homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-08-2013, 21:27
Junior Member

Reputatie: tritonus is op goeie weg
Standaard ik mis een deel van mn liedje!

Ola! Okee ik ben dan wel een beginner, maar dit is echt iets mafs.
Tijdens het opnameproces is ctrl-S mijn favo toets. Ik save dus... daar ligt het niet aan. Ik heb een liedje opgenomen, beetje aan het knoeien met punch in en out, beetje editen en zelfs een mixdown gemaakt.(mixdown bevat al het materiaal) Netjes afgesloten. Ik open mn file wat later weer: een deel van de track mist: zie het plaatje. Cubase zegt niet eens dat er files missen, terwijl er wel een heel gedeelte blauw is aan het einde van de file waar wat had moeten klinken. In de map met alle tracks kan ik het gemiste niet vinden, ook in mn prullenbak zit niets. Kan toch niet zomaar weg zijn?!!?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  lost.jpg
Bekeken: 90
Grootte:  98.0 KB
ID: 13846  
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-08-2013, 06:07
Senior Member

Reputatie: sapca wordt hier goed onthaald
Standaard Re: ik mis een deel van mn liedje!

waarschijnlijk heb je voor je mixdown de cursors niet op de juiste plaats gezet.

Het stuk waarvan je een mixdown wil maken moet je met de rechter en linker cursor aangeven,en zorgen dat het gedeelte tussen de cursors blauw is.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-08-2013, 07:49
Junior Member

Hoi Sapca
zo'n beginner ben ik nu ook weer niet :-)
Mixdown bevat het hele liedje: de locators staan goed,