homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Zoekertjes > Materiaal marktplaats

Mededelingen

Materiaal marktplaats De plek om spullen die je niet meer gebruikt aan te bieden, of op zoek te gaan naar specifieke apparatuur.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-09-2012, 08:24
Eau Eau is offline
Junior Member

Reputatie: Eau is op goeie weg
Standaard 16 track tape recorder

'k Ben op zoek naar een 16 tracks tape recorder, 1" tape, in goed werkende staat.

Alle tips zijn welkom
Thx
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-09-2012, 12:47
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: 16 track tape recorder

Wat zoek je?

Er is een wereld van verschil tussen bv. een Studer en een Tascam.

Wil je er gaan mee opnemen, of is 't om archief tapes te lezen?

En aan welke grootte orde van budget denk je?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-09-2012, 13:20
Eau Eau is offline
Junior Member

Reputatie: Eau is op goeie weg

Het is de bedoeling om er mee op te nemen. Opname zal echt puur gebeuren met de 16track, mix op Soundcraft 200B en dan de mix opnemen op een 2-track bandopnemer (die ik ook nog niet heb).

'k Ben nog niet op de hoogte van de verschillen tussen Tascam, Fostex, Studer, ... Dus ik kan wel tips gebruiken.
Ik Heb gezien dat er op synthforum een goed werkende tascam M16 is weggegaan voor 700 à 1000 euro. zelf zou ik er tot 1500 euro aan willen besteden. Is dat haalbaar denk je?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 11-09-2012, 16:41
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

1.500 euro is zeker genoeg voor de twee tape machines. Maar dan moet je geduld hebben tot er eens een setup te koop komt waarvan de eigenaar die liever aan een liefhebber verkoopt dan aan een opkoper.

Een vriend heeft pas nog een Studer twee kanaals verkocht aan 300 euro. Die was technisch in orde, maar optisch niet echt netjes. De twee zijpanelen ontbraken bv. Maar de koper wilde die toch inbouwen, dus dat was niet erg. Ik denk dat hij mogelijk nog een Studer heeft, maar hij zit in 't buitenland. Ik zal 'm deze draad mailen, dan kan hij zelf reageren, moest hij nog een Studer hebben.

16 tracks zijn dun gezaaid vandaag. Even afwachten of de leden van dit forum wat tegenkomen, dus.

Oh, ja, begin al maar tapes te zoeken, want die zijn mogelijk nog moeilijker te vinden dan de recorders.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-09-2012, 16:59
Active Member

Reputatie: wvanhees18 is op goeie weg

Ik heb nog een Revox twee kanaals bandrecorder staan die ik bijna niet gebruik, mocht je interesse hebben?

Gr,

Wouter
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-09-2012, 17:58
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Is er een reden waarom je niet digitaal gaat met die 16 kanalen. Wat je volste recht is natuurlijk. Het kriebelt bij mij ook soms om terug een bandopnemer te kopen. Ik had vroeger een TEAC X-1000R. Prachtige machine, alleen versleten die koppen zo rap...

Op Tweedehands.be staan heel wat bandopnemers. Ik vond er deze die denk ik 16 sporen heeft:

Tascam msr 16 met remote control | 2dehands.be
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-09-2012, 20:09
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald

Wat Henk zegt, en niet enkel de koppen maar ook de capstan en aandrukrol verslijten. Dus goed uitkijken wat je koopt of je hebt al dadelijk flinke onkosten aan zo'n toestel. Het calibreren van de koppen alleen al kost een flinke duit.
Grts
Hugo
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-09-2012, 20:35
Active Member

Reputatie: Joris J wordt hier goed onthaald

Deze link ben ik onlangs tegengekomen. Durft al eens te veranderen van aanbod. Ik ken het voor de rest niet, maar de meerprijs voor een rebuild lijkt me wel ok?

Vergeet ook niet de prijs van de banden en het onderhoud (+ materiaal en stukken) en kalibratie niet mee te rekenen.

Ik heb er ook al veel aan gedacht maar het kosten baten plaatje was toch niet te verantwoorden. Zeker niet als je supertechnisch bent zoals ik? (of misschien wel? )
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-09-2012, 16:10
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eau Bekijk bericht
Het is de bedoeling om er mee op te nemen. Opname zal echt puur gebeuren met de 16track, mix op Soundcraft 200B en dan de mix opnemen op een 2-track bandopnemer (die ik ook nog niet heb).

'k Ben nog niet op de hoogte van de verschillen tussen Tascam, Fostex, Studer, ... Dus ik kan wel tips gebruiken.
Ik Heb gezien dat er op synthforum een goed werkende tascam M16 is weggegaan voor 700 à 1000 euro. zelf zou ik er tot 1500 euro aan willen besteden. Is dat haalbaar denk je?
De aankoop is niks.
Onderhoud en en nieuwe tapes vinden. Reken maar voor het eerste jaar meteen het dubbele van jou budget.

En die tapes vliegen er door, als je op 38cm/sec werkt. Kun je ongeveer 20min krijgen op een 26cm spoel
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 22-09-2012, 19:04
Junior Member

Reputatie: peeyaki is op goeie weg

Hi
ik ben afgelopen tijd ook op zoek geweest. (ook liefst 16 tracks)
Uiteindelijk een Otari MX5050 8-track gunstig gevonden, in goede staat.

Ik weet een Tascam 85-16B 1" machine in Friesland. (Milan / singsing studio)
Hij wou er laatst nog 1500 EUR voor.
Als je zegt, dat je dit van Jacek weet, laat hij mogelijk met zich praten
Goede staat, Koppen en Aandrukrollen zijn ok (zelf gekeken), maar checken moet men altijd zelf even...
Vooraf goede info's verzamelen, zoals hier:
Analog Rules!!! Pro-Audio Parts and Service

Nieuwe Tape is er bij Thomann te koop, en bij Musik-store Koeln ook.

Telefunken 2 tracks zijn goede master-machines
ebay checken

Cheers
JAcek
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten