homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-04-2012, 20:28
Junior Member

Reputatie: Jzengers is op goeie weg
Standaard Pearl DM-350

Goeienavond,

Ik ben een beginnend singer-songwriter en mij is gevraagd een aantal nummers op te nemen, nu heb ik 1 microfoon, maar deze is al best wel oud. Het gaat om een Pearl DM-350 microfoon en ik kan hier geen informatie over vinden, behalve dat het een dynamische microfoon is. Kan iemand mij toevallig vertellen of deze microfoon geschikt is om op te nemen in combinatie met een Focusrite Scarlett 2i2? Kan me voorstellen dat ie te erg verouderd is en het misschien voor ruis of iets dergelijks zorgt.

Alvast bedankt,
Joost
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-04-2012, 20:50
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie
Stuur een bericht via MSN naar Rangertuf Stuur een bericht via Skype™ naar Rangertuf
Standaard Re: Pearl DM-350

Weet je iets van de kwaliteit af van die microfoon? Misschien kan je eens een fotootje posten? Moet je nog een interface kopen of heb je die focusrite al? Als je hem al hebt kan je het gewoon even testen.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-04-2012, 21:43
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Pearl is nu Pearl Home...

Maar de Pearl DM-350 is waarschijnlijk een ander fabrikaat. Er is inderdaad heel weinig over te vinden. Ik ben ook ooit op zoek geweest, maar heb er niks over gevonden. De mic die ik toen in m'n handen kreeg, bleek wel een goede zangmicro te zijn.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-04-2012, 00:20
Junior Member

Reputatie: Jzengers is op goeie weg

Nee ik heb de Focusrite nog niet gekocht, maar heb wel besloten om die te nemen en aangezien ik die toch moet bestellen of ergens moet ophalen dan bedacht ik me dat t net zo makkelijk was als ik dan meteen een microfoon erbij deed als dat nodig is.
Ik heb mijn vader eventjes gebeld, het is namelijk ooit zijn microfoon geweest en die wist we alleen te vertellen dat hij vele jaren geleden ongeveer 500 gulden gekost heeft (ong. 200-250 euro)

Dit is hem:

By jzengers at 2012-04-22
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-04-2012, 15:56
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie
Stuur een bericht via MSN naar Rangertuf Stuur een bericht via Skype™ naar Rangertuf

Je kan eerst die focusrite kopen, en als je microfoon niet voldoet achteraf een nieuwe aanschaffen.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 26-02-2018, 20:46
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Ouder topic maar voor wie (ooit) toch nog wat meer info wil..

'k heb er ook een liggen. Wel een hoger nummer en uiterst geschikt als zangmicrofoon (en brede opnamemogelijkheden geschikt voor alles).
Zijn prima mics. Vaak ruime ranges. Ik mag hem graag.

Er is nog een hedendaags zweedse Pearl microphones (condensors) actief Pearl Microphones - Home maar het is mij (nog) niet bekend of dit hetzelfde merk is.

Ik heb er nog een foldertje van, maar daar staat de DM350 niet in. Wel de 9000, 7500, 7000, 5000, 4000, 3000, 2000, 1000, dus als iemand daar nog eens info/specs over wil?
Vintage, maar ooit een heel geliefd en goed aangeschreven merk.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Pearl-Microphones.jpg
Bekeken: 21
Grootte:  75.8 KB
ID: 19037   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pearl-info.jpg
Bekeken: 24
Grootte:  67.6 KB
ID: 19038  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pearl9000.jpg
Bekeken: 27
Grootte:  39.2 KB
ID: 19039  

Laatst gewijzigd door bsp; 26-02-2018 om 20:56
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-02-2018, 15:48
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

O ja, btw, de volledige vermelding is Gibson Norlin Pearl.
Norlin Corporation (the parent company of Gibson) in 1977.
Pearl was van Norlin en gelijktijdig Gibson ook. Pearl komt dan uit dezelfde stal als Gibson. Interessant.

https://uniqueguitar.blogspot.nl/200...azy-years.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Gibson

Dat wist ik dus niet. Misschien ook interessante informatie voor wat andere gear van me?

Laatst gewijzigd door bsp; 27-02-2018 om 18:16
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten