homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-06-2007, 13:30
Junior Member

Reputatie: Little Stevie is op goeie weg
Standaard is deze software goed

Zou ik deze software goed kunnen gebruiken in mijn kleine homestudio( in opbouw )

cubase sx v3
wavelab 5

zijn deze goed of niet ?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-06-2007, 13:41
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: is deze software goed

Wavelab is meer geschikt als audio-editor en masteringsoftware dan als opname- of multitrack software.
Cubase daarentegen is uitermate geschikt voor deze doeleinden.
Ik wil je er wel op wijzen dat er tegenwoordig een nieuwe versie van Cubase uit is (Cubase 4) met wat meer effecten, instrumenten en mogelijkheden.
Als je dan toch van plan bent Cubase aan te schaffen, ga je beter gelijk voor Cubase 4 of Cubase Studio 4.
Aangezien je vermoedelijk ook nog een audio-interface gaat nodig hebben, zou ik als ik jou was even wachten met de aanschaf van software, aangezien veel interfaces een light versie van bijvoorbeeld Cubase meeleveren.
Voor een beginneling als jij misschien interessant om eerst eens te testen alvorens Ä800 te spenderen aan software.
De light-versies zijn vaak beperkt in hun mogelijkheden (minder effecten, minder sporen, minder sends en inserts, etc...) maar het zal als beginneling wel een tijdje duren vooraleer je op die beperkingen gaat stoten.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-06-2007, 14:38
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Cosign met pixie, indien je vooral gaat opnemen met micro's en niet onmiddelijk met MIDI kan ik je ten zeerste REAPER aanraden, of indien je op Mac werkt is Ardour ook een zeer goede optie. Beide programmas zijn gratis en op de eigen sites te downloaden, maar bij reaper wordt je verwacht na 30 dagen een belachelijk kleine bijdrage van 39$ te betalen, vermits het non-expiring shareware is.

Wavelab 6 is btw ook al even uit, maar dat is zoals gezegd zijnde een montage/mastering programma.

Laatst gewijzigd door _-RidDim-_; 14-06-2007 om 14:41
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-06-2007, 14:55
Junior Member

OK thx , heb net reaper gedownload en zal dit dan eens later testen als alles er staat .

welja ja ben ook cubase sx ( op een iets minder legale manier ) aan het downloaden , zelfde met wavelab 5 .

eens zien wat het beste is .

Maar ik vroeg me het volgende of , doordat ik eerst alle mics van de drums , gitaar , bas enzo verder door een mengpaneel breng en dan vanuit het mengpaneel naar een pc zo gaan ( om verder te analyseren en te mixen )
Heb ik dan nog een special audio kaart nodig in mijn PC?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-06-2007, 15:47
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Little Stevie Bekijk bericht
OK thx , heb net reaper gedownload en zal dit dan eens later testen als alles er staat .

welja ja ben ook cubase sx ( op een iets minder legale manier ) aan het downloaden , zelfde met wavelab 5 .

Het beste is dat je je software gewoon netjes in de winkel koopt. Zoals al eerder door Pixie Van Cubase en Wavelab zijn goedkope light versies te krijgen, MET HANDLEIDING!!!, zodat je niet voor ieder simpel ding hier moet komen vragen hoe het werkt...

Gewoon mijn mening, maar doe gerust je ding...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 14-06-2007, 17:53
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Little Stevie Bekijk bericht

Ik vermoedde al zoiets.
Hieromtrent wil ik je dan wel laten weten dat je van mij (en ik vermoed niet enkel van mij) in elk geen hulp hoeft te verwachten indien je besluit met illegale software te werken.
Cracks en illegale software worden op dit forum niet geapprecieerd.
Er zijn genoeg goedkope en zelfs gratis alternatieven, toch zeker voor een beginneling.
Mocht je beslissen om legaal te werken, help ik je met alle plezier van de wereld.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 14-06-2007, 19:06
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Ik wil niet weer een crack-discussie hebben, maar indien je het echt 'try before buy' wil doen heb ik er geen probleem mee, dat doe (eerder deed) ik ook, maar ik ken maar bijzonder weinigen die zich daar daadwerkelijk aan houden.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 15-06-2007, 06:35
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
Ik wil niet weer een crack-discussie hebben, maar indien je het echt 'try before buy' wil doen heb ik er geen probleem mee, dat doe (eerder deed) ik ook, maar ik ken maar bijzonder weinigen die zich daar daadwerkelijk aan houden.

Wel dit is wat ik ook ga proberen , eerst eens kijken of het programma mij wat bevalt .
Indien ja kan ik me dan de cubase 4 aanschaffen . het zou immers zonde zijn om eerst de software te kopen en er toch redelijk wat geld voor geven .
om dan uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het je niet bevalt .

Iedereen weet toch immer dat een gekochte versie beter is dan de crack toestanden , maar het blijft handig om dingen uit te proberen ( natuurlijk is dat mijn manier van denken )
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 15-06-2007, 08:34
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
Tja, Riddim, je hoeft dan ook geen hulp van mij meer te verwachten. ;-) x-D

Grapske.

Ik ga ook geen crack-discussie voeren, maar de mensen die een crack 'testen' en vervolgens ECHT over gaan tot de aanschaf van het programma kun je inderdaad op 1 hand tellen hoor. Het 'try before you buy' principe is in het leven geroepen om het gebruik van cracks te rechtvaardigen.

Light-versies, die voor iedere beginneling MEEEEER als voldoende mogelijkheden biedden zijn niet al te duur, en je kunt er vaak voortreffelijk mee werken. Mijn eerste demo's die oa hier gepost werden zijn met Cubasis VST5 gemaakt. Met Cubasis heb ik jaren gewerkt, zonder last te hebben van de limitaties. Het is compacter en logischer om hier als beginneling mee te werken. En je krijgt er nog enkele hele fijne soft-synths en FX bij, dat is voor een beginner toch vele malen beter dan een IMMENS programma als Cubase te downloaden, waar ze dan nog niet de helft van alle functies kunnen gebruiken (vaak nog minder dan 25% van de functies) omdat men niet weet HOE en WAAR wegens ontbreken van een handleiding. Ik wil bv. Little Stevie wel eens zien met de routing mogelijkheden van de soft-FX in Cubase... Cubasis VST5 kostte mij toen bij MediaMarkt 69 euro... Da's voor niks.

Maar goed, Little Stevie, ik wens je heel veel succes met het gebruik van je illegale software. Als jij je tijd wilt verdoen met gepruts in een programma zonder de handleiding erbij te hebben, dan is dat natuurlijk jouw keuze. Ik denk dat dit programma voor een beginneling toch wel een flinke kluif is.

Neemt niet weg dat ook ik je met alle plezier wil helpen indien je gewone legale software gebruikt. :-)

Laatst gewijzigd door Contender; 15-06-2007 om 08:36
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 15-06-2007, 10:07
Senior Member

Reputatie: countcobolt wordt hier goed onthaald

ik ben ook van een try before you buy versie begonnen... Uiteindelijk SL3 gekocht en nu Studio 4... Alle software is officieel op mijn pc... Maar vaak is het begonnen met een cracked versie als test. Alsook, heb ik vaak cracked geinstalled en dat terug verwijderd omdat ik het toch nie gebruikte... Inderdaad, demo's kan je gebruiken, maar die zijn vaak te veel gelimiteerd of de tijdslimieten te kort.
De handleidingen zijn echter wel een groot voordeel
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten