homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Aankondigingen van leden: optredens, events, releases

Mededelingen

Aankondigingen van leden: optredens, events, releases Een breed forum voor alle officiŽle aankondigingen die je de wereld wil insturen. Hou het relevant aub: post bv optredens van je band en party's enkel als je reeds actief bent op de site. Ook organisaties die relevante events willen aankondigen kunnen hier terecht. Wat niet relevant is wordt zonder pardon verwijderd.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-03-2013, 09:57
Active Member

Reputatie: xiweinx is op goeie weg
Standaard humanity defiled - album uit - gratis en voor niks!

Mijn eerste volledig solo-albummetje is uit.

humanity defiled
humanity defiled
humanity defiled

Gratis te downloaden als je '0' invult in het prijsvakje.

Gooi de nekspieren los en geniet!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26-03-2013, 10:11
Active Member

Reputatie: porcupine wordt hier goed onthaald
Standaard Re: humanity defiled - album uit - gratis en voor niks!

Wow vet !!!!!!!!! ...Mijn complimenten
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-04-2013, 18:31
Active Member

Gisterenavond was ik te gast bij SaÔd Al Haddad van FM Brussel voor zijn programma Mental.

Ik werd er uitgenodigd omdat hij het wel coole muziek vond en omdat hij een woordje uitleg wilde bij het project.

Het interview met bijhorende muziekjes is hier te beluisteren:
One Man Death Metal Band: Humanity Defiled in Mental
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 25-04-2013, 18:58
Senior Member

Reputatie: PeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatiePeterDB heeft een uitstekende reputatie

Sweet, nu aan het luisteren...
Lang geleden dak SaÔd nog gezien heb...
Keep up the good work!!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 26-04-2013, 15:40
Active Member

Het interview met Dan Lake van Decibel Magazine staat online op hun blog.

Wie iets meer wil weten over mijn inspiratie en de manier van opnemen, check hier:

Throw Me a Frickin’ Label Hack: Belgium’s Humanity Defiled | Decibel Magazine
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-04-2013, 10:25
Moderator

Reputatie: bonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstraling

Jawadde, super schijf man! Oldschool feelings
Doet me direct denken aan de tijd van de eerste "Death Is Just The Beginning..." compilaties.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-04-2013, 14:58
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Euhm... is dit een solo-project?

Dan stop ik met muziek maken...

Effe gaan promoten op Facebook medunkt!

Enneuuh, 0 euro invullen waarom zou ik

Inderdaad vrij oldskool, beetje oude Incubus-Monstrosity en aanverwanten feel...

IZ.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 28-04-2013, 19:40
Active Member

Haha! Merci, mannen!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 29-04-2013, 01:12
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

"EXIT?" is een geweldig nummer in dit genre. Het heeft iets naslepend. Iets heel dieps gaande. Al ben ik totaaaaal (of niet meer) geen fan van dit harcore metal scene.
Dit trekt mij wel. Net als het nummer "Yours, defiantly".

Het enige echte probleem wat ik heb met dit album is dat de compositie en idee erg sterk zijn. De keuze van sommige "instrumenten/arrangement" en mix werk hangen helaas niet samen. Waardoor er een bepaalde kracht en nuance verloren gaat heb ik gevoel. Ik weet ZEKER als dit in een echte "pro" studio was opgenomen kwa drums, double getracked gitaren riffs en wat vocal productie en mix werk, dat dit een kanon knaller van plaat kan zijn in deze precesie genre kwa metal. Ik vind sound elementen van TOOL, Meshuggah en zelfs Iron Maiden.

Morgen maar eens meer de tijd nemen en op mijn Itunes "new stuff to discover' playlist zetten!

Mag ik je eens aan te raden om eens naar Goijra (Gojira - L'Enfant Sauvage - YouTube) te luisteren? Het zal niet direct in dezelfde genre liggen als dat van jou kwa metal. Maar luisteren naar opbouw van de nummers. Het is na van zeggen 1 van de beste nieuwkomers in de metal scene a 2012.

Laatst gewijzigd door Mauce; 29-04-2013 om 01:20
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 29-04-2013, 06:38
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Ik moet toegeven dat deze muziek niet echt mijn ding is maar toch bewondering voor iemand die dit volledig solo heeft gemaakt.

Ik heb ook een paar andere groepen eens beluisterd en wat mij opvalt bij dit genre is dat de bassen en drums zo braafjes klinken ondanks het feit dat het zo'n ruige nummers zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten