homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek Zone > Filip Vandueren Sound Design Challenge 2012 Zone

Filip Vandueren Sound Design Challenge 2012 Zone Een speciale zone voor wie wil deelnemen aan de Filip Vandueren Sound Design Challenge, die Poppunt, Roland en homerecording.be samen organiseren naar aanloop van Play en Produce 2012. Hier vind je alle praktische informatie, maar ook een kans om feedback te geven bij alle inzendingen!

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-10-2012, 01:52
Challenger

Reputatie: Vandueren is op goeie weg
Standaard Sound Design Challenge part II

ONze tweede challenge:
Increase Size Decrease Size Sound Design Challenge, sound 2

De tweede Challenge is de Synth-Bass van D.Ramirez remix van Bodyrox - Yeah Yeah.

Het origineel vind je hier:
Increase Size Decrease Size Bodyrox - Yeah Yeah D Ramirez Rmx

Zoals je zal horen als je die schijf helemaal uitluisterd: het zit vol layers van variaties vandezelfde sound, met of zonder sub, met pulses of saws… maar al die klanken hebben 1 ding gemeen…

Enerzijds natuurlijk de Portamento of het glijden van de noten, maar ook een heel speciale detuning.

Begin dus met een zo vet mogelijke synth-bass te maken en probeer dan te horen wat het missende ingrediënt is, wat maakt die klank zo typisch…

Over een paar dagen terug wat tips!
Concrete vragen, let me know, maar ik heb een nogal drukke periode (sounds aan het programmeren en repeteren voor het sportpaleis volgende week!)

Good luck
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-10-2012, 01:58
Challenger

Reputatie: Vandueren is op goeie weg
Standaard Re: Sound Design Challenge part II

En hier de midi-file…

Ik heb er een pitch-bend in gezet, die langzaam omhoog komt vanaf de tweede maat
op de control-page in Tal NoizeMaker kan je de Pitch bend namelijk de filter laten besturen ipv. de pitch, kan handig zijn

Pitchweel: Cutoff op bvb. 0.15 / PitchWeel: Pitch op 0
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: mid bodyrox-midi.mid (808 Bytes, 313x gelezen)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-10-2012, 17:50
Senior Member

Reputatie: cajmere is op goeie weg

mijn eerste poging:

Vond het in begin redelijk goed klinken, maar nog wat verder getweaked, en ben het totaal kwijt en weet niet meer hoe alles precies stond en vind het niet meer weer

Mijn begin sound komt er totaal niet door, amper bass.
De basssound zelf klopt ook nog niet ferm, anders vind ik het al redelijk.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: mp3 soundchallenge_bodyrox_dramirez_r1_Session.mp3 (1.16 MB, 331x gelezen)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-10-2012, 19:54
d-ter's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Challenge twee: de bodyrox bass van het nummer yeah yeah..
De gedetailleerde uitleg zal (hoop ik) via vi.be doorgelinkt worden naar hier.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: mp3 vandueren challenge 2 bodyrox.mp3 (588.8 KB, 353x gelezen)
  #5 (permalink)  
Oud 06-10-2012, 10:58
Junior Member

Reputatie: daiky is op goeie weg

cajmere, ik denk dat je de basis wel beet hebt, maar heb toch de indruk dat één van je OSC niet helemaal juist getuned staat?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 06-10-2012, 11:13
Junior Member

Dit is wat ik er van gemaakt heb. Een beetje onzeker of er een samenklank van 2 of 3 verschillende toonhoogtes in het spel zijn. Heb alvast geprobeerd met 2.

Ik zal het voor de inzending wel wat moeten opkuisen, want ik heb me wat laten gaan met een beat erbij... kon het niet laten
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: mp3 sound-challenge-2.mp3 (709.1 KB, 210x gelezen)
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-10-2012, 12:53
Senior Member

Reputatie: cajmere is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiky Bekijk bericht
cajmere, ik denk dat je de basis wel beet hebt, maar heb toch de indruk dat één van je OSC niet helemaal juist getuned staat?
Zoiets idd. Nu geen tijd om vandaag te prullen eraan. Zal voor morgen zijn. Keer van scratch herbeginnen.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 06-10-2012, 14:46
Junior Member

Reputatie: Boesai is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cajmere Bekijk bericht
Zoiets idd. Nu geen tijd om vandaag te prullen eraan. Zal voor morgen zijn. Keer van scratch herbeginnen.
Ik ga ook terug opnieuw beginnen, met telkens aan de knopkes te draaien was het nimeer goe. Welke wave vormen had jij gebruikt bij je eerste versie van body roxx?

Grts Tim
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 06-10-2012, 14:52
Junior Member

Reputatie: Boesai is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiky Bekijk bericht
Dit is wat ik er van gemaakt heb. Een beetje onzeker of er een samenklank van 2 of 3 verschillende toonhoogtes in het spel zijn. Heb alvast geprobeerd met 2.

Ik zal het voor de inzending wel wat moeten opkuisen, want ik heb me wat laten gaan met een beat erbij... kon het niet laten
Da klinkt al heel goed! ik heb tijdens het maken van mijn sound ook een beat bij gedaan welke wave vormen heb jij gebruikt?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 06-10-2012, 16:25
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boesai Bekijk bericht
welke wave vormen heb jij gebruikt?
Voor die eerste sound enkel pulse (square). Dat geeft een meer heldere/scherpere klank, saw maakt het wat ruwer/doffer. In de TAL-NoiseMaker zit een preset die er volgens mij al dicht bij zit
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten