homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Artikels, tutorials en interviews

Mededelingen

Artikels, tutorials en interviews Tutorials, informatieve artikels, interviews met bekende (home)recorders of muzikanten, getting started guides enzovoorts. Enkel solide informatieve artikels worden hier weerhouden! Je mag natuurlijk wel feed-back geven op geposte artikels.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-04-2013, 00:06
Senior Member

Reputatie: Tijmerd wordt hier goed onthaaldTijmerd wordt hier goed onthaald
Standaard Studio rescue

Ik was daarnet wat aan het googlen en kwam deze tegen een serie filmpjes over 'studio rescues'. Het concept, iemand met een probleem in zijn studio wordt professioneel geholpen.

Veel trukjes van o.a. Bert en Eric komen er in voor, maar wat audio-visuele ondersteuning kan geen kwaad. Bij deze, have fun!

[media]http://www.youtube.com/watch?v=WjJEFOxSqpc[/media]

Tijmerd
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-04-2013, 00:34
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Studio rescue

De deur open of dicht
Wat een geleuter.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 02-04-2013, 14:16
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Ik hoor helaas een hoop zever...

Alex
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03-04-2013, 07:47
Senior Member

Reputatie: Tijmerd wordt hier goed onthaaldTijmerd wordt hier goed onthaald

Zoals?

@Bert: Deur open of dicht, als ik mijn deur open/dicht zet, hoor ik toch een verschil.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 03-04-2013, 07:49
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 03-04-2013, 08:11
Senior Member

Reputatie: Sida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatie

Als ik mijn deur open doe, krijg ik automatisch een dark hall reverb ... Maar sstt, want anders komen al die dreampopbandjes hier hun master reverb halen i.p.v. uit Ozone .
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 03-04-2013, 09:23
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Hij zegt dat als de deur open staat je laag naar buiten spoelt. Toen ben ik afgehaakt.
Laat die ruimte eens 4 bij 3 bij 2.5 m zijn.
Als je dan de deur openzet is de boel afgestemd op ongeveer 11 Hz.
Daar merk je echt niet veel van in je laag :-).

We hebben wel eens een discussie gehad over dit soort zaken bij auto's, waarbij een vriend van me die slimmer is als ik een en ander heeft uitgedokterd, ik zal eens zien of ik het terug kan vinden.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 03-04-2013, 09:40
Vintage Member

Kijk aan!

Acoustics Forum • View topic - car acoustics

Brian Dayton, die de discussie aanzwengelt is Brian Ravnaas, de man die Green Glue bedacht.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 03-04-2013, 15:38
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Kijk aan!

Acoustics Forum • View topic - car acoustics

Brian Dayton, die de discussie aanzwengelt is Brian Ravnaas, de man die Green Glue bedacht.
Van dat Engelse artikel snap ik geen fluit. (wat wordt er beweerd? wat wordt er weerlegd? wat is er gemeten?)
Die open deur is wel relevant.
Sabine veronderstelde een open raam als het equivalent van een 100% dempend oppervlak. Helmholtz zou het zien als een massa in een massa-veer systeem. Een orgelbouwer denkt aan de negatieve reflectie van een open pijp.
In ieder geval, een open deur doet veel meer dan een geribbeld schuim-plaatje. En dat laatste geeft me het gevoel, dat die video een reclamefilm voor simplisten is.
Een gesloten luidsprekerkast valt met 12 dB/oktaaf af in het laag. In een gesloten kamer komt er een frequentie, waarbij de luidspreker de scheiding vormt tussen twee afgesloten ruimtes. Vanaf daar valt hij nog slechts 6 dB/octaaf af, denk ik. Niet erg interessant qua toonhoogte. En niet erg realistisch om de eigenschappen van muren te verwaarlozen.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 03-04-2013, 15:46
Vintage Member

Die open deur is niet relevant voor het laag, Radix. Lees die draad nu eens.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten