homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 01-01-2013, 09:42
Senior Member

Reputatie: Clicquot is op goeie weg
Standaard Hoofdtelefoon Versterker

Hello guys,,
Ik heb een 250 ohm (beyer DT 770 pro) en een 600 ohm (sennheiser hd25-13) hoofdtelefoon. Iemand een idee welke hooftelefoon versterker ik best aanschaf om die dingen optimaal te laten werken?

Alvast bedankt, groeten en prettig jaar iedereen!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 01-01-2013, 13:51
Senior Member

Reputatie: AV Inspire wordt hier goed onthaaldAV Inspire wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Hoofdtelefoon Versterker

behringer of presonus werken uitstekend met 250 ohm of meer.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-01-2013, 18:41
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

Het is ook een beetje afhankelijk wat je ermee wilt? De meeste interfaces hebben een hoofdtelefoon aansluiting en dat is voldoende. Als je meerdere tegelijk wilt aansluiten en apart de volumes wilt bepalen dan heeft behringer de HA4700 of de HA8000 die handig zijn en waar je makkelijk deze hoofdtelefoons op kan aansluiten.

Dolf
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-01-2013, 21:55
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje Bekijk bericht
Het is ook een beetje afhankelijk wat je ermee wilt? De meeste interfaces hebben een hoofdtelefoon aansluiting en dat is voldoende. Als je meerdere tegelijk wilt aansluiten en apart de volumes wilt bepalen dan heeft behringer de HA4700 of de HA8000 die handig zijn en waar je makkelijk deze hoofdtelefoons op kan aansluiten.

Dolf
Wat ik er mee wil? 100% rendement uit hoofdtelefoon? Ik zit er nu mee op een tascam us144 MK2 en heb de indruk dat er echt niet uitkomt wat er inzit. Ik kan me enkel uitspreken over de Sennheiser (qua vergelijk), die gebruikte ik vroeger om te gaan draaien en dat ding was perfect op de eclers, rodec etc mengtafels... op die tascam gaat hij echt niet voluit. Dus was ik even aan het rondkijken: een versterkertje ertussen, misschien een nieuwe interface? Budget dacht ik rond een 300€ (als dat mogelijk is, minder mag ook :-)?). Ik hoef ze niet tegelijk aan te sluiten. thx!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09-01-2013, 17:14
Senior Member

echt niemand die weet welke ' betaalbare' phone-amp/audio interface/mengpaneelke standaard minimum een 91mW in 600 ohm geeft?
Of voor een prijs van een lake people G103-S (229€) met wat opleg (+/- 300 €) is er misschien een audio interface die 'beter' is dan een us144mk2, eentje die wel meer stroom levert in het phone gedeelte?? anyone?
thx!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 09-01-2013, 19:11
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Eender welke USB interface die door de USB bus gevoed wordt, valt al af. Met 2,5 W kan je geen twee preamps met phantom, een AD/DA én een hoofdtelefoon versterker die genoeg spanning produceert, voeden.

Losse hoofdtelefoonversterkers zullen dat niet zo gauw hebben. Het is nl. helemaal geen probleem om dat goed te doen. Ik kan niet meteen een apparaat bedenken dat er problemen mee heeft. Er zullen er wel zijn, maar dat zijn dan de apparaatjes zijn die uit een 9V blok batterij of twee AAtjes gevoed worden.

Keuze te over, dus: Van Behringer tot Lake People. Ook Rolls heeft wel een paar modelletjes.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 09-01-2013, 19:45
Senior Member

Reputatie: 4lex wordt hier goed onthaald

ikzelf heb een onyx satellite, firewire interface. heeft twee hoofdtelefoon uitgangen die wel beestig luid gaan (met mijn DT 770pro), werkt met Firewire 400 en heeft een aparte voeding, en ook deftige preamps.

Misschien moet je daarvoor eens uitkijken. Tweedehands gaan ze voor iets meer als honderd dacht ik
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 09-01-2013, 20:07
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik heb het rackmodel van Thomann, koste zo'n 55 EUR voor 4 kanalen met 4 stereo-inputs waardoor er 4 verschillende hoofdtelefoon mixen mogelijk zijn. Nog nooit in de problemen gekomen hiermee.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 09-01-2013, 21:20
Senior Member

thx 4 the tips manne!
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 09-01-2013, 22:03
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Eender welke USB interface die door de USB bus gevoed wordt, valt al af. Met 2,5 W kan je geen twee preamps met phantom, een AD/DA én een hoofdtelefoon versterker die genoeg spanning produceert, voeden.
Ik ben geen favoriet om voeding uit een usb-bus(sen) van je moederbord te trekken. Heb er al één om zeep geholpen door een usb gevoede externe 2,5" harde schijf op aan te sluiten.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten