homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek Zone > Filip Vandueren Sound Design Challenge 2012 Zone

Filip Vandueren Sound Design Challenge 2012 Zone Een speciale zone voor wie wil deelnemen aan de Filip Vandueren Sound Design Challenge, die Poppunt, Roland en homerecording.be samen organiseren naar aanloop van Play en Produce 2012. Hier vind je alle praktische informatie, maar ook een kans om feedback te geven bij alle inzendingen!

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-09-2012, 16:47
billybear's schermafbeelding
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard HR/Poppunt/Roland Sound Design Challenge - Sound 1 nu beschikbaar!

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
Poppunt, Homerecording.be en Roland slaan de handen in elkaar voor de Sound Design Challenge. Filip Vandueren (Milk Inc.) daagt iedereen met een computer uit om sounds te creëren. De eerste sound is nu beschikbaar. Bekijk het filmpje, zet je aan de knoppen met de gratis software. Inzenden doe je via vi.be (zie link in het artikel). Inzendingen komen ook automatisch terecht op homerecording.be, waar je ze kan bespreken. Een vette prijzenpot wordt verloot onder alle deelnemers!
Om het originele en complete item te lezen ga je naar HR/Poppunt/Roland Sound Design Challenge - Sound 1 nu beschikbaar!

Commentaar kan je hieronder geven.
  #2 (permalink)  
Oud 17-09-2012, 16:56
billybear's schermafbeelding
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: HR/Poppunt/Roland Sound Design Challenge - Sound 1 nu beschikbaar!

Poppunt, Homerecording.be en Roland slaan de handen in elkaar voor de Sound Design Challenge. Filip Vandueren (Milk Inc.) daagt iedereen met een computer uit om sounds te creŽren. De eerste sound is nu beschikbaar. Bekijk het filmpje, zet je aan de knoppen met de gratis software. Inzenden doe je via vi.be (zie link in het artikel). Inzendingen komen ook automatisch terecht op homerecording.be, waar je ze kan bespreken. Een vette prijzenpot wordt verloot onder alle deelnemers!

Het eerste filmpje:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=UpPUPkCAGt0

Deelnemen?
  • Download en check de handleiding .
  • Get to work! CreŽer je eigen sound!
  • Ga naar deze vi.be pagina en volg de instructies.
  • Na uploaden verschijnt je inzending automatisch in het Sound Design Challenge subforum op homerecording.be (dat kan in het begin eventjes duren). Welkom om mee te discussieren!
  • Deadline voor deze eerste sound: 31 oktober 2012

Laatst gewijzigd door billybear; 17-09-2012 om 17:03
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-09-2012, 06:50
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: HR/Poppunt/Roland Sound Design Challenge - Sound 1 nu beschikbaar!

Ik voel er wel iets voor om me hieraan te wagen. Eigenlijk een mooie kans voor "audio" mensen om ees te leren soundjes maken.
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 20-09-2012, 20:40
macmiata's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: macmiata is op goeie weg

Ben ermee aan de slag (is vast hele uitdaging voor een super noob om die vst aan de gang te krijgen in een DAW als je er niks van kent, ben er zelf als beginner al langer mee bezig dan ik dacht.)

Heb niet zoveel tijd wegens weldra vakantie zonder gear & internet maar ik wil wel wat leren.

-Komt er ook nog wat support na deze challenge?
-Is het mogelijk om de knoppen te mappen? Ik heb een midi keyboard, dat muisgedoe is ergerlijk.

Thx!

EDIT

Na 2u proberen heb ik al snel een galm met een uitstervend klikje dat erop lijkt en ik 'denk' dat ik ook de noot heb maar de grondtoon is me een raadsel. Ik heb de indruk dat het ťťn enkele osc 2 is?
Ik gebruik geen lfo momenteel. Is veel moeilijker dan ik dacht

Laatst gewijzigd door macmiata; 20-09-2012 om 22:07
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-09-2012, 03:01
Junior Member

Reputatie: veto is op goeie weg
Thumbs up Re: HR/Poppunt/Roland Sound Design Challenge - Sound 1 nu beschikbaar!

hoi,

Leuke synth maar wel een 'cpu piggy'.

Ik heb de ingebouwde chorus achterwegen gelaten aangezien het 'all or nothing' was.

De 'click' vind ik het moeilijkste. in de song is deze echt overdreven uitgesproken. ik vermoed wat post processing. (check de Tim Berg - Bromance (Aviciis Arena Mix) , daar komt hij vrij geissoleerd in voor).

groeten Tristan.

Laatst gewijzigd door veto; 22-09-2012 om 20:53
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-09-2012, 11:58
Senior Member

Reputatie: cajmere is op goeie weg

Leuk, ik ga het in elk geval zeker volgen. Goed om bij te leren, en vermits er gebruik gemaakt wordt van noisemaker(wat ook bestaat voor linux) is het ideaal.
kan er soms iemand de midi file ergens neerzetten? Online vind ik er verschillende maar ze kloppen niet heb ik indruk.

Laatst gewijzigd door cajmere; 22-09-2012 om 14:03
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-09-2012, 13:48
Senior Member

Mocht mijn reactie niet duidelijk zijn: ik heb meer tips nodig want zo'n raadsel als noob motiveert me momenteel niet om er nog meer tijd in te stoppen.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 22-09-2012, 14:01
Junior Member

Reputatie: veto is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmiata Bekijk bericht
Mocht mijn reactie niet duidelijk zijn: ik heb meer tips nodig want zo'n raadsel als noob motiveert me momenteel niet om er nog meer tijd in te stoppen.
Post eens wat je al hebt? dan kunnen we je helpen.

Wat de mapping betreft kun je de manual eens lezen.
(zelf niet getest)

Use MIDI Map to quickly map TAL NoiseMaker elements to knobs, sliders, or buttons on your MIDI controller.
To map controls using MIDI map:
1. Click (centre of button is red) to turn on MIDI map.
2. Click and drag up/down the control you wish to assign.
3. Manipulate the knob/slider/button on your MIDI controller.
4. Repeat steps 2 and 3 to map more controls.

Note: MIDI Map is not compatible with FL Studio.
cheers

Laatst gewijzigd door veto; 22-09-2012 om 14:37
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-09-2012, 20:47
Junior Member

Reputatie: sterox is op goeie weg

Hey iedereen,

Ik heb net geprobeerd de Tal-noisemaker plugin te installeren maar dit wil niet lukken. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Wanneer ik de components en vst folder kopieer naar deze in mijn library, dan veranderd het icoon in een wit blad met omgevouwen hoek?
Kan iemand helpen?

Thanx!
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 23-09-2012, 01:30
Senior Member

Wat ik heb lijkt in de verste verte niet op iets dus ik ga het niet online zetten, het heeft geen nut. Ik heb al wat ge youtubed naar hoe de geluiden gemaakt moeten worden maar dat is met andere software (bv massive) en dan gebruikt men andere vormen die TAL niet eens heeft.
Dat helpt dus ook niet. Ik dacht eerst dat ik enkel met OSC's aan de slag moet in combi met filter maar begrijp ondertss dat 't vast ook met al de rest zal zijn excl envelope?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten