Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje
Dus een voordeel voor de MAC is dus dat men een afgestemd systeem krijgt met alle juiste drivers en weinig nodig is om te tunen. Maar ik begrijp dat dit voordeel nu ook minder aan het worden is door steeds meer (voor puur recording/muziek maken) onnodige toevoegingen aan het OS.
|
De goede werking van het all-in-one concept van apple kan je niet onder stoelen of banken steken. Het mag gezegd worden: het werkt en het blijft werken (let wel: technische problemen kunnen bij elk systeem voorkomen).
Wat de betreft de onnodige toevoegingen: Vele functies kunnen uitgeschakeld worden. Een recente mac met recente randapparatuur zal vlot genoeg werken. Zit je met een oudere interface of iets dergelijks zal je sneller problemen ondervinden omdat de drivers niet altijd geupdate worden. Ik heb het zelf ondervonden met mijn Duet 1. Een ramp onder mountain lion. Ik vraag me trouwens af waarom apple binnen het jaar van Lion naar Mountain Lion wil gaan??
Citaat:
Grappig trouwens dat ik de mooie vormgeving als argument nog niet gehoord heb. Ik denk dat de meeste hier het apparaat als tool gebruikt en niet voor de mooie looks (ik zie van mijn pc ook alleen de voorkant).
|
Je hebt mensen die beseffen dat het besturingssysteem (ik spreek over Snow Leopard nu) geweldig goed en stabiel is. Mochten ze SL in een kartonnen doos (als pc) steken dan zouden deze gebruikers nog steeds voor SL kiezen.
Je hebt dan natuurlijk de gadget wannabe people die apple kopen omdat het apple is. Die trouwens nog niet eens weten wat een OS is maar toch kunnen stoefen tegen de buren hoe cool hun mac toch wel in hun living staat

Macintosh? Wie? Wat?
Citaat:
Hoe zit het trouwens met geluidproductie, zijn MAC's bij design al een stuk stiller (een punt waarvoor op pc gebied specifieke materialen zijn ontwikkeld)? MAC's zijn volgens mij niet specifiek gebied voor recordingstudio's.
|
Ik vind van wel. Wat bedoel je juiste met specifiek gebied? Dat mac's niet gemaakt zijn voor een studio-omgeving? Je kan elke pc of mac in een studio omgeving gebruiken. De computers worden toch vaak in een aparte ruimte geplaatst om geluidsoverlast te verhinderen.