homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum

Mededelingen

Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum "Homerecording.be On Tour" is de naam voor de allereerste echte homerecording.be meeting. Je kan er gelijkgestemden ontmoeten, materiaal uitwisselen, awards winnen of workshops bijwonen. In deze rubriek blikken we vooruit.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-03-2012, 20:57
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard HOT Workshop: [Carels] Hoe een electronische plaat maken en promoten ...

Electronische muziekproductie voor dummies. Hoe een plaat maken en promoten vanuit je slaapkamer.

Door: Pieter Carels

Korte inhoud:
Het is de bedoeling vanuit eigen ervaring te vertellen hoe het mogelijk is een elektronische muziek plaat te maken in je eigen slaapkamer. Het is een workshop die niet zal draaien rond mix en mastering tips, maar zich zal richten op het hele proces: een project beginnen, muziek maken, opnemen,productie, mixen, masteren, promoten, labels, de hele mikmak dus. Het gaat em vooral om een logisch proces schetsen, welke stappen doorloop je. Hierbij hoop ik te schetsen wat de voordelen zijn die je als individu hebt tegenover de grote maatschappijen, labels en dure studio's …

Wie ben ik:
Een producer/engineer/muzikant die met eigen middelen een plaat uitgebracht heeft onder een engels platenlabel. Mijn muzikale 'carriŤre' begon als 'bassist' bij de lokale kutband. Al snel ondervonden dat ik de enige was die echt aan de kar trok en dan maar fuck you gezegd en elektronische punk beginnen maken op laptopje. Zangeres gevonden, mezelf als producer, engineer bijgeschoold via prive-opleiding en mij er enkele maanden lang 24/7 aangezet. 30 nummers bij elkaar geschreven, mee opgetreden, label gezocht en plaat gereleased. Enkele fantastische maanden gehad, veel opgetreden en dan gesplit wegens persoonlijke geschillen. Daarna stage gedaan bij Motor Music, vertrokken wegens een te verschillende visie over de inhoud van de stage in vergelijking met de eigenaars. Via via een kans gehad om 6 maanden stage te doen in AustraliŽ. Terug gekomen en nu bezig met freelancen in de muziek, theater en de uitbouw van mijn eigen kleine studiootje.

Voor het laatste up-to-date programma kan je hier terecht: Workshops H.O.T. 2012 | homerecording.be

Vragen en verzoekjes voor deze workshop kan je hieronder kwijt.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 11:49
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: HOT Workshop: [Carels] Hoe een electronische plaat maken en promoten ...

Hier even een korte uitgeschreven tekst van de workshop voor wie hem eens
wil lezen of er om een of andere reden niet bij kon zijn.
Ook een voorbeeldje van een contract en wat je er allemaal in kan zetten.
Voor diegene die daar naar op zoek zijn. Neem het nu niet klakkeloos over.
Pas het aan aan de noden van je eigen band en pas het zoals ik op de work-
shop al zei aan aan de venue.

Laatst gewijzigd door Carels; 15-01-2013 om 15:54
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 12:44
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: HOT Workshop: [Carels] Hoe een electronische plaat maken en promoten ...

Bedankt ! Goed dat je je workshop inhoud online plaatst!
Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn gisteren. Nogmaals dank !

Deetr
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 14:06
Member

Reputatie: emanuel is op goeie weg

Hoi Carels

Merci voor de documentatie, ik was spijtig genoeg te laat dus ik heb uw workshop gemist maar nu eigenlijk ook weer niet ;-)

@D-ter: spijtig dat je er niet was, Ivo was ook daar
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 14:42
Member

Reputatie: AbeTheBabe is op goeie weg

L.S.,

Bij deze mijn welgemeende complimenten aan Pieter Carels voor zijn workshop.
(Ik was degene met de vraag, over promo gedeelte, die wellicht onaardiger klonk als bedoeld was, waarvoor mijn verontschuldigingen!)

Ik vond de workshop zeer interessant en leerzaam!

Dank!

Gr, Ab Tuyp
(AbeTheBabe)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 14:51
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Abe,

Dat was geen probleem hoor. Leuk dat er motivatie was van mensen om te
blijven luisteren hoewel mijn workshop veel te lang was Ö
Maarja, timing is niet altijd makkelijk natuurlijk
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 19:44
Junior Member

Reputatie: koenraad is op goeie weg

Dank voor de info.

Geweldige workshop. Thanks!

Koenraad
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 20:43
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

aha, sigaretten op de rider..deden we ook altijd

Om bij aankomst bij een optreden al direct te weten of de organisatie in orde is stond er bij ons ook een krant op. Van die dag, ongelezen..Als ze diť moeite al doen is't impressionant
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 21:08
Active Member

Reputatie: m0n0 is op goeie weg

Dank dat je de workshop online hebt gezet. Op het schema stond dat je workshop een half uur zou duren, maar toen je eenmaal ruim een uur aan het vertellen was en je aangaf ongeveer op de helft te zijn besloten we toch richting de andere workshop te gaan. Ik ben blij het nu allemaal nog even rustig te kunnen nalezen. Wat ik persoonlijk heel tof vond (en wat waarschijnlijk ook de reden was waarom je zoveel tijd nodig had) is dat je niet alleen de focus legde op opnemen, mixen en masteren maar ook aandacht schonk aan alles wat daar aan vooraf gaat en daar op volgt.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 19-03-2012, 21:18
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
aha, sigaretten op de rider..deden we ook altijd

Om bij aankomst bij een optreden al direct te weten of de organisatie in orde is stond er bij ons ook een krant op. Van die dag, ongelezen..Als ze diť moeite al doen is't impressionant
Krant is idd een lolletje. Had ik nog niet gehoord. Maar idd als die sigaretten
er lagen konde op 2 oren slapen Ö
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten