homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25-02-2013, 14:01
Member

Reputatie: ronnes is op goeie weg
Standaard Audio Interface upgrade + Reflectiefilter

Hallo,

Ik heb al een tijdje de volgende set-up waar ik R&B/Rap muziek op maak:

microfoon: Behringer B2 Pro
interface: Tascam US-122L
Monitoren: Alesis M1 Active MK2

Nu wil ik de Shure SM 58 aanschaffen en een nieuwe audio interface. Ik vind dat de tascam wat weinig gain levert en ik heb af en toe last van een piepend geluid, wat maar niet weg lijkt te gaan. Welke Audio Interface kan ik het beste kopen? Voor de interface heb ik een budget van 200 a 250 euro.

Mijn studio staat in de woonkamer en ik heb last van echo en weerkaatsingen van het geluid. Kan een reflectiefilter hier een oplossing bieden? Ik zit te denken aan de onderstaande:
Vicoustic flexi screen lite reflection filter kopen? | Goedkope | Promo | Microfoon Reflectiefilter

…en van jullie ervaring met een reflectiefilter?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Met vriendelijke groet,
Ron Kesting
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26-02-2013, 12:48
Member

Reputatie: ronnes is op goeie weg
Standaard Re: Audio Interface upgrade + Reflectiefilter

Iemand die me zou kunnen helpen?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 26-02-2013, 19:12
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Audi Interface upgrade + Reflectiefilter

Een reflexion filter zal zeker de kwaliteit van je opname opdrijven als je nog geen akoestische behandeling in je kamer hebt. Dus dat is een goed idee. Alleen weet ik niet of de filter waarnaar jij verwijst een goeie is. Ik heb die nog nooit gezien. Maar niet elke reflexion filter is ook degelijk iets waard. Het origineel van SE is helemaal anders gebouwd dan de huismerk filter die musicstore bijvoorbeeld aanbiedt. Kort samengevat, die laatste is een metaleb blik met wat schuim in. Niet echt wat je zoekt dus. Maar om te weten of de jouwe een goeie is moet je die eigenlijk eens kunnen zien en testen.

Wat de switch van interface betreft:
- Het tekort aan Gain ga je met een andere interface niet aanpakken. De meeste interfaces in je prijsklasse zijn qua preamps vergelijkbaar. Maar waaruit ervaar je het tekort in gain? Misschien is er wel iets anders mis.
- Die pieptoon kan het gevolg zijn van slechte drivers, andere USB apparaten en/of je wifi-adapter.

Microfoon:
- Wat mis je in de B2 die je voor de SM58 doet kiezen?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26-02-2013, 19:56
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Alex,

Dat reflectionfilter is ALTIJD onzin wanneer het meer is als gewoon een hoop absorptie. Je hebt van die filters die met allemaal lagen zijn opgebouwd en waarvan de producent beweert dat zo'n ding allemaal rare dingen doet.
Allemaal onzin, zo'n ding is ALTIJD weggegooid geld omdat je de functie ervan veel goedkoper en beter kunt realiseren met wat knutselwerk.
En een goedkoop filter bestaande uit blik en schuim is eigenlijk beter dan dat officiele ding met al die bullshit er omheen.

Verder ben ik het met je opmerkingen eens.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-02-2013, 11:55
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Alex,

Dat reflectionfilter is ALTIJD onzin wanneer het meer is als gewoon een hoop absorptie. Je hebt van die filters die met allemaal lagen zijn opgebouwd en waarvan de producent beweert dat zo'n ding allemaal rare dingen doet.
Allemaal onzin, zo'n ding is ALTIJD weggegooid geld omdat je de functie ervan veel goedkoper en beter kunt realiseren met wat knutselwerk.
En een goedkoop filter bestaande uit blik en schuim is eigenlijk beter dan dat officiele ding met al die bullshit er omheen.

Vanwaar dat blik, Bert?
Ik gebruik wel eens een deken hangend over de dwarse arm van een extra statief. Mijn argumentatie: je hebt een groot geplooid dempend oppervlak dat voorkomt dat het geluid uit jouw mond zich in de kamer verspreidt en vervolgens als akoestiek hoorbaar wordt. De resten weerkaatst geluid worden niet op de microfoon geconcentreerd.
Blik is dicht. Ik verwacht dat dat lage tonen reflecteert. Doe ik het niet goed? Begrijp ik iets verkeerd? De buiging van zo'n scherm, maakt dat de afschermende werking effectiever, of loop je juist het risico van concentratie op de microfoon?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 28-02-2013, 19:57
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Alex,

Ik volg je niet helemaal. Die SE Reflexion filter heb ik nochtans al kunnen gebruiken met bevredigend resultaat. Dat ik het goedkoper zelf zou kunnen maken kan, maar kostprijs is niet altijd doorslaggevend. Gemak is soms primair.

Of zeg je nu dat die filter niks doet wat een hoop noppenschuim tegen een blikken plaat niet doet?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten