homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > MIDI

Mededelingen

MIDI MIDI leidt nog altijd tot een heleboel vragen. Hier bespreken we alle aspecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-01-2013, 15:24
Junior Member

Reputatie: martijnsnoek is op goeie weg
Standaard simpele software midi editor/monitor

Hallo allen,

Voor een hobby project ben ik bezig mijn enkel klaviers KeyB organ uit te bouwen naar een dubbel klaviers versie.

Opzich is dit niet zo moeilijk, echter is de software dermate krom geschreven dat alle hardware in het instrument aan een midi control change gekoppeld is.
Zo zijn bijvoorbeeld de master volume regelaar de treble en bass regelaars zelfs ook midi control changes, wat je normaliter bij andere orgels/keyboards/synths niet vind.

Volgens de maker van de KeyB moet de software het zelfde zijn als die van zijn grote broer de KeyB Duo. Dus alles zou mogelijk moeten kunnen zijn wat er met de Duo ook mogelijk is.

Nu wil ik dit testen en loop tegen een aantal dingen aan. Om de drawbars van het lower manual te kunnen bedienen heb ik een extra set (minimaal 8) faders nodig. Omdat dit puur ter test is, wil ik dit liefst software matig, dus gewoon een app of een programma op de pc/mac om simpelweg een aantal voorgeprogrammeerde faders in een stukje software te kunnen programmeren op de juiste control changes op het juiste kanaal.

Dus bijvoorbeeld: Fader 1 t/m 8 sturen uit op kanaal 2 met control change 12 t/m 20.

Daarnaast zou het ook handig zijn als deze controller een of meerdere knoppen heeft, dan kan ik ook de extra functies nog testen.

Tot nu toe heb ik 1 app gevonden voor de ipad MIDI touch, maar voor enkel even een testje gelijk een app van 17,95 te kopen vind ik iets te veel van het goede. Daarbij is de iPad 1 welke het betreft te leen omdat ik zelf een iPad 4 heb met een lightning aansluiting welke dus nog niet werkt met een midi interface.

Weet iemand een freeware app die dit kan, of een gratis programmatje (bij voorkeur op windows) die dit kan?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 31-01-2013, 16:23
Junior Member

Reputatie: Hecticcc is op goeie weg
Standaard Re: simpele software midi editor/monitor

Deze kan je evt gebruiken:

Ctrlr - Control your MIDI life

Dit laat je toe om zelf een midi-plugin te maken, als je enkel cc's hoeft te doen is het makkelijk te doen, gewoon wat knopjes/schuivers toevoegen, kanaal en cc instellen en je bent er.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten