homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-07-2007, 09:25
Active Member

Reputatie: xiweinx is op goeie weg
Standaard plugins voor metal/death metal?

Hallo iedereen

Ik zoek een paar goede plugins om mijn creaties te pimpen. Tot nu toe neem ik enkel gitaarlijnen en drums op en doe ik niets van mixen of effecten. Ik gebruik Ableton Live 6, EZdrummer dfh en een PodXt

Dit is een voorbeeldje:

hier

Welke plugins (merken) zijn hiervoor geschikt?
Zijn er ook sites waar ik gratis plugins kan downloaden?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door xiweinx; 02-07-2007 om 09:29
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-07-2007, 13:46
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: plugins voor metal/death metal?

Even googlen: "free vst" en je vindt duizend en één plugins die gratis te downloaden zijn. KVR Audio is de meest bekende en meest aangeprezen op dit forum.

Knap gitaarspel in je demo'tje, al mis ik absoluut een baslijn!! En de drums vind ik nogal platjes en machinaal..Maar als ik me niet vergis kan je je drums toch pimpen met dfh? Ik zou ook eens kijken of die humanise functie aanstaat? En zoniet, ff tweaken! Maar goed, dit is eigenlijk meer iets voor een andere topic!

En euh: ik zou toch eens me gaan verdiepen in mixen en effecten, want daar kun je niet zonder in het homerecording gebeuren!

gegroet,

J.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-12-2011, 17:21
Active Member

Reputatie: intGod is op goeie weg

De drums zal je aardig kunnen pimpen met wat EQ en wat ge-eq-de galm er overheen.

Je gitaargeluid is helaas echt geen death, ik mis heel veel laag daarin. En volgens mij hoor je bij death bijna geen reverb op je leadgitaren te hebben. Lekker schel en droog.

Een (duurder) alternatief voor EZD is natuurlijk superior drummer met de metal-library. Die gebruik ik best vaak en mensen zijn er vaak zat door genept
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-12-2011, 17:23
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

De kans is groot dat hij na ruim vier jaar wel het een en ander wijzer geworden is.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-12-2011, 19:24
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
De kans is groot dat hij na ruim vier jaar wel het een en ander wijzer geworden is.
Raar dat ik bij het lezen van dit draadje écht even dacht: ben ik dit?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-01-2012, 19:50
Senior Member

Reputatie: Rockit is op goeie weg

gR.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten