homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum

Mededelingen

Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum "Homerecording.be On Tour" is de naam voor de allereerste echte homerecording.be meeting. Je kan er gelijkgestemden ontmoeten, materiaal uitwisselen, awards winnen of workshops bijwonen. In deze rubriek blikken we vooruit.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-03-2012, 01:20
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard HOT Workshop: [livius] Creative Commons

Creative Commons.

door: Ruben Laureys

Korte inhoud:
Deze presentatie zou verder bouwen op degene die vorig jaar op Homerecording gegeven is. De basis-ideeŽn van de licentie zouden nogmaals overlopen worden als inleiding , met een achtergrond van Creative Commons (open source in de computerwereld) en de toepassing op enkele praktische voorbeelden. Op dit laatste zal dit jaar wat dieper worden ingegaan: hoe kan een kennisname van deze licenties nuttig zijn voor muzikanten/producers? Een van de belangrijke eigenschappen van het gebruik van de Creative Commons-licentie door artiesten is dat het een community creeŽrt. Daarom zal er ook een overzicht gegeven worden van enkele communities/organisaties/verenigingen. Informatie die op het web te vinden is zal ook kort overlopen worden. Verder zal nagegaan worden of gelijkaardige ideeŽn/toepassingen ook buiten de muziekwereld leven: wiki’s, fotoblogs, …

Wie ben ik:

In december 2011 ben ik bij het radioprogramma Netwaves – een onder deel van de vwz MUP – beginnen meewerken. Daar richt ik me momenteel vooral op de samenstelling van het programma (en afwisselend presentatie en techniek) en verder de contacten uitbreiden. Het leek me een nuttige stage binnen de huidge opleiding die ik momenteel volg (Culture Studies), als verder zetting van de ervaring die ik heb met mijn eigen radio programma op Radio Scorpio (LumiŤre) en een goede verderzetting van mijn voorgaande opleiding (Musicologie). In mijn laatste jaar van het middelbaar maakte ik reeds mijn eindwerk over elektronische vervorming van de gitaar (distortion, delay, chorus, echo, reverb, …) en heb ik de kans gehad om zelf een “Fuzz” te bouwen. In mijn vorige opleiding – Musicologie - ben ik in aanraking gekomen met elektronische muziek (beginnend bij Stockhausen, Pierre Schaeffer), en heb ik ook in mijn laatste jaar als jobstudent meegeholpen op het Transit-festival in Leuven. Praktische ervaring heb ik vooral van mijn bezigheden als gitarist binnen muziekbands: voornamelijk dan het experimenteren met klank – bijvoorbeeld. gitaarvervormingseffecten, loopsatations - en de balans vinden tijdens een uitvoering. Ik zou me in mijn presentatie vooral richten op een meer beschouwende voorstelling van het hier bovenvermelde onderwerp.

Voor het laatste up-to-date programma kan je hier terecht: Workshops H.O.T. 2012 | homerecording.be

Vragen en verzoekjes voor deze workshop kan je hieronder kwijt.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 13:51
Senior Member

Reputatie: Livius wordt hier goed onthaaldLivius wordt hier goed onthaald
Standaard Re: HOT Workshop: [livius] Creative Commons

Namens netwaves en mezelf wil ik graag de organisatie bedanken om ons nogmaals zo hartelijk te ontvangen. Wij vonden het in ieder geval een geslaagd opzet! Daarnaast willen we natuurlijk ook de mensen bedanken die onze workshop gevolgd hebben en interesse toonden in de materie.

Wie de samenvatting van de workshop had gevraagd, zou vandaag een mailtje moeten ontvangen. Moest er nog iemand hier interesse in hebben, mag je mij altijd PM'n of hieronder reageren met je e-mailadres en dan zal er spoedig een mailtje volgen met de slides+tekst.

Grtz!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 22:38
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Jullie bedankt om er te zijn. Ruben zijn duiding achteraf in een babbeltje was zeer leerzaam. Dus geef die jongen van mij maar goeie punten op zijn stage-verslag!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03-04-2012, 00:16
Senior Member

Reputatie: Livius wordt hier goed onthaaldLivius wordt hier goed onthaald

Nog een nieuw informatief filmpje dat kort samenvat waar Creative Commons om gaat.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=_P-bQB8zUSo&feature=youtu.be[/media]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten