homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-08-2013, 21:27
Junior Member

Reputatie: tritonus is op goeie weg
Standaard ik mis een deel van mn liedje!

Ola! Okee ik ben dan wel een beginner, maar dit is echt iets mafs.
Tijdens het opnameproces is ctrl-S mijn favo toets. Ik save dus... daar ligt het niet aan. Ik heb een liedje opgenomen, beetje aan het knoeien met punch in en out, beetje editen en zelfs een mixdown gemaakt.(mixdown bevat al het materiaal) Netjes afgesloten. Ik open mn file wat later weer: een deel van de track mist: zie het plaatje. Cubase zegt niet eens dat er files missen, terwijl er wel een heel gedeelte blauw is aan het einde van de file waar wat had moeten klinken. In de map met alle tracks kan ik het gemiste niet vinden, ook in mn prullenbak zit niets. Kan toch niet zomaar weg zijn?!!?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  lost.jpg
Bekeken: 90
Grootte:  98.0 KB
ID: 13846  
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-08-2013, 06:07
Senior Member

Reputatie: sapca wordt hier goed onthaald
Standaard Re: ik mis een deel van mn liedje!

waarschijnlijk heb je voor je mixdown de cursors niet op de juiste plaats gezet.

Het stuk waarvan je een mixdown wil maken moet je met de rechter en linker cursor aangeven,en zorgen dat het gedeelte tussen de cursors blauw is.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-08-2013, 07:49
Junior Member

Hoi Sapca
zo'n beginner ben ik nu ook weer niet :-)
Mixdown bevat het hele liedje: de locators staan goed,
Echter nadat ik de mixdown had gemaakt en netjes had afgesloten om weer op te straten een uur later, zag mn scherm eruit zoals in de bijlage: in het blauwe gedeelte op het eind stond muziek...
niemand een idee?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-08-2013, 08:02
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Ik meen mij te herinneren dat ik ooit eens heb voorgehad dat de muziek er wel degelijk stond, maar dat de afbeelding van de waveform niet volledig was...dat was wel op Cubase 4 op een Pentium 4 dus lang geleden.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-08-2013, 08:17
Junior Member

Standaard punch in + close gap = probleem, oplossing?

Okee, ik weet wat er mis ging maar niet hoe ik het oplos!

1. ik maak een punch in enuit
2. dan wil ik een crossfade maken, maar dat gaat niet (functie niet beschikbaar na punch in en uit waarschijnlijk)
3. ander knopje gevonden: close gaps (crossfade) (onder kopje audio,advanced)
deze maakt een mooie crossfade, maar teglijk ook is de rest van het liedje, dus alles wat erachter komt weg, Ik selecteer wel een heel klein stukje voor de crossfade, maar alles daarbuiten naar rechts valt dus weg.

Valt er een kwartje bij iemand met een oplossing?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 14-08-2013, 23:05
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald

Protools heeft een autosave, en een manier om je laatste saves te restoren.
Weet niet hoe dat bij Cubase zit..
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 14-08-2013, 23:31
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Cubase maakt op bepaalde tijdstippen een backup file.
Normaal zouden er in je project map ook een paar backup files moeten staan. Hernoem die "naam.bak" naar "naam.cpr" en open dan deze file eens in Cubase.

Heb je al eens de waves beluisterd in de map 'audio' in de projectmap? Missen die ook een stuk op 't einde?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-08-2013, 17:45
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Zet je track een in lane view.
Het lijkt er mij op dat verschillende takes hebt opgenomen.
Cubase laat bij een gewone weergave enkel de laatste take zien.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-08-2013, 20:43
Junior Member

Dank jullie wel!
De backup heb ik een soort van kunnen traceren....
wat ik alleen niet snap: als ik een punch in maak, en ik heb last van een tik of rommel: waarom kan ik geen crossfade maken? (dus deel van originele track aan de punch in)
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 23-08-2013, 05:50
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Omdat je punch in over de ganse lengte overlapt met de vorige take, vermoed ik.
Heb je ondertussen al eens je in lane view gekeken?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten