homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-07-2013, 09:35
Junior Member

Reputatie: Spot-EBST is op goeie weg
Standaard Fuif filmen gevaarlijk voor H2n?

Beste,

Binnenkort moet ik een openluchtfuif (klein festival) filmen. Ik zou mijn H2n willen gebruiken om geluid op te nemen.

Mijn vraag is of de H2N schade kan ondervinden door bijvoorbeeld dicht bij de speakers te komen? Is er zo iets als het maximaal DB dat een mic. kan verdragen?

Is een shotgun mic. niet beter voor deze doeleinden?

MVG.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-07-2013, 09:49
Active Member

Reputatie: Destel Mountains wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Fuif filmen gevaarlijk voor H2n?

Geluid = golven door de lucht.

Met andere woorden: een behoorlijke windstoot die tegen je H2n 'botst' zal even gevaarlijk zijn als harde muziek.

No worries, je apparaat is er voor gemaakt
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-07-2013, 11:23
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie

Bij de specs vind ik een maximum van 120dB SPL.
H2n | ZOOM

Wees er idd maar gerust op dat je toestel geen schade zal ondervinden.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-07-2013, 15:58
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Als ze erg wild fuiven zou ik zeker oppassen voor ter lucht gelaten biertjes! Die geven nogal druk op 't membraan...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-07-2013, 21:21
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depressoptimist Bekijk bericht
Als ze erg wild fuiven zou ik zeker oppassen voor ter lucht gelaten biertjes! Die geven nogal druk op 't membraan...
Idd, ik zal me eerder druk maken over zulke "schade mogelijkheden" dan SPL waardes. Bij die SPL waardes zullen eerder je oren kapot gaan dan de recorder zelf.
Happy party'ing en laat ons een soundbiteje horen!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 18-07-2013, 15:21
Junior Member

Reputatie: Spot-EBST is op goeie weg

ok!

Bedankt voor de info!
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-07-2013, 01:07
Member

Reputatie: padl is op goeie weg

Citaat:
Plopkap om de microfoon en eventueel een plastic zakje om de rest van het apparaat helpt tegen vliegend vocht.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 20-07-2013, 13:09
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Of een nest brede makkers meepakken en kloppen op al wie ook nog maar aanstalten maakt. Als er iets is wat je bij mij niet moet proberen zonder een Les Paul richting je kop te zien vliegen is het met "vocht" gooien naar mijn materiaal. Daar word ik razend van. (Getuige dit bericht)
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-07-2013, 10:22
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Of een nest brede makkers meepakken en kloppen op al wie ook nog maar aanstalten maakt. Als er iets is wat je bij mij niet moet proberen zonder een Les Paul richting je kop te zien vliegen is het met "vocht" gooien naar mijn materiaal. Daar word ik razend van. (Getuige dit bericht)
Razend of niet, die eerste zin vind ik briljant! Een typisch verschil lijkt het wel tussen NL en B, dit had niemand in NL kunnen bedenken namelijk...
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 22-07-2013, 11:52
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Razend of niet, die eerste zin vind ik briljant! Een typisch verschil lijkt het wel tussen NL en B, dit had niemand in NL kunnen bedenken namelijk...
Logisch, in NL hebben ze geen vocht dat het vermelden waard is.

IZ.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten