homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnametechnieken

Mededelingen

Opnametechnieken Allerlei discussies over opnametechnieken: microfoonpositionering, gebruik maken van akoestiek, technische aspecten zoals compressie tijdens het opnemen etc.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-03-2007, 22:27
Senior Member

Reputatie: aylmer is op goeie weg
Standaard re amp voor gitaar plus een thread naar proffesioneel gitaar

Hoi,

Dit is toch iets voor de gitaar mensen onder ons :

Pungent stench is een Death metal groep met rock invloeden maar de gitarist zanger geeft nu een thread geopend hoe ze de nieuwe cd opnemen.

heelheel leerijk :

http://www.metal-realm.net/forum/showthread.php?t=15990

Nu ook nog mijn vraag hij is bezig over re amping voor het testen van gitaar geluid het lijkt me wel zalig, 1 maal opnemen en dan kun je testen.

Hier heeft hij het over : Little Labs IBP (is al een 500 pond)
Maar dit is wel veel over mijn budget. Is er hier iemand die andere merken kan aangeven voor reamping of tips ?

[ Bewerkt door aylmer on 20/3/2007 0:28 ]
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-03-2007, 23:00
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald
Standaard Re: re amp voor gitaar plus een thread naar proffesioneel gi

Hallo,

Reamping; http://www.izotope.com/products/audio/trash/

De moeite waard ...

tjaw,
Peter :-)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 20-03-2007, 00:48
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Een Radial Pro RMP doet hetzelfde, en is maar iets minder goed qua sound (de verschillen zijn zeer miniem). Hij kost rond de 110 Ä

http://www.radialeng.com/re-prormp.htm

met softwareamps werken zou ik niet doen, niets kan een echte amp die goed gemic'd is evenaren. reampen werkt trouwens ook voor bas, orgels, synth's (dan eerder re-filtering door externe filters), ...

[ Bewerkt door waxx on 20/3/2007 2:50 ]
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 20-03-2007, 07:24
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg

goed om te zien dat ook metalgitaristen wel eens op telecasters spelen
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 20-03-2007, 08:35
Senior Member

Citaat:
met softwareamps werken zou ik niet doen, niets kan een echte amp die goed gemic'd is evenaren ...
dat klopt als een bus maar in aanvulling wil ik nog even vermelden dat software processing van gitaargeluiden vaak gebruikt wordt in heavy gitaarmuziek om extra harshness te krijgen.

NIN bijvoorbeeld sturen gitaren en stemmen ook live door computers. (amplitube en nog een reeks plugins stonden duidelijk open)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 20-03-2007, 09:14
Senior Member

Reputatie: aylmer is op goeie weg

Hoi,

je natuurlijk men kan zo aan alles prutsen natuurlijk tot je 30 meter verder ligt met een ontploft hoofd bij wijze van spreken MAAR uiteindelijk moet je het live ook waarmaken vind ik, natuurlijk zonder een vrachtwagen materiaal mee te sleuren. NIN kunnen dit permitteren natuurlijk

Mijn bedoeling is om te testen met mijn amp en daarover nog een +- 31 band equilizer aan te hangen. Bij Cannibal Corpse heeft een producer (een bekende toch in het genre)zo ook ooit hun sound "gecreeerd".

Tegenwoordig het te opgefokte gitaar geluid vind ik persoonlijk echt niet mooi.
te koud kil en men is alleen gefixeerd op die subtoon.

Tussen haakjes : zaterdag ben ik nog naar een festivalleke geweest in Arnhem "Op volle snoeren". Het viel mij op iedere groep had dezelfde klank dit door de afregeling van de PA. De nuances weg, alleen laag bij de gitaar solo's niet te horen tot halverwege als de PA wat bijgeeft, basdrum heel luid derover. en zet alles maar te luid. Heel jammer.

[ Bewerkt door aylmer on 20/3/2007 11:17 ]
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 20-03-2007, 09:27
Senior Member

ja! ben ik volledig met je eens!

welke versterker en set-up gebruik je?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 20-03-2007, 13:04
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Kan je ook niet gewoon re-ampen via je outputs op je mixer? Ik dacht van wel. Je hoeft toch niet per sť een aparte adapter te kopen.

Alleen, ik heb dit zelf nog nooit gedaan maar wil het bij de volgende opnames van fullcirclebroken zeker proberen. Beeld je de mogelijkheden in en de kostenbesparing: Je maakt thuis een track waarop de click al helemaal goed zit. De band speelt de bass en de gitaren op voorhand in, daarna ga je naar een heel goeie studio en speel je 5 dagen met de sound van de gitaren door middel van verschillende versterkers en verschillende mic's... Man, man, onze volgende cd gaat zo BLAZEN!!!!! En voor geen geld! :-)
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 20-03-2007, 13:07
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Enne faderbug,

Ik speel op een ENGL powerball door een ENGL V60 cab. In de send-return heb ik nog eens een G-major hangen en dat alles wordt aangedreven door een Gibson Les Paul Standard Ebony 2004. :-)

En jij?

Alexxx
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 20-03-2007, 15:15
Senior Member

hangt er een beetje van af : de gitaren die ik het meest gebruik zijn een ibanez artcore met een gibson p-90 ; mijn pacifica met een DiMarzio stacked 'bucker ; een aria 'strat' uit '70, zit de pick-up op die ik uit de ibanez gehaald heb; nog een aria uit '68 (mijn geboortejaar!) een short scale mustang model volledig origineel en een hartke bas met een fender single coil op.
als akoestische een duitse 'eko', ergens uit de seventies. geschroefde hals maar wel volledig massief hout en speelt en klinkt bangelijk!
heb 14 gitaren in totaal - nog een paar fretloze, akoustische, een backpacker, een hofner reisgitaar, ...

oh ja, heb ik al gezegd dat ik het voor goeiekope gitaren heb? :-D

als versterkers gebruik ik nu een 5 watt epiphone valve junior, een roland cube en een music man 112rp hybrid uit begin jaren zeventig (ongeloofelijke cleane geluiden!). heb ook nog een cube 30 bas.

massa's pedaaltjes maar nu in mijn set up een black cat moan/wah, een wasaabi delay (die forward/reverse), een oude dod distortion en een korg multieffects (een hele oude ax-1, ik dacht de eerste die ze uitgebracht hebben).

mijn volgende gitaar wordt een dubbelneks gitaar/short scale bas naar mijn wensen door DEZE MENEER gebouwd. de order staat op hold wegens even geen centjes maar voor het einde van het jaar ...

[ Bewerkt door faderbug on 20/3/2007 18:56 ]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten