homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Over deze website

Mededelingen

Over deze website Vragen, opmerkingen, kritiek en nieuwe ideeën ivm de homerecording.be website? Suggestie voor een nieuwe forumrubriek? Post het hier!

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-03-2012, 19:32
Vintage Member

Reputatie: bracky wordt hier goed onthaald
Standaard deze website

Ik heb zo de indruk dat deze site meer en meer nieuwe leden aantrekt, enkel en louter om hun materialen te verkopen en eens verkocht, heb je aan de zogezegde nieuwe leden niks meer.
Ze brengen geen nieuw interessant topic aan of geven geen advies op sommige problemen.
Ze belemmeren ons "gevestigde waarden en aktieve leden" om vlotter ons eigen materiaal eerst te verkopen.
Dan bumpen ze hun waar met te zeggen dat het werkt op 220v of een ander gelul om toch maar te zorgen dat hun waar op de eerste plaats komt en dat iedereen het goed ziet.
Als ik iets wil kopen, koop ik toch liever van iemand hier op forum waarvan je toch al enkele posts hebt gelezen die ergens op slaan en waar je je dan goed bij voelt, omdat je weet dat hij of zij een gerespecteerd en actief lid is en het zich moeilijk kan permitteren om bagger te verkopen.Je hebt als het ware meer vertrouwen in zo iemand dan in een nieuweling die gerief verkoopt.

Zo, dat wou ik even kwijt.

Mvg Jurgen.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 12:51
Senior Member

Reputatie: Exoterrestrial wordt hier goed onthaaldExoterrestrial wordt hier goed onthaald
Standaard Re: deze website

Ik kan je hierin wel volgen.
Het is nu eenmaal zo dat een groot deel bezoekers van een forum ook infozoekers zijn.
Ze schuimen het forum af, vinden ze niet direkt een antwoord, worden ze lid en daarna verdwijnen ze weer... of inderdaad ook om hun gear te verkopen.

Ik ben sinds kort hier op het forum aanbeland maar ben reeds langer actief op andere fora (synthforum, gearslutz) en ondervind daar hetzelfde. Gearslutz is natuurlijk een zwaar vehikel maar synthforum lijkt aardig op dit hier.
Zelfs de te koop aanbiedingen zijn voor 50% hier in exacte kopie terug te vinden.
Wanneer ik iets aankoop kijk ik inderdaad ook eerst even naar de historiek van berichten op het forum. Geeft wel een bepaald beeld van de persoon in kwestie.
Ik ben hier dus wel een nieuweling maar wees gerust... tot nu toe zal ik nog niks verkopen (ik kan zo moeilijk afstand van iets doen )

Grtz, Exo.

P.S. Hé! Een streekgenoot!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 13:07
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Je hoeft toch niet eerst 100 berichten te plaatsen voor je een zoekertje mag plaatsen??
Als je niet van een "nieuw lid" wil kopen, doe je dat toch gewoon niet?
En ook "actieve leden" bumpen hun zoekertjes.

Citaat:
Ze belemmeren ons "gevestigde waarden en aktieve leden" om vlotter ons eigen materiaal eerst te verkopen.
Dus het gaat je er eigenlijk alleen om dat je je eigen spullen sneller wil verkopen?
Ik vind niet dat je meer recht hebt op verkoop als je meer berichten plaatst.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 13:34
Vintage Member

Reputatie: bracky wordt hier goed onthaald

Ik vind dat geen onzin, enkel en alleen maar omdat het hier een community is en geen 2é handsite of dergelijke.
Als je enkel er op uit bent om materiaal te verkopen ben je beter op 2é handssites.

Het is toch de bedoeling in de eerste plaats om via hr.be elkaars ervaringen te delen en elkaar te helpen waar nodig en als aanvulling kan je dan hier iets posten wat je wil verkopen, en ik denk dat je liever iets koopt van iemand die hier al geruime tijd actief is op hr zoals een pixie, plonsert... ja zelfs van mrfreeze, dan van iemand die hier nieuw is en enkel met de bedoeling zijn gear te verkopen.

Wat je zegt dat ik mijn materiaal snel kwijt wil is juist, maar doet hier niets terzake.

Gr Ju.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 14:09
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bracky Bekijk bericht
Als je enkel er op uit bent om materiaal te verkopen ben je beter op 2é handssites.
Mwah, als ik audio/homerecording-gerelateerde artikelen wil verkopen, ben ik denk ik beter af op een site als deze.
Citaat:
Het is toch de bedoeling in de eerste plaats om via hr.be elkaars ervaringen te delen en elkaar te helpen waar nodig
Wie bepaalt de bedoeling? Denk dat ieder een andere bedoeling heeft. De een heeft als bedoeling veel info krijgen, een ander misschien juist om veel info te geven en weer een ander om vrienden te maken.
Citaat:
ik denk dat je liever iets koopt van iemand die hier al geruime tijd actief is op hr zoals een pixie, plonsert... ja zelfs van mrfreeze, dan van iemand die hier nieuw is
Tuurlijk koop ik liever van een vertrouwd iemand. Er is ook niemand die je verplicht om iets te kopen van een "nieuw lid".
Citaat:
Wat je zegt dat ik mijn materiaal snel kwijt wil is juist, maar doet hier niets terzake.
Tja, waarom zet je het dan zelf in je bericht?
Citaat:
Gr Ju.
Gr, MrFreeze
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 14:26
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ik heb me in 2005 op dit forum aangemeld omdat ik iets wou verkopen (of het kan ook om te kopen zijn geweest ).
Ik ben er nog steeds en zo zullen er nog komen.
Je kan mensen niet verplichten deel te nemen aan de discussies.
Je moest eens weten hoeveel mensen hier informatie vergaren zonder zelfs maar lid te zijn.
Wat wordt de volgende stap: een gesloten forum waar men enkel lid van kan worden op aanraden van een lid?
No thanks.
Leven en laten leven...
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 14:41
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Meer aanbiedingen is nochtans ook een voordeel
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 16:26
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Een forum zoals dit krijgt dit op de duur, als het een aantal jaren bestaat beginnen de 'anciens' een beetje een kliek te vormen tegen de 'newbies', en vinden ze de nieuwelingen een beetje een bedreiging.

Voor niks nodig. Ik plug mijn zoekertjes ook zo, en in Soundbites post ik soms ook iets in mijn eigen thread om terug 'bovenop de stapel' te belanden.

Niet druk om maken. 'Hit and run' forumleden zullen er altijd zijn als je forum populairder wordt. Net zoals Tyros2 het had over de beleefdheid en etiquette van forumleden bij PM-hulp, je haalt die er snel uit en dan heb je de keuze om ze veel aandacht te geven of geen meer...

IZ.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 17:46
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Ik zou dolgelukkig zijn moest iédereen die spotgoedkoop audiomateriaal verkoopt, dat eerder hier posten als elders... want hier komt ik nét iets vaker

Aan de andere kant zijn hier mensen die 2 posts hebben, waarvan de eerste een verkoop van hun eigen product en de tweede post een klaar, informatief antwoord op iemand die met een vraag zit...

Ik ben van mening: elke input is een meerwaarde!
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 10-03-2012, 17:57
Senior Member

Reputatie: Augusti wordt hier goed onthaaldAugusti wordt hier goed onthaald

Och ik zit veel op gitaar.net, en daar zie je dit ook veel, zeker in bepaalde periode's van het jaar

Ach zo maak je ook kans om eens iets tegen een goede prijs te kopen. Plus niets garandeerd dat als je iets bij een gevestigde lid (zullen we maar zeggen) dat het allemaal 100% ok is.

2de hands neemt altijd wel een beetje risico in, bewust of niet.

Leven en laten leven zoals Pixie zegt.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten