homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Compilatie-cd

Mededelingen

Compilatie-cd Een dedicated subforum voor het Homerecording.be compilatie-cd project.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-05-2007, 20:33
Junior Member

Reputatie: nilipili87 is op goeie weg
Standaard Complicatie cd

Beste forum-leden

Ik heb dit forum sinds kort ontdenkt en me meteen lid gemaakt,...

Zit al een tijdje met het idee om een complicatie cd te maken met liedjes van andere artiestien/dj's weliswaar. Mss niet direct mogelijk, ik weet het natuurlijk niet. Het gaat dus de richting uit van solid souds en dergelijke,...

Graag had ik van jullie geweten, wat ik moet doen om dat te kunnen realiseren. Zoveel mogelijk duidelijke taal aub want ben een nieuw member.

Vele vr. groeten
  #2 (permalink)  
Oud 22-05-2007, 00:32
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Complicatie cd

[off topic]
Citaat:
complicatie cd
Ik wil niet de eikel uithangen, maar moet dat geen compilatie cd zijn?
[/off topic]
  #3 (permalink)  
Oud 22-05-2007, 09:35
Member

Reputatie: Ver1 is op goeie weg

haha idd naja complicatie compilatie tis maar hoe je het aanpakt...

nilipili87, je hebt het juiste forum wel gevonden, ik denk dat hier veel bruikbare informatie voor je staat aangezien we net bezig zijn met de organisatie van een eigen compilatie cd. Misschien kan billybear je wat meer helpen met de technische kant. Wat ik denk dat het eerste is wat je moet doen is zorgen dat je iets uitbrengt waar markt voor is. Ik geloof dat er voor goede muziek altijd wel kopers zijn, maar, hoe/waar wil je het gaan verkopen, hoe verdeel je de opbrengsten, etc...

Misschien kunnen we je meer helpen als je wat meer verteld over je plannen
  #4 (permalink)  
Oud 22-05-2007, 10:26
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nilipili87 Bekijk bericht
Beste forum-leden

Ik heb dit forum sinds kort ontdenkt en me meteen lid gemaakt,...

Zit al een tijdje met het idee om een complicatie cd te maken met liedjes van andere artiestien/dj's weliswaar. Mss niet direct mogelijk, ik weet het natuurlijk niet. Het gaat dus de richting uit van solid souds en dergelijke,...

Graag had ik van jullie geweten, wat ik moet doen om dat te kunnen realiseren. Zoveel mogelijk duidelijke taal aub want ben een nieuw member.

Vele vr. groeten

hi,

ik denk dat je ook wel een onderscheid moet maken tussen hetvolgende. De solid sounds CD's zijn inderdaad compilaties maar van reeds bestaande nummers. Zowat alles dat daar opstaat is ooit al ergens anders uitgebracht (tot vervelens toe soms) dat is een heel groot verschil met een compilatie CD waar je dingen opzet die nooit uitgebracht zijn (zoals de homerecording-cd bv.) Als je trouwens dingen zoekt in de richting van solid sounds en dergelijke dan vrees ik dat je hier niet echt op de juiste plaats bent, synthforum nl is misschien een goed alternatief of misschien electrobel, die zijn beide heel erg op electronische muziek gericht.
  #5 (permalink)  
Oud 22-05-2007, 19:52
Senior Member

Reputatie: boekie1 is op goeie weg

volgende keer doen we ook een complicatie CD...
  #6 (permalink)  
Oud 22-05-2007, 19:57
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg

is het al geen complicatie cd?
  #7 (permalink)  
Oud 22-05-2007, 23:40
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

De complicaties vielen nogal mee tot nu toe, en de compilatie wordt fantastisch

In elk geval, we hebben hier wel wat ervaring opgebouwd de laatste maanden, maar, als ik het goed begrijp zijn onze doelstellingen wel anders dan de jouwe.

M'n eerste vraag: heb je toestemming van de auteurs/componisten/uitvoerders van de tracks die je op de cd wil zetten? Zolang je die niet hebt kan je niet verder vrees ik... Als je niet in de problemen wil geraken dien je ervoor te zorgen dat je met alle legale kwesties in orde bent. In BelgiŽ betekent dat: perstoelating krijgen van SABAM, als er nummers bij zitten die door hen (of zusterorganisaties in buitenland) vertegenwoordigd worden.

Verder kan ik je wel aanraden ons compilatie-forum te bekijken, omdat daar nogal wat van die zaken in aan bod kwamen.

Vraag maar verder, liefst in deze discussie.
  #8 (permalink)  
Oud 30-05-2007, 10:55
Junior Member

Reputatie: nilipili87 is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door billybear Bekijk bericht
De complicaties vielen nogal mee tot nu toe, en de compilatie wordt fantastisch

In elk geval, we hebben hier wel wat ervaring opgebouwd de laatste maanden, maar, als ik het goed begrijp zijn onze doelstellingen wel anders dan de jouwe.

M'n eerste vraag: heb je toestemming van de auteurs/componisten/uitvoerders van de tracks die je op de cd wil zetten? Zolang je die niet hebt kan je niet verder vrees ik... Als je niet in de problemen wil geraken dien je ervoor te zorgen dat je met alle legale kwesties in orde bent. In BelgiŽ betekent dat: perstoelating krijgen van SABAM, als er nummers bij zitten die door hen (of zusterorganisaties in buitenland) vertegenwoordigd worden.

Verder kan ik je wel aanraden ons compilatie-forum te bekijken, omdat daar nogal wat van die zaken in aan bod kwamen.

Vraag maar verder, liefst in deze discussie.

neenee,laat ons duidelijk zijn, ik speel enkel nog maar met de gedachte zoiets te doen. Ik heb geen toestemming van producers, dj's en dergelijke

daarom men vraag;
hoe begin je aan zoiets?
Wat is de eerste stap die ik moet ondernemen?
Of is het enkel mogelijk als je een platenlabel hebt ofzo?

al bedankt voor de reacties, sorry voor het foutje (complicatie???Vraag me niet hoe ik erbij kom)

graag reacties
  #9 (permalink)  
Oud 30-05-2007, 11:01
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nilipili87 Bekijk bericht
daarom men vraag;
hoe begin je aan zoiets?
Wat is de eerste stap die ik moet ondernemen?
Of is het enkel mogelijk als je een platenlabel hebt ofzo?
Ik denk het laatste om eerlijk te zijn.
Ik zie niet in hoe je anders dingen zou kunnen releasen...
  #10 (permalink)  
Oud 30-05-2007, 20:12
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling

Je kan evt. eens horen bij www.arsproductions.be, die doen veel van zulke "commerciele" dingen...
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten