homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-07-2012, 14:50
Junior Member

Reputatie: korgie is op goeie weg
Standaard apogee ensemble

Hallo,

Ik heb een apogee ensemble en daarop mijn korg kronos aangesloten.
De kronos is aangesloten via de l/mono r output op de input bij de ensemble.
Op de imac is de ensemble aangesloten via firewire.
Als ik nu geluid afpeel via itunes komt er geluid uit de boxen.
Bespeel ik een software instrument in logic komt er ook geluid uit de boxen.
Ook als ik via logic de kronos bespeel hoor ik geluid uit de boxen.
Maar als de ensemble in de stand alone modus staat en ik speel op de kronos komt er geen geluid uit de boxen.
Ik denk dat ik wat in meastro moet instellen,maar ik weet niet wat.
Voor de ensemble heb ik de laatste nieuwe software en firmware geinstalleert.
Is hier iemand die raad weet?

Mvg:Korgie
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-07-2012, 16:39
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: apogee ensemble

Is de Kronos aangesloten via Midi of Audio?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-07-2012, 17:23
Junior Member

Hallo Alexxx,

De kronos is via audio en usb aangesloten.
Audio via de ensemble en usb via de imac.

Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-07-2012, 08:06
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Kan er weinig over vinden buiten dit dan: Apogee Ensemble StandAlone Mode for Pro Tools LE > Apogee Electronics

Maar dat is mss niet wat je zoekt ?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09-07-2012, 16:28
Junior Member

Hallo d-ter,

Nee dit is niet wat ik zoek.
Maar bedankt voor het meedenken.
Bijna alles werkt goed behalve als ik een instrument of geluid van de kronos zelf wil spelen komt er geen geluid uit de boxen.
Als ik meastro op input zet zie ik wel de inputlampjes oplichten als ik een toets induw van de kronos .
Dus het signaal komt wel binnen,maar wordt niet verder gestuurd naar outputs.
Ik denk dat ik in meastro wat moet verranderen,maar wat???

Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 09-07-2012, 16:41
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Staat er nergens het keuzevak : from software/hardware?
Heeft te maken met direct monitoring.
Hierbij moet je de master(?)output nog wel verhogen (deze staat standaard volledig naar beneden)..
Tja, bij de duet heb je niet veel keuze natuurlijk..
Bij de ensemble is de maestrosoftware toch identiek dacht ik, alleen meer i/o's..
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 09-07-2012, 16:51
Junior Member

Hallo d-ter,

Ja voor mij is dit allemaal nieuw.
Ik had de apogee gekocht omdat deze simpel in gebruik zou zijn.
En ik heb de handleiding gelezen,maar ik snap niks van al die termen die ze gebruiken.
http://www.apogeedigital.com/pdf/ens...guide_lion.pdf
Maar wat jij zegt over master output verhogen dat vind ik wel logisch klinken.
Want misschien staat alles wel goed ingesteld maar staat de master output te laag .
Ik ga eens proberen of ik die kan vinden.
Alvast hartelijk dank.

Even update.Hij doet het nu

d-ter door jou tip zat ik in de goede richting.
Ik heb het als volgt in moeten stellen:

output routing lijn 1-2 bij mixer 1 gezet
bij mixer schuifjes omhoog gezet bij input 5-6
bij mixer schuifjes omhoog gezet bij mixer master en voila geluid.
Ik ben harstikke blij.
Dank je wel voor de hulp.

Laatst gewijzigd door korgie; 09-07-2012 om 17:12
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 10-07-2012, 14:15
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

De Ensemble heeft 2 mixers aan boord met alleen faders en pans. Zoals je ze met Maestro instelt, zo blijven ze stand-alone werken. Dan heb je alleen nog jouw 4 voorversterkers, jouw uitgang en jouw 2 hoofdtelefoons die je kunt regelen.
Let wel op. Als je de mixer naar dezelfde uitgang stuurt als de signalen van jouw computer, dan raak je met de DAW snel in de war. Ik stuur de mixers dan ook naar uitgangen 3,4 en 5,6. Dus moet ik stand-alone de monitors in die uitgangen prikken.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 10-07-2012, 16:40
Junior Member

Hallo Radix,

Ik moest je uitleg eerst even een paar keer lezen,maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.
De ensemble is via firewire op de imac aangesloten en die gebruikt standaard output 1-2.
En voor logic studio is het het beste om ouputs 3-4 en 5-6.
Hartelijk dank voor de info.

Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 11-07-2012, 14:14
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Ik ben blijkbaar net zo onduidelijk als Apogee's uitleg .
Zelf heb ik ook nog niet helemaal begrepen hoe de signaalpaden lopen. (ik zie trouwens dat ik de mixers op 5,6 en 7,8 heb staan) Welke fader regelt wat? Van/naar software/hardware ? Stereo of mono toewijzing in input en output matrix ? I/O Allocation ? Soortgelijke verwarring heb ik ook bij de kloksignalen.

Een paar ervaringen:
* Zorg dat de computer DAW altijd een andere uitgang gebruikt dan de Apogee interne mixer. Anders hoor je lelijk dubbel geluid (lelijk vanwege de verschillende vertraging). Bij de hoofdtelefoons kun je kiezen wie je horen wilt.
* Met 16-kanaals opname - 8 via ADAT - zet ik alle kanalen input op mono. Ik laat ze inclusief de SPDIF in volgorde staan. Je kunt ook 18 kanalen opnemen. Het verwisselen of verschuiven van nummers werkt verwarrend in jouw DAW. Mixers A en B zijn nutteloos voor input, wel handig voor monitoring.
* Zet de bemonstering op 44,1 of 48 kHz als je 16-kanaals wilt opnemen. Anders snap je niet waarom er kanalen zijn verdwenen.
* Controleer de nummering van inputs in de DAW. Logic weigert gelukkig om doublures op te nemen, zodat je nog net op tijd gewaarschuwd wordt. Bij Protools-LE op M-Audio heeft het mij een kwartier gekost om erachter te komen, dat het apparaat niet kapot was. Reden: standaard stonden alle kanalen op input 1, met een vreselijke digitale storing als gevolg.
* Lijkt alles te werken, maar hoor je desondanks niets. Controleer dan eerst functietoets 10 = luidsprekers aan/uit.
* Bij live opnames, als je na afloop gaat terugluisteren, zet de opname-knoppen uit. In al dat lawaai heb je niet meteen in de gaten dat je opname en weergave door elkaar hoort.

Nogmaals, veeeeel plezier met de Ensemble. Deel je ervaringen op dit forum.

Laatst gewijzigd door Radix; 11-07-2012 om 14:19
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten