homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 02-04-2012, 16:31
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Externe hdd formatteren voor Mac en Windows

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangertuf Bekijk bericht
@D-ter: Bedankt voor je reactie.

Nope.

Zou je eens een concreet voorbeeld kunnen geven van een harde schijf die goed lijkt voor jou?
Dat is moeilijk, want modellen veranderen zo snel. En met merken ben je niks, want er zijn eigenlijk maar drie HD fabrikanten meer over.

Ik kijk gewoon wat in aanbieding is. Desnoods ALDI. En dan google ik even of er grote problemen mee zijn. Meestal zijn die er niet.

En "special features" laat ik meestal liggen. One-button-backup, bv. heeft software nodig, is niet standaard en de software is vaak buggy. Dus dat koop ik nooit.

De laatste die ik kocht waren WD, 60 euro voor 2 TB, maar dat is alweer een tijd geleden en de prijzen zijn in de hoogte gegaan.

En ik koop veel "naakte" drives, omdat ik een SATA dock heb. Voor archivering hoeft er geen kastje rond...

Citaat:
Is KISS een merk?
Nee, KISS = Keep It Simple, Stupid!

Een veelgebruikt meme dat aangeeft hoe ingewikkelder een systeem, hoe meer kans op falen.
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 02-04-2012, 16:38
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Nee, KISS = Keep It Simple, Stupid!

Een veelgebruikt meme dat aangeeft hoe ingewikkelder een systeem, hoe meer kans op falen.
Haha oké, dat weet ik dan ook al weer.
Heel erg bedankt Cyrano voor je input, ik denk dat ik dan maar bij die LaCie blijf.
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 02-04-2012, 16:39
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ik ben even gaan kijken bij m'n favoriete leverancier, Alternate.

Die hebben GEEN externe schijven in de aanbieding en dat zegt wel iets. Ze hebben ook al een tijd geen FW schijven meer. Wel nog losse kastjes.

En bij USB is dit de beste deal. WD 2TB voor 120 €. Wel USB en 3,5". Groter dus. Bij de 2,5" externe betaal je evenveel voor een merkloze USB van 1 TB.
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 02-05-2012, 14:43
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie

Aangezien Apple maar niet afkomt met zijn nieuwe Macbook's, heb ik veel tijd gehad om eens een echt beestenplan uit te denken. Ben ook al afgestapt van het idee om een draagbare schijf te kopen (misschien dat ik dit later nog aangschaf, maar nu wil ik een gewoon een "basis dataschijf" )

Welke zal het worden?
ta-da!
Citaat:
En bij USB is dit de beste deal. WD 2TB voor 120 €.
Thx to Cyrano
Inderdaad een heel goeie deal.

Ik ben van plan hem als volgt in te delen:
Partitie 1: 250GB HFS+ voor TimeMachine
Partitie 2: 500GB NTFS
Partitie 3: 1250GB HFS+ als algemene opslagpartitie.

Tenzij iemand hier nog iets "not to do" in ziet...
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 02-05-2012, 16:11
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Aangezien Apple maar niet afkomt met zijn nieuwe Macbook's, heb ik veel tijd gehad om eens een echt beestenplan uit te denken. Ben ook al afgestapt van het idee om een draagbare schijf te kopen (misschien dat ik dit later nog aangschaf, maar nu wil ik een gewoon een "basis dataschijf" )

Welke zal het worden?
ta-da!Thx to Cyrano
Inderdaad een heel goeie deal.

Ik ben van plan hem als volgt in te delen:
Partitie 1: 250GB HFS+ voor TimeMachine
Partitie 2: 500GB NTFS
Partitie 3: 1250GB HFS+ als algemene opslagpartitie.

Tenzij iemand hier nog iets "not to do" in ziet...
Hmm... Ik weet het zo niet.. 1 schijf, 3 partities, ...
En dan nog een time machine opslag partitie... Ik denk dat je voor time machine backups beter een schijft gebruikt die enkel en alleen voor time machine moet dienen..

1 disk kapot = vermoedelijk alles verloren ... Ook TM BACKUP...

Je blijft met je goocheltruk wel 'on-topic' ... Ta da.... (data?)
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 02-05-2012, 16:16
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d-ter Bekijk bericht
Ik denk dat je voor time machine backups beter een schijft gebruikt die enkel en alleen voor time machine moet dienen..
Waarom denk je dat? Gewoon buikgevoel?
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet van plan de schijf te gebruiken om audioprojecten op te slaan, of om op op te nemen.
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 02-05-2012, 16:44
Vintage Member

Citaat:
Waarom denk je dat? Gewoon buikgevoel?
Gewoon gezond boerenverstand...

Zeker icm een NTFS partitie die op 2 of meer OS'en gaat gebruikt worden is dit "an accident waiting to happen".

Trouwens, als je een tijd wil toekomen met je TM partitie, hoort die zo'n drie maal de grootte van de interne HD te zijn. 250 GB is niet genoeg.

En als je zeker wil zijn dat de NTFS partitie een tijdlang goed gaat, neem je daar best de eerste partitie voor. Anders geheid vodden met oudere XP (pre SP2) PC's.

Laatst gewijzigd door cyrano; 02-05-2012 om 16:47
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 02-05-2012, 16:57
Vintage Member

phu

Citaat:
Trouwens, als je een tijd wil toekomen met je TM partitie, hoort die zo'n drie maal de grootte van de interne HD te zijn. 250 GB is niet genoeg.
Ik ben van plan een Macbook met 128GB SSD-schijf te kopen, dus dit had ik al berekend. De cijfers speken zich op het net nogal tegen over hoeveel ruimte je moet vrijhouden...

Het leek me een goed plan om een aparte partitie te maken voor TimeMachine, niet? Nuja, het is ook niet dat ik dagelijks tussen Windows en Mac OS zou wisselen, maar het is maar dat ik ook iets met die harde schijf kan op een Windows PC.
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 02-05-2012, 18:46
Vintage Member

Als dat altijd dezelfde PC is zou je Mac Drive kunnen aankopen. Dat laat toe HFS+ te lezen op Windows.

En je leest veel dat 2 X de grootte goed is voor TM. Persoonlijk heb ik de ervaring dat dat te weinig is en dat TM er dan gewoon mee ophoudt op een dag. Je krijgt dan de melding dat de schijf vol is. Maar dat hangt er sterk van af hoeveel en hoe groot de nieuwe bestanden zijn die je produceert én hoeveel je bestanden wijzigen. Ik heb heel veel bestanden die gewijzigd worden, maar weinig grote. En die wijzigen niet zo vaak.
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 02-05-2012, 19:18
Vintage Member

Citaat:
Als dat altijd dezelfde PC is
Nope.

Dan maak ik wel plaats vrij voor 3x mijn harde schijf. Is het aan te raden om voor TimeMachine een aparte partitie aan te maken? Ik laat mijn hele harde schijf dan maar HFS+, en als ik iets moet delen met een Windowsgebruiker red ik me wel met mijn memorystick.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten