homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-07-2007, 11:09
Member

Reputatie: bassie123456 is op goeie weg
Standaard rode nt1-a

Beste mensen,

na héél veel op dit forum te hebben gezocht en gelezen heb ik ,n paar dagen geleden besloten om de rode nt1-a te kopen samen met de preamp presonus tube pre.
ik heb als geluidskaart de emu 1212m.
ik las op verschillende forums dat deze combinatie een super geluid moest leveren!!( in deze prijsklasse)
maar helaas ben ik (helemaal) niet tevreden over de geluidskwaliteit!
de zang klinkt hol en helemaal niet dynamisch en vol.
kan iemand me vertellen wat ik alsnog zou kunnen proberen??
bijv. instellingen, kamer geluidsdicht maken etc....

alvast bedankt voor de moeite!!!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-07-2007, 20:43
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: rode nt1-a

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassie123456 Bekijk bericht
Beste mensen,

na héél veel op dit forum te hebben gezocht en gelezen heb ik ,n paar dagen geleden besloten om de rode nt1-a te kopen samen met de preamp presonus tube pre.
ik heb als geluidskaart de emu 1212m.
ik las op verschillende forums dat deze combinatie een super geluid moest leveren!!( in deze prijsklasse)
maar helaas ben ik (helemaal) niet tevreden over de geluidskwaliteit!
de zang klinkt hol en helemaal niet dynamisch en vol.
kan iemand me vertellen wat ik alsnog zou kunnen proberen??
bijv. instellingen, kamer geluidsdicht maken etc....

alvast bedankt voor de moeite!!!
acoustische behandeling van de ruimte is de belangrijkste factor in een opname. Goed basstrappen en de eerste reflectiepunten dempen over gans het spectrum kunnen veel helpen. De NT1A is wel een brighte mic, als je een warme klank wil heb je een neutralere mic nodig, die kosten wel iets meer als je een condensator wil. vb: AT4040, AKG C3000B, ... Een grootmembraan dynamische mic kan ook veel beter (maar ook duurder) zijn (vb shure SM7, Electrovoice RE20, Heil Pro 40, ...) maar dat werkt niet op alle stemmen.

Voor dit budget mag je ook niet te veel verwachten, er is een reden waarom grote studio's mic's van 5000+ € en preamps van 3000+ € gebruiken...

verder moet je ook genoeg headroom laten (nooit in het rood opnemen, best is onder de 18dBFS te blijven (uit het rood dus) want oversturing van transients (=zeer korte pieken tot +12db die je niet ziet op VU meters) hoor je niet direct, maar maken uw sound wel kapot. Luid kan je het maken in de mastering, bij het opnemen en het mixen is de enige belangrijke factor soundkwaliteit en uw afluistersysteem heeft een volumeknop om het luider te zetten...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-07-2007, 07:00
Member

Reputatie: bassie123456 is op goeie weg

hartelijk bedankt voor je uitleg waxx!!

ik neem inderdaad vrij luid op omdat wij namelijk meerder audio sporen gebruiken!
het lukt me dan maar niet om alle sporen precies even hard te laten klinken!
mijn theorie was namelijk: als je alles zo hard mogelijk opneemt hoeft je later de volumes niet meer softwarematig op te krikken...
kan jij me zeggen hoe ik dat het beste kan doen binnen cubase?
voorbeeld: we nemen 5 audiosporen op....hoe krijg ik het dan (binnen cubase) voor elkaar om ze precies even hard te zetten??

bedankt!!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 05-07-2007, 09:23
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassie123456 Bekijk bericht
voorbeeld: we nemen 5 audiosporen op....hoe krijg ik het dan (binnen cubase) voor elkaar om ze precies even hard te zetten??

bedankt!!
Ik zal wel weer veelste simpel denken... Maar voor dit probleem heeft Cubeest toch een MIXER??

Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 05-07-2007, 11:12
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Contender Bekijk bericht
Ik zal wel weer veelste simpel denken... Maar voor dit probleem heeft Cubeest toch een MIXER??

Yep, beste oplossing: de hardste tracks stiller zetten.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-07-2007, 17:41
Senior Member

Reputatie: nastyskillz is op goeie weg

Hey bassie,

Dat setje van jou had ik sinds kort ook in gedachten, leek me inderdaad ook een hele goeie combo, behalve die geluidskaart dan, die emu gaf bij mij veel storingen.

Ik ben benieuwd naar je geluidskwaliteit die wil ik graag horen en zelf oordelen voordat ik tot aankoop ga.
Mischien via MSN of hier een demo droppen van je beste kwaliteit die je hebt behaald met die combo

Want anders doe ik het heel anders en neem ik gewoon de Voicemaster Pro/Mindprint Envoice MKII met een SE5600A Of Rode K2 op een M-Audiophile 192.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten