homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-12-2013, 16:59
SVG SVG is offline
Member

Reputatie: SVG is op goeie weg
Standaard hoofdtelefoonversterker locatie en gebruik

Ik heb al jaren een HA8000 en met de inrichting van de nieuwe studio vraag ik me af hoe jullie hoofdtelefoonversterker inzetten?

Hebben jullie deze fysiek in de controle ruimte staan, waar jullie deze zelf bedienen?

Of staat deze in de opnameruimte? Zodat de muzikanten deze zelf kunnen bedienen. het gaat mi enkel over volumeaanpassing.

Wat zijn jullie opvattingen/ervaringen?

Behringer: POWERPLAY PRO-8 HA8000
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-12-2013, 17:30
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling
Standaard Re: hoofdtelefoonversterker locatie en gebruik

Bij de muzikanten; zij moeten de hoofdtelefoon dragen
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-12-2013, 18:03
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Als ik al eens een band opneem, gebeurt het op locatie, met mijn HA-8000 in een rack.
In de control room met verlengkabels dus.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-12-2013, 20:44
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Hearback of andere systemen is handig.

Kleine Behringer mixertjes (of die MA400 dingetjes) zijn altijd handig/goedkoop om volume + eventueel more-me te geven.

Herwig
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-12-2013, 20:52
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Die Behringer (HA400) modules zijn inderdaad zeer compact, handig en niet kostelijk.
En... geen kabelsla!

Laatst nog in een professionele studio gezien, ergens in het Antwerpse en was daar aangegespt aan het lees- of partituurbord.

PS: voor de jongere HR-volgers,
er verscheen ook een DIY serie over het toepassen en modden van dit apparaatje tot een volwaardige handige module.
(zie: "Headphone amplifier ophangen").

Laatst gewijzigd door JB; 22-12-2013 om 21:00
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 26-12-2013, 19:08
Senior Member

Reputatie: AV Inspire wordt hier goed onthaaldAV Inspire wordt hier goed onthaald

Ik heb zo'n behringer 8 kanaals ding en zet dat altijd bij de muzikanten. Zo gaat er maar 1 kabel terug en splits ik ter plaatse op. Ik moet me ook niet bezighouden met hun individuele volume, gaat toch allemaal wat vlotter zo.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-12-2013, 00:10
SVG SVG is offline
Member

Reputatie: SVG is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AV Inspire Bekijk bericht
Ik heb zo'n behringer 8 kanaals ding en zet dat altijd bij de muzikanten. Zo gaat er maar 1 kabel terug en splits ik ter plaatse op. Ik moet me ook niet bezighouden met hun individuele volume, gaat toch allemaal wat vlotter zo.
Wanneer je 1 kabel terug laat lopen dan geef je alle muzikanten dezelfde mix?
Hoe werkt dit voor je?
Mijn ervaring geeft me meer succes met aangepaste mixes voor elke muzikant.. Ben ook benieuwd naar andere meningen hierover.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 30-12-2013, 11:01
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Ik heb twee AMP800's die tussen de muzikanten liggen. Je kan er theoretisch 4 aparte mixen naartoe sturen (twee per AMP800, want je hebt A/B inputs), maar meestal kom ik met twee koptelefoon-mixen ruim toe en wordt de tweede gewoon doorgelust. Met twee toestelletjes op de grond is de kabelzooi beperkt (enkel signaalkabel) en kan je de dingetjes zo leggen dat iedereen's koptelefoon makkelijk kan aangesloten worden.

Jan
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 30-12-2013, 12:14
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de HAx000-dingen (of gelijkaardig) voor muzikanten... Zelf een muzikant zijnde (allez, nauwelijks - bassist ) weet ik dat het soms onduidelijk is "welk knoppeke is er nu van mij". Ofwel moet er heel duidelijk een plakkertje met naam/pijl erbij.

To each his own hee ;-)

Herwig
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 30-12-2013, 12:41
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Herwig,
speciaal voor de bassisten plakken we er meestal een fluo oranje sticker op
Drummers geven we meestal gewoon een koptelefoon, die zijn nog erger dan bassisten.
Jan
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten