homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-02-2013, 02:38
Senior Member

Reputatie: gitarken is op goeie weg
Standaard Home recording (welke daw en controller?)

aangezien de bouw van de studio net afgerond is en we zondag aan de inrichting beginnen zijn we nu met de groep toch echt wel aan het uitkijken voor nieuwe dingen.
We hebben zowieso ene nieuwe mixer nodig. Ik dacht aan een Allen&heath Zed 60-14 FX
maar ook zouden we demos willen opnemen. een goede audio interface heb ik al.
Maar op welke (goedkope) DAW zouden jullie in mijn plaats opnemen? en vinden jullie een controler nodig?
Ps: ik werk op OSX en heb nu garageband , audacity en sibelius staan

mvg
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-02-2013, 07:19
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Home recording (welke daw en controller?)

Op Mac denk ik allereerst aan Logic.
Mocht dat toch nog te duur zijn: Reaper.
Een controller werkt handiger dan de muis, vind ik, maar veel hangt uiteraard af van hoe je van plan bent de mixer te gebruiken...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-02-2013, 09:48
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Qua DAW hangt alles af van je budget. Reaper is spotgoedkoop maar zeer goed, Logic komt uit de apple stal. Je kan tegenwoordig niet meer missen met eender welke DAW. Koop dus eentje die binnen je budget past.

Wat ik niet snap is wat die Allen&Heath in je setup zit te doen. Die heeft geen direct-out's, geen bussen. Enkel een stereo-out kan je naar je interface sturen. In mijn bescheiden mening totaal waardeloos in een homestudio, behalve dat er dan een cool uitziende mengtafel in je setup zit. Dat doet me vermoeden dat je enkel over een 2 input interface beschikt?! Dan zou ik het budget van die mengtafel en de opbrengst van de verkoop van je huidige interface investeren in een interface met meer inputs. Ik vermoed dat je na het opnemen nog elke track apart wil kunnen bewerken i.p.v. alles in één hoop?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-02-2013, 09:55
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Ik zou beginnen met Garageband en daarna eventueel overschakelen op Logic, tenzij je al tegen de beperkingen van Garageband bent opgelopen.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-02-2013, 10:22
Senior Member

Reputatie: Donny Danger is op goeie weg

Als je al een interface hebt dan is die mengtafel inderdaad gewoon zinloos. Welke interface heb je trouwens ?

Als je toch wil investeren zou ik mijn interface verkopen en voor de A&H ZED16R gaan.

Tenzij je die mixer alleen zou gebruiken om repetities te versterken, dat lukt wel maar voor te recorden gaat die niets uitmaken.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15-02-2013, 17:13
Senior Member

Reputatie: gitarken is op goeie weg

de mixer zou puur zijn om repetities uit te versterken .
opnemen zou gebeuren spoor per spoor echt wel

groeten
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten