homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 07-01-2013, 19:48
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard MACBOOK PRO 15,4'' Resolutie

Vrouwlief moet een laptop hebben. Dus denk ik eraan om de mijne door te schuiven en mezelf een nieuwe aan te schaffen.

De huidige laptop heeft een schermresolutie van 1600x900. Ik zie dat Apple laptops heeft van 15" met een schermresolutie van 2880x1800 (Retina display). En dat op een kleiner scherm dan mijn huidige laptop. Is de tekst dan nog leesbaar of heeft die resolutie bij MAC niet dezelfde betekenis als bij een windows laptop?

edit, sorry , oplossing gevonden op de site van Apple. blijkbaar is de geschaalde resolutie dan 1920x1200.

Laatst gewijzigd door PCDJHENK; 07-01-2013 om 19:52
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-01-2013, 02:46
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald
Standaard Re: MACBOOK PRO 15,4'' Resolutie

Nooit geen laptop doorschuiven naar uw vrouw is nog een betere oplossing.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-01-2013, 05:32
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Ik zit op een MBP 17 inch, 1920x1200 en sommige lettertjes zijn wel héél klein, maar het blijft werkbaar, zeker met de handige 'gesture' zoomfunctie.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-01-2013, 07:50
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie

Anders gewoon even een Fnac of een Switch binnenstappen en een kijkje nemen hoe het er in werkelijkheid uitziet.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-01-2013, 14:07
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangertuf Bekijk bericht
Anders gewoon even een Fnac of een Switch binnenstappen en een kijkje nemen hoe het er in werkelijkheid uitziet.
Veruit het beste idee.

De grafici zijn over 't algemeen erg enthousiast over Retina schermen.

Maar nog niet alle software kan werken aan volle resolutie. In een DAW heb je er dus niks aan en 't vertraagt natuurlijk want de GPU heeft veel meer werk.

Persoonlijk zou ik nooit een MB Pro Retina kopen. Ik heb nu al last van kleine lettertjes
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-01-2013, 14:11
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Veruit het beste idee.

De grafici zijn over 't algemeen erg enthousiast over Retina schermen.

Maar nog niet alle software kan werken aan volle resolutie. In een DAW heb je er dus niks aan en 't vertraagt natuurlijk want de GPU heeft veel meer werk.

Persoonlijk zou ik nooit een MB Pro Retina kopen. Ik heb nu al last van kleine lettertjes
Een makker van me uit Amerika, had na de release van de retina reeksen er eentje gekregen via zijn werk. 90% van de websites worden niet correct weergegeven omdat de graphics niet aangepast zijn aan de retina's.

De beeldschermhelderheid met netvoeding was een stuk donkerder dan mijn mbp2010 non glossy scherm.. Ook geen pluspunt.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 09-01-2013, 00:45
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Wel een sterke leesbril meenemen. Zoveel beeldpunten op een klein scherm zijn niet normaal te zien. Als ik een filmpje bekijk op een oude iPhone zet ik al een +3 bril op en houdt dat ding op 15 cm.
Als je dit ziet, dan heb je een te sterke bril op
Bijgevoegde afbeelding(e)

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten