2.Dit is allemaal juist gedaan.
3.ook dit stond juist
4.Ik heb in cubase separate tracks geŽxporteerd dus puur en alleen de tracks en geen mix. Ik weet als je dit doet met zeg maar alle tracks doorgetrokken naar de linker marker je dan geen probleem ondervind tijdens het inladen van de sporen, omdat deze dan allen bij "0" worden ingeladen en het 2e couplet bv dan ook echt begint waar die moet beginnen.

helaas heb ik dit niet zo gedaan omdat ik veel knipwerk heb gedaan en dus alles met de hand zou moeten doortrekken. Als ik nu bijvoorbeeld een hele song heb geŽxporteerd zie ik dat de drumloop als voorbeeld 4:22 duurt omdat deze vanaf begin tot eind doorloopt en bijvoorbeeld een vocaal wavbestand maar 50 seconden duurt in totaal terwijl als je dit op bovenbeschreven manier doet dit bestand ook evenlang zou zijn en de vocalen zelf pas ook echt komen wanneer ze moeten komen.

dus het is puur een probleem van dat de tracks niet op de plaats staan waar ze zouden moeten staan en wat ik eruit begrijp is dat het met het xml bestand te maken zou kunnen hebben

5. Een printscreen kan ik helaas niet maken want ik heb geen cubase meer.

En hoe zou je deze manueel terug kunnen syncen aangezien het puur wavbestanden zijn?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten