homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #131 (permalink)  
Oud 04-01-2013, 10:37
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Even een vraag over Mac versus PC

Het leven is al zovol met "moeilijkheden"... Gebruik wat je het simpelst werkt en het gemakkelijkst maakt om je werk van A naar B tekrijgen zonder zorgen. Of dat nou via mac of windows of linux is.

"Don't care how you do it, just do it and do it good"
Met citaat reageren
  #132 (permalink)  
Oud 04-01-2013, 16:28
Senior Member

Reputatie: doubleb wordt hier goed onthaalddoubleb wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Even een vraag over Mac versus PC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje Bekijk bericht
Dit soort statements (niet persoonlijk bedoeld) bedoel ik waarom ik deze thread gestart ben. Hier wordt PC/Cubase naast MAC/Logic gezet en aangegeven dat het laatste stabieler en sneller is. Waarom?

Als je een 5 jaar oude windows pc, waarop van alles ge´nstalleerd is geweest, hangend aan het internet en weet ik veel meer, gaat vervangen door een gloednieuwe MAC die schoon is dan kan ik het helemaal snappen dat je zegt dat MAC/Logic sneller en stabieler is. Ik zeg niet dat het hier het geval is maar je kan niks met dit soort statements zonder dat je weet wat omgevingsvariabelen zijn.

Dolf
Valide opmerking. Antwoord is simpel. Aan mijn Windows/Cubase systeem hangt geen internet (nog nooit op inet geweest). De PC doet enkel dienst als DAW. Staat verder helemaal niets anders op. De Mac daarentegen wordt gebruikt voor alles

De PC is overigens een dual core Pentium met 4Gb en de Mac een i7 quad core met 16Gb. Dat verklaart snelheid uiteraard. Toch is de gehele gebruikerservaring qua stabiliteit onder Logic (bij mij) beter.

Heel vaak (lees bijna altijd - zal wel tandarts syndroom zijn) heeft Cubase kuren op het moment dat ik een vocalist of muzikant op bezoek heb om iets op te nemen. Dan weer geen output, alle VST connecties weg, Saffire pro die ineens niet meer herkend wordt, het spontaan opnieuw scannen van alle plugins (zomer/wintertijd), niet vastlopen maar ineens zonder saven sluiten van Cubase in z'n geheel etc etc.

Dat doet Logic allemaal niet..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten