homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 11:40
Member

Reputatie: Bolan is op goeie weg
Standaard Direct Monitoring white noise

Hallo beste mensen van Homerecording.be,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest.. Door verschillende zaken is het opnemen er iets bij ingeschoten de laatste tijd en daarbovenop stopte mijn pc met werken.

Tijd om een nieuwe te kopen dus. Ik was in het bezit van een emu 1616m pci, hier kon ik niets meer mee helaas (kopen? ) en dus heb ik mijn vrije dagen (aardig wat) uit laten betalen en een macbook aangeschaft plus een Steinberg mr816x, aangezien ik altijd cubase 5 gebruikte.

Nu heb ik het volgende probleem: Ik heb alles aangesloten, gedownload en geinstalleerd maar als ik ' Direct monitoring' aanvink krijg ik gigantische white noise door mn koptelefoon. Vergelijkbaar met het geluid als een tv stoorde vroeger. Vink ik het uit is er geen probleem, ik kan een gitaar inpluggen, spelen, opnemen en hoor het prima.

Weet iemand wat ik fout doe? Ik krijg het ook niet voor elkaar om de revx over de koptelefoon te krijgen en de quick connect buttons flikkeren soms heel even rood ook al is er niets aangesloten... Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

Mocht iemand een idee hebben waar ik het moet zoeken hoor ik het graag.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 14:07
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Direct Monitoring white noise

Heb je de laatste drivers van de MR816x gedownload vanaf de website van Steinberg?
Welke versie van OSX draai je?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 14:33
Member

Hey Alexxx,

Bedankt voor je reply!

Ik maak gebruik van os x 10.8.2.

Om 100% zeker te zijn heb ik nogmaals de laatste drivers gedownload van de steinberg site, uitgevoerd en ge-reboot.

Ik heb nu ook als ik de monitor button van een audiotrack activeer dezelfde storing. Beetje in de stress.

Vreemd genoeg als ik het volume van mn gitaar nu open zet, of de master volume aanpas, wordt de peak meter van input 2 rood :s

Dit terwijl mn gitaar ingeplugd is in input 1. Ik heb geen idee waarom deze storing wordt aangegeven als overload op kanaal 2.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 14:36
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Omdat er nog geen ondersteuning is voor de MR816x en OSX 10.8.x

Je kan Steinberg Support misschien even contacteren en vragen naar een Beta driver, als die al beschikbaar is.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 14:48
Member

Thanks Alexx,

Ok... Dit is dus hoogstwaarschijnlijk de reden voor dit soort problemen?

Kort samengevat: Ik moet dus wachten totdat er een nieuwe driver is van steinberg voordat ik aan de slag kan met mn spullen? Bestaat er geen mogelijkheid om te downgraden op een manier?

Nou ja, dat is dan wel even erg balen.. Ik had de macbook dus beter iets eerder aan kunnn schaffen dan had ik de problemen misschien niet..

In ieder geval bedankt voor je antwoord, ik 'hoop' dat dit de reden is voor mijn problemen en dus uiteindelijk ook de oplossing.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 14:59
Moderator

Downgraden is moeilijk sinds OSX niet meer op disk te krijgen is.

Contacteer zeker steinberg support, soms hebben fabrikanten al een beta driver die ze bereid zijn uit te lenen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 15:02
Member

Bedankt,

Ik heb ze een e-mail gestuurd. Hoop dat het de oplossing is.

Grt,

Marc
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 15:54
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Zo te zien wordt 10.8.x wel ondersteund. Volgens mij hebben ze hier drivers voor 10.8.x:
MR816 CSX/X *:**|*http://www.steinberg.net/
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 17:09
Moderator

Dan moeten die mannen toch dringend eens iets aan hun website doen. Op de productpagina (Specs & Downloads*:**|*http://www.steinberg.net/) staat OSx 10.8 er nog niet tussen.

Bolan, heb je de link van MrFreeze gebruikt voor je update of deze van de productpagina? Misschien biedt die nog een laatste redmiddel.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 06-01-2013, 17:29
Member

Helaas, aan de bestandsnaam te zien was dit inderdaad de laatste die ik probeerde. Voor de zekerheid nogmaals geprobeerd, maar weer terug bij af helaas.

Aan de mr816x is nu wel iets veranderd. In plaats van peak/level meters die af en toe rood flikkerden, flikkeren ze nu allemaal random erg zenuwachtig lijkt het wel.

In mn headphones gaat het nu zonder direct monitoring ok, maar is het white noise feest in mn monitors, zet ik direct monitoring aan dan knalt het door mn koptelefoon (hard!).

Unit uitgezet en weer aan, (cubase afgesloten) en nu zijn alle meters rood + storing
Weer gedaan, nu wel alles constant groen, maar nu is het gitaarsignaal weer alsof ik er een maestro fuzz op heb staan qua storing zucht..

Google nu al 2 dagen maar kan er niets over vinden. Misschien dat ik een fout heb gemaakt bij het installeren aangezien ik een mac-noob ben?

Laatst gewijzigd door Bolan; 06-01-2013 om 17:36 Reden: extra info
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten