homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 24-09-2012, 20:02
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Even een vraag over Mac versus PC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht

Maar tegenwoordig kan men wel goeie audio pc's samenstellen. Als je wat kennis van zaken hebt kan je dat ook voor een voordelige prijs.
Zeker weten!!!
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 24-09-2012, 20:07
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Van die samengestelde pc's is zeker iets van aan. Veel winkels verkopen hun 'eigen' pc. Die stellen ze meestal samen in funktie van het aanbod aan hardwarecomponenten en de winstmarge die ze willen halen. Maar weten zij wat een homerecorder juist nodig heeft?
Met de huidige stand van zaken is het niet zo'n onmogelijke opdracht om de bouwstenen van een pc – het moederbord, de processor, het werkgeheugen en de grafische kaart – op goede voet met elkaar te krijgen. Het komt er tegenwoordig veel eerder op aan het Windows-OS te kunnen kortwieken in functie van optimale (audio)prestaties. En om in de geest van de discussie te blijven: ook de recente versies van het MacOS slepen op dat vlak behoorlijk wat ballast met zich mee.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 24-09-2012, 22:22
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Daarom ook dat ik zolang het kan mooi bij Snow Leopard blijf
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 25-09-2012, 06:51
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
En om in de geest van de discussie te blijven: ook de recente versies van het MacOS slepen op dat vlak behoorlijk wat ballast met zich mee.
Ah, nog iemand die het is opgevallen! Het is om zot te worden wat ze met OSX aan het doen zijn. Ik wil niet kunnen werken alsof ik met mijn telefoon bezig ben, ik wil op mijn bureaublad geen notificaties krijgen van wat f*ckin' facebook of twitter kwijt willen, ik wil niet makkelijk apps kunnen installeren... En vooral, sinds ze die smartphone snufjes zijn beginnen invoeren draait het pakken minder stabiel.
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 25-09-2012, 07:17
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Ah, nog iemand die het is opgevallen! Het is om zot te worden wat ze met OSX aan het doen zijn. Ik wil niet kunnen werken alsof ik met mijn telefoon bezig ben, ik wil op mijn bureaublad geen notificaties krijgen van wat f*ckin' facebook of twitter kwijt willen, ik wil niet makkelijk apps kunnen installeren... En vooral, sinds ze die smartphone snufjes zijn beginnen invoeren draait het pakken minder stabiel.
Ik begeef me op glad ijs: osx lijkt meer en meer op 'een' welbekend besturingssysteem.. Veel toeters en bellen wat het vlot werken niet ten goede komt.
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 25-09-2012, 08:20
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

Dus een voordeel voor de MAC is dus dat men een afgestemd systeem krijgt met alle juiste drivers en weinig nodig is om te tunen. Maar ik begrijp dat dit voordeel nu ook minder aan het worden is door steeds meer (voor puur recording/muziek maken) onnodige toevoegingen aan het OS.

Voor de thuismuzikant (om het zo maar te noemen) is meer kennis nodig om een goede stabiele pc samen te stellen en dan is een MAC beter aan te raden maar wel duurder. Daarnaast kan je ook een samengestelde pc aanschaffen maar daar ben je dan ook weer veel geld voor kwijt.

Grappig trouwens dat ik de mooie vormgeving als argument nog niet gehoord heb. Ik denk dat de meeste hier het apparaat als tool gebruikt en niet voor de mooie looks (ik zie van mijn pc ook alleen de voorkant).

Hoe zit het trouwens met geluidproductie, zijn MAC's bij design al een stuk stiller (een punt waarvoor op pc gebied specifieke materialen zijn ontwikkeld)? MAC's zijn volgens mij niet specifiek gebied voor recordingstudio's.

Dolf
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 25-09-2012, 08:55
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje Bekijk bericht
Dus een voordeel voor de MAC is dus dat men een afgestemd systeem krijgt met alle juiste drivers en weinig nodig is om te tunen. Maar ik begrijp dat dit voordeel nu ook minder aan het worden is door steeds meer (voor puur recording/muziek maken) onnodige toevoegingen aan het OS.
De goede werking van het all-in-one concept van apple kan je niet onder stoelen of banken steken. Het mag gezegd worden: het werkt en het blijft werken (let wel: technische problemen kunnen bij elk systeem voorkomen).
Wat de betreft de onnodige toevoegingen: Vele functies kunnen uitgeschakeld worden. Een recente mac met recente randapparatuur zal vlot genoeg werken. Zit je met een oudere interface of iets dergelijks zal je sneller problemen ondervinden omdat de drivers niet altijd geupdate worden. Ik heb het zelf ondervonden met mijn Duet 1. Een ramp onder mountain lion. Ik vraag me trouwens af waarom apple binnen het jaar van Lion naar Mountain Lion wil gaan??

Citaat:
Grappig trouwens dat ik de mooie vormgeving als argument nog niet gehoord heb. Ik denk dat de meeste hier het apparaat als tool gebruikt en niet voor de mooie looks (ik zie van mijn pc ook alleen de voorkant).
Je hebt mensen die beseffen dat het besturingssysteem (ik spreek over Snow Leopard nu) geweldig goed en stabiel is. Mochten ze SL in een kartonnen doos (als pc) steken dan zouden deze gebruikers nog steeds voor SL kiezen.

Je hebt dan natuurlijk de gadget wannabe people die apple kopen omdat het apple is. Die trouwens nog niet eens weten wat een OS is maar toch kunnen stoefen tegen de buren hoe cool hun mac toch wel in hun living staat
Macintosh? Wie? Wat?

Citaat:
Hoe zit het trouwens met geluidproductie, zijn MAC's bij design al een stuk stiller (een punt waarvoor op pc gebied specifieke materialen zijn ontwikkeld)? MAC's zijn volgens mij niet specifiek gebied voor recordingstudio's.
Ik vind van wel. Wat bedoel je juiste met specifiek gebied? Dat mac's niet gemaakt zijn voor een studio-omgeving? Je kan elke pc of mac in een studio omgeving gebruiken. De computers worden toch vaak in een aparte ruimte geplaatst om geluidsoverlast te verhinderen.
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 25-09-2012, 09:03
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:

Dolf
Die Macs ogen inderdaad mooi maar zoals je zegt, de pc is een tool in dit geval en het moet werken.

Of Mac's stiller zijn de klassieke pc's. De Imac's waar alles ingebouwd is in het scherm zijn zeker stil. Weet alleen niet of die ook voor recording gebruikt worden. Ik ken iemand die er een midi-kerkorgelconsole op aangesloten heeft (3 klavieren + voetklavier). Werkt prima en geruisloos.

Mijn pc die ik heb samengesteld maakt echter minder lawaai dan een laptop. Weerom hetzelfde liedje. Met een beetje kennis van zaken moet die pc niet onderdoen voor de MAc.
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 25-09-2012, 09:32
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

M'n Macbook Pro is wel érg stil, een enorm voordeel..

Het allergrootste hardware-gerelateerde voordeel aan m'n macbook pro (en eventueel ook niet-laptops) is het trackpad. Ik ben bij nog geen enkel merk een trackpad tegengekomen dat zoveel handiger werkt dan de muis. Daarom dat ik voor studiogebruik (laptop toegeklapt) een Magic Trackpad heb gekocht, beter dan eender welke muis ik ooit gebruikt heb.

En voor de rest, tziet er mooi uit ja, maar dat kan me persoonlijk maar weinig meer schelen. Snow Leopard in een kartonnen doos, graag
Ware het niet dat ik een laptop nodig heb, had ik al lang een hackintosh in 19" formaat..
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 25-09-2012, 13:42
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Heren (voornamelijk),

vlak voor dat de poll over DAW opgezet werd....

Dolfje
Waarom voornamelijk gericht aan 'Heren'. Nog geen reacties van het ander geslacht. Blijkbaar is HR wel een mannenwereldje
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten