homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 12:12
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling
Standaard Zelfbouw bandmicro

Alle opmerkingen, vragen en toelichtingen omtrent dit thema zal ik hier behandelen in deze rubriek.

Momenteel heb ik geen tijd om iets te posten maar dat komt.

Bedankt ook voor de grote belangstelling in onze workshop.
Nog een speciale vermelding ook voor knappe drumregistraties van Pseynaeve en saxsolo van Stefsax, deze laatste ook proficiat met zijn award.

Iedereen mag dus nu het woord voeren.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 14:28
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Zelfbouw bandmicro

Bedankt Johan, het was een heel interessant workshop!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 17:30
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Vele mensen vroegen achteraf om de presentatie.
Graag wil ik die wel geven maar die is een beetje aan de zware kant uitgevallen.
Alleen de voorstelling, de beelden ervan met muzikale omlijsting, komt op Ī150 Mgb.
Ik denk dat ik beter een PDF maak van het geheel, zonder animatie dan.

Ik zal dan ook de opname van Stefsax publiceren en de blues-jamming van Rikke en zijn decipelen.
Maar eventjes geduld nog.

Wie voorstellen heeft mag dit gerust doorgeven.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 18:32
JB JB is offline
Vintage Member

Hier dan een opname van Stefsax met sax, uiteraard en opgenomen op Ī1 meter afstand.
De zelfbouw ribbon is uitgerust met een bandje gemaakt van Cote d'Or folie.
De ruis die je hoort op het einde is NIET de mic, maar het uitblazen van de sax.
Ik heb bewust twee opnamen na elkaar, eentje zo opgenomen zonder enige bewerking en een tweede (kopie) van het eerste maar met compressie (1:4) en een zeer lichte optrekking van het hoog (10kHz). Het fragment is een wave file met de bedoeling dat jullie kunnen experimenteren met het eerste fragment.

Mijn mening: al zeg ik het zelf, in alle bescheidenheid, een gelukt experiment.
Kostprijs alles inclusief Ī50 ŗ 60 euro!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: wav JB2-DIYribbon-sax.wav (7.99 MB, 123x gelezen)

Laatst gewijzigd door JB; 19-03-2012 om 18:37
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 18:50
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie

Het klinkt alleszins zeeer geslaagd!!! Laat maar komen die pdf! (alsjeblieft)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 19:08
JB JB is offline
Vintage Member

Na de workshop was Rikke aan bod met een sessie om zelf een bloeske te breien.
De opname was onvoorbereid. Men begon zacht maar ging uiteindelijk wat harder.
Het opnameniveau was dus niet op maximum voorzien. Daarom dat aanvankelijk er clippings zijn. Ik heb die niet weggenomen omdat het niet eerlijk zou zijn.
Naarmate de song vordert zat alles wel op het juiste niveau.
Dit is opgenomen met 1 ribbonmicro, op 1 meter afstand de (doorzopen?)zangers en ander andere kant van de mic Rikke met gitaar ook op Ī1 meter afstand.
De "piano" kwam langs JBL speakers en is te horen maar de sound is zoals het in dat lokaal klonk.
Er is geen ruisonderdrukking, noch compressie, noch optrekken van het hoog of neerhalen van het laag.
Lang leve de chocolalalalala...

Veel luisterpret!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: mp3 JB2-DIYribbon-blues-jammig.mp3 (8.70 MB, 89x gelezen)

Laatst gewijzigd door JB; 19-03-2012 om 20:40
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 21:29
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Johan,

Leuke opnames en dat met een chocolademicrofoon. Bedankt voor de zeer leuke workshop!

Alexxx

PS: Morgen krijg ik een reactie rond je statief.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 21:32
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Johan,

bedankt voor de opname. Ik kon er niet bij zijn, want ik zat een paar zaaltjes verder, maar mijn jongste heeft zich zwaar uitgeleefd op de piano en bedankt je bij deze ook voor het bewaren van de herinnering;-)

Jan
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 22:19
JB JB is offline
Vintage Member

Jammer dat ik na de workshop niet alle gezichten kon samenbrengen met hun nickname.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 22:23
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JB Bekijk bericht
Jammer dat ik na de workshop niet alle gezichten kon samenbrengen met hun nickname.
Ik had hetzelfde gevoel. Vandaag posten hier mensen dat ze er waren en dan denk ik "huh, was die er ook?"... Man, man, ik heb weer te vaak als een kieken zonder kop rondgecrossed van het ťťn naar het ander...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten