homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-10-2012, 19:38
Junior Member

Reputatie: Maxs is op goeie weg
Cool Advies bij keuze eerste set monitors

Beste homerecorders,

Allereerst gegroet. Na vele positieve verhalen over dit forum te hebben gehoord, is dit dan mijn eerste post. Ik zal meteen ter zake komen.

Zoals velen heb ik het punt bereikt dat de aanschaf van een eerste set actieve nearfields een logische stap is. Vorig jaar heb ik op de Adam a5x' van een vriend gewerkt. Geweldige speakers, maar naar mijn idee kwam de bas er niet fijn uit bij een normaal werkvolume. Deze monitors zijn niet meer in mijn bezit, daarom de aanschaf van een eigen set

Zelf heb ik al geluisterd naar de Yamaha HS80m's, die met hun prijskaartje van 500 voor een set prima in mijn budget passen. Positief verbaasd over het detail in het laag en verder erg te spreken over de eerlijkheid, voor zover ik dat kan beoordelen. Ik vraag me alleen af hoe lang ik achter elkaar met deze speakers kan werken zonder "moe" te worden. Ik heb ze immers nog niet lang getest.

Nu zie ik op Thomann.de de M-audio studiophile DSM2's van 1428 voor een set voor 500 voor een set staan. Is dit te goed om waar te zijn? Hoe zijn deze speakers in verhouding tot de HS80m's? Het liefst was ik even gaan luisteren, maar ik heb nog geen winkel in de randstad gevonden die beiden heeft staan.

Zelf ben ik zo groen als gras als het om monitors, of zelfs studiotechnica in het algemeen gaat. Ik sta open voor tips en adviezen. Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-10-2012, 20:08
cozzin music
Guest

Standaard Re: Advies bij keuze eerste set monitors

je moet ze wellicht via ebay kopen maar, dit zijn de enige echte eerlijke:
Yamaha NS10
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-10-2012, 20:25
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Dat vind ik wel erg kort door de bocht.
Er zijn veel meer eerlijke speakers dan NS 10. Ik haat NS 10 bijvoorbeeld.
Ze zijn voor mij goed om een mix op te toetsen, maar ik kan er geen uren
naar luisteren

Zelf heb ik vroeger de HS80 gehad en hoewel ik ze niet vermoeiend vond
om naar de luisteren had ik erg veel moeite om het laagmid goed te krijgen.

Speakers die hier vaak geerd worden zijn de Adam Ax &7. Zelf heb ik een
setje PMC en daar ben ik erg tevreden over, maar dat is wel een totaal andere
prijsklasse.

Ga voor waar je je goed bij voelt. Als het je eerste setje is ga je met HS80 geen
bult vallen. Ze vallen erg goed mee voor hun prijsklasse en tegen de tijd dat je
ze niet goed meer vind, ga je je budget zoveel malen optrekken dat je in een
totaal andere klasse terecht komt
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-10-2012, 21:31
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carels Bekijk bericht
Zelf heb ik vroeger de HS80 gehad en hoewel ik ze niet vermoeiend vond
om naar de luisteren had ik erg veel moeite om het laagmid goed te krijgen.

Speakers die hier vaak geerd worden zijn de Adam Ax &7. Als het je eerste setje is ga je met HS80 geen
bult vallen. Ze vallen erg goed mee voor hun prijsklasse en tegen de tijd dat je
ze niet goed meer vind, ga je je budget zoveel malen optrekken dat je in een
totaal andere klasse terecht komt
Dit kan ik alleen maar beamen.
Ik heb zelf een paartje HS50-m als 'referentie paartje' en een set Adam A7 als hoofd set.
Dat de Ax5 in het laag wat tegenvallen in het lage, is een beetje normaal, gezien hun grootte. Dus als de Ax7 niet in je budget passen, zou ikzelf zeker de HS80m aanraden (als de HS50m als referentie kunnen dienen).
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-10-2012, 23:04
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Voor €500,- een setje DSM2's zou ik geen moment twijfelen als dat je max budget is. Voor dat geld vindt je niks beters denk ik. Toen ik op jacht was (en uiteindelijk de A7X kocht) heb ik de DSM2's ook beluisterd en die klonken cht niet slecht hoor! Je zou haast denken dat Thomann een fout heeft gemaakt... Nou heeft die speaker volgens mij niet zo heel hard gelopen, dus het zou ook kunnen omdat ie er helemaal uit gaat.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-10-2012, 06:52
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cozzin music Bekijk bericht
je moet ze wellicht via ebay kopen maar, dit zijn de enige echte eerlijke:
Yamaha NS10
NS10 eerlijk? Die zijn nu net niet lineair in weergave. Dat is hun grote succes.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-10-2012, 16:40
Junior Member

Voordat hier een discussie over de NS-10's wordt gestart, zou ik graag nog wat meer over de DSM2's willen leren. Ik heb nog steeds geen winkel gevonden waar ik ze kan beluisteren en ik vind het best eng om monitors te bestellen die ik nog nooit heb beluisterd. Ook al kan je bij Thomann het product binnen 30 dagen terug sturen.

Vandaag in de feedback in Utrecht te horen gekregen dat de HS80's beter zijn dan DSM2's, desondanks het prijsverschil van bijna 1000. Nou komt dat advies wel van een winkel die praktisch alleen nog maar KRK verkoopt.

Kunnen jullie mij wat meer vertellen over de DSM2's of de reputatie van M-audio monitors in het algemeen?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-10-2012, 17:01
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Hebben ze dat statement ook nog onderbouwd? Of hadden ze de HS80's wl staan en die DSM's niet?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-10-2012, 17:18
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Wie heeft de Behringer B1031? Of gehoord?

Hoe klinken die?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 11-10-2012, 18:35
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depressoptimist Bekijk bericht
Hebben ze dat statement ook nog onderbouwd? Of hadden ze de HS80's wl staan en die DSM's niet?
De HS80's hadden ze vorige week nog wel, maar ze zijn bijna alle monitors aan het vervangen voor KRK's.. De DSM2's hebben ze nooit in de winkel gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JB Bekijk bericht
Wie heeft de Behringer B1031? Of gehoord?
Zelf niet geluisterd, maar mijn ervaringen met Behringer zijn niet bepaald positief. Zijn ze de moeite waard?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten