homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-06-2007, 19:14
Senior Member

Reputatie: countcobolt wordt hier goed onthaald
Thumbs up Bcf2000

Eventjes kort melden...
Ik ben sinds deze avond in het bezit van een BCF2000 controller. (No flame wars ok? ).
Hierbij korte info voor iedereen.
In combinatie met Cubase Studio 4 werkt deze heel goed. Let wel op:
installeer de drivers van op de behringer site. Ik kan mooi vanuit Cubase mijn mixer e.d. controleren. Tevens, eenmaal je het doorhebt, is het niet zo moeilijk deze te configureren. Voor cubase bestaat de mapping uit een xml bestand, dat je zowel vanuit cubase of gewoon notepad kan editen. (CTRL-C, CTRL-V mist cubase ).
Het toestel zelf configen is eventjes wel iets anders. Ik stuur het aan via USB en daar heeft de standaard editor van BH problemen mee. Send SX echter niet. Dus maak je sysex file aan in de editor en dump deze via Send SX. Als start neem ik de template die op de BH site te vinden is. Wanneer ik echter meer tijd heb, zal ik deze wat modden, want niet alle functie zitten er in (90% wel).
Eenmaal de firmware opgeladen is en men in cubase de generic remote xml file laad, werkt de combinatie goed.
Zo, dit wou ik toch even delen
grtz
Steve
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-06-2007, 00:31
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Bcf2000

Ik heb hier in de tijd nog eens een XML gepost voor het gebruik van de BCF met Cubase voor 32 kanalen als ik me niet vergis.
Moet ergens op de site rondslingeren.
Wat de BCF-editor betreft, hij werkt wel, maar niet met de meest recente versie van java (als je JRE 1.4.nogiets kan vinden en installeren, zou hij nagenoeg probleemloos moeten werken).
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten