homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-06-2013, 13:18
Vintage Member

Reputatie: reinoss wordt hier goed onthaaldreinoss wordt hier goed onthaald
Standaard 5 auxen creeren

Beste mensen

31 augustus moet ik m'n band gaan uitgestreken, en wil 5 monitoren gaan gebruiken. Maar.... Ik heb een behringer pmp1000 en een yamaha 12/4FX tot mijn beschikking. Kan ik in combinatie met deze 2 mengpanelen meerdere auxen creŽren?! Of heb ik aan de yamaha al genoeg? Op de behringer zit nl maar 1 aux channel.

Reinoss
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-06-2013, 14:03
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling
Standaard Re: 5 auxen creeren

moet je nog meer met die mengtafels doen of zijn die alleen bedoeld voor monitoring?

moet je alle (hoeveel zijn dat er?) kanalen naar verschillende monitorgroepen sturen of hoeft ieder alleen zijn eigen kanaal te horen?

Je kan fx-send, masters en dergelijke ook gebruiken als aux (niet altijd handig maar nood breekt wet).

Anders misschien een tafeltje huren met voldoende auxen.

Dolf
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-06-2013, 14:11
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje Bekijk bericht
moet je nog meer met die mengtafels doen of zijn die alleen bedoeld voor monitoring?

moet je alle (hoeveel zijn dat er?) kanalen naar verschillende monitorgroepen sturen of hoeft ieder alleen zijn eigen kanaal te horen?

Je kan fx-send, masters en dergelijke ook gebruiken als aux (niet altijd handig maar nood breekt wet).

Anders misschien een tafeltje huren met voldoende auxen.

Dolf
Het enige wat we over het mengpaneel gaan gebruiken om uit te versterken is: 2x gitaar en 1x zang (en misschien 1x bas). Maar dat moet natuurlijk sowieso, anders hebben we weinig aan de monitoring. En iedereen wil z'n monitorix net anders hebben. Dus 5 monitormixen in totaal.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 13-06-2013, 19:13
Senior Member

Reputatie: Tradd wordt hier goed onthaald

Het zal wel aan mij liggen, maar heb net alles 7 keer opnieuw proberen op te tellen...2 gitaren + 1 stem + eventueel bas...lijkt mij nog steeds max. 4 te zijn (als de zanger(es) al niet ťťn van de gitaristen is).

Waarom heb jij 5 mixen nodig?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 13-06-2013, 20:47
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tradd Bekijk bericht
Een drummer die niet uitversterkt wordt, maar wel een monitor wil?

@reinoss: Het is misschien niet onmogelijk, maar wel bijna onwerkbaar denk ik. Je gaat inderdaad kunstgrepen uit moeten halen om 5 verschillende mixen te maken. En stel dat gitarist 1 halverwege seint dat-ie de bas iets harder wil horen, weet jij dan binnen 2 seconden welke schuifjes er ook alweer van de bassist naar de gitarist gingen? Als je dat vlot wil doen, moet je overzicht hebben en moet het direct duidelijk zijn wat waar naar toe gaat.
Ik weet niet wat voor gelegenheid het is, maar ik zou denk ik proberen de gitaarversterkers zo hard te zetten (en zo op te stellen!) dat ze niet via de monitor hoeven. Een basversterker staat meestal ook wel luid genoeg om zichzelf te kunnen horen.
Belangrijkste is dat zanger(e)s(sen) zich goed kunnen horen, focus daar op, en al het andere is extra. Een goede band kan ook dan prima spelen

Laatst gewijzigd door mrfreeze; 13-06-2013 om 20:53
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-06-2013, 21:02
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Het is inderdaad maar de vraag of je alle instrumenten door de monitors moet sturen. Eerst en vooral, in welke locatie spelen jullie? Misschien is uitversterking van enkel de zang het enige wat moet gebeuren.

Los daarvan, muzikanten moeten leren roeien met de riemen die er zijn. En uit je vraag leid ik af dat er maar beperkte riemen zijn. Dan moeten ze niet moeilijk doen en 5 verschillende monitor mixen vragen. Dan zoek je beter naar 1 goeie mix die over alle monitors gaat.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13-06-2013, 22:44
Member

Reputatie: Vloet is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Het is inderdaad maar de vraag of je alle instrumenten door de monitors moet sturen. Eerst en vooral, in welke locatie spelen jullie? Misschien is uitversterking van enkel de zang het enige wat moet gebeuren.

Los daarvan, muzikanten moeten leren roeien met de riemen die er zijn. En uit je vraag leid ik af dat er maar beperkte riemen zijn. Dan moeten ze niet moeilijk doen en 5 verschillende monitor mixen vragen. Dan zoek je beter naar 1 goeie mix die over alle monitors gaat.
Amen to that.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 14-06-2013, 10:54
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tradd Bekijk bericht
Het zal wel aan mij liggen, maar heb net alles 7 keer opnieuw proberen op te tellen...2 gitaren + 1 stem + eventueel bas...lijkt mij nog steeds max. 4 te zijn (als de zanger(es) al niet ťťn van de gitaristen is).

Hahaha... ik ben zo bescheiden geweest om mezelf niet mee te rekenen. Dus drums moet er inderdaad nog bij! Scherp opgemerkt!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 14-06-2013, 10:56
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht

Daar heb je ook weer gelijk in! Amen to that 2!!
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 14-06-2013, 11:36
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

doet me denken aan het grapje in een andere thread:

Uit hoeveel muzikanten bestaat jullie band?

Antwoord: 4 muzikanten en een drummer

Dolf
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten