homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Effect plugins en virtuele instrumenten

Mededelingen

Effect plugins en virtuele instrumenten Een subforum voor alle software geluids-effecten en software instrumenten, al dan niet als plugin of standalone programma.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-11-2012, 23:45
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Korg goes iPad...again

Na 2 Electribes, de MS-20 en de Kaossilator mogen we weer een paradepaardje van Korg verwelkomen op iOS, de Polysix.

Net zoals de iMS-20 is de iPolysix een replica van de originele polyphonic synth die de jaren '80 regeerde, zowel qua sounds als qua looks. In de app vind je ook een stepsequencer, 2 kaosspads en een mixer met wat basic effectjes. Tot 31 december tegen een introductieprijs van 13,99 euro.

Natuurlijk kan je deze app ook bedienen me een extern midikeyboard.

Welke synth zou Korg nog moeten uitbrengen voor iOS? Heb je een iPad en ga je de app aanschaffen, of is dit d reden voor jou om een iPad aan te schaffen? Laat het gerust weten
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-11-2012, 08:21
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Korg goes iPad...again

Als nu mijn betaling eens zou doorkomen he, dan zou ik van deze dingen ook kunnen genieten voor de kerst! Grrr...

IZ.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-12-2012, 10:25
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ondertussen een paar dagen kunnen spelen met de iPolysix, erg onder de indruk.
Heb ook de iMS-20 staan die ik erg vaak gebruik voor basslines en rare bliepjes, en de Polysix is hier een mooie aanvulling op. Vooral de vele ingebouwde effecten zijn een enorme verbetering tov. de iMS-20, waar er maar een paar kleine effectjes ingebouwd zijn. Als je maar geld wilt spenderen aan 1 van de vele Korg apps, dan raad ik aan om voor de iPolysix te gaan , omdat het echt een alles in 1 synth is.

Ik ben denk ik zowat de grootste iOS-adept die hier rondloopt op dit forum, ik denk dat het dringend eens tijd wordt dat ik een song in elkaar knutsel met alleen maar apps. Verhalen over hoe tof die apps zijn, das 1 ding, maar effectief laten horen wat je'r in de praktijk allemaal mee kan is nog iets anders natuurlijk :P
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-12-2012, 12:17
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Ik heb hem er ook op staan, ik ben zeer onder de indruk! Voor 'maar' een App te zijn klint hij zeer vol en redelijk analoog... om hem te gaan vergelijken met de echte PolySix, daar waag ik me niet aan, ik heb maar een paar ervaringen met de real deal, maar ik vind dit echt wel werkbaar!

En dan nu voor de volgende truc... dat ding aansturen met mijn Eowave controller

IZ.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-12-2012, 15:52
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht
Ik heb hem er ook op staan, ik ben zeer onder de indruk! Voor 'maar' een App te zijn klint hij zeer vol en redelijk analoog... om hem te gaan vergelijken met de echte PolySix, daar waag ik me niet aan, ik heb maar een paar ervaringen met de real deal, maar ik vind dit echt wel werkbaar!

En dan nu voor de volgende truc... dat ding aansturen met mijn Eowave controller

IZ.
Echt gaan vergelijken doe ik ook nooit, maar ik bekijk het dan ook anders.. Ik stel me altijd de vraag: zijn er betere dingen die je kan kopen voor nog geen 15 euro? :P
Ook als je wel een Polysix hebt.. stel dat die in panne valt op de dag van een optreden, heb je toch een meer dan bruikbare backup voorhanden.
Ik blijf het gewoon elke keer weer gek vinden waarmee ze nu weer mee afkomen. Toen de iPad net voorgesteld was dacht ik direct: "aha, goedkope Lemur!" maar dit had ik nooit durven denken Maar 't zijn vooral de vele ontwikkelaars die de iPad d tablet voor muzikanten hebben gemaakt. En de vele third party hardware die beschikbaar is maakt het helemaal af.

Je kan op elke tablet een boek lezen, browsen en films kijken, maar een muzikant die een tablet wil die mot gewoon een iPad hebben
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten