homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-03-2007, 23:17
Member

Reputatie: flashlight is op goeie weg
Standaard welke shure van de 4

na heel wat rondzoeken en informatie zoeken voor de beste lowbuget mic voor rap, ga ik een shure kopen.
ik wilden hem bij feedback bestellen maar zag dat er een shure sm 57en 58 is maar ook de shure beta 57a en beta 58.
welke van die 4 is het beste voor rap opnames.
(ze zijn alle 4 binnen me buget dus.....)

tnx 8-)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-03-2007, 23:47
Junior Member

Reputatie: vasco is op goeie weg
Standaard Re: welke shure van de 4

Ben jij bezig met het wereldrecord meeste topics in een week openen begonnen of zo?
Lijkt mij handig om jou vragen in één topic te houden daar ze toch over hetzelfde gaan. Nu ben je hard bezig alles uit te smeren en onoverzichtelijk te maken, voor jezelf maar ook andere op dit forum. Verder dekken jou titels als "Is toch zo", "Welke is beter", "Zou ik het doen", etc. nu niet direct de lading en weet niemand waar het topic over gaat zonder het te openen.

Maar goed...

Als ze allen in jou budget vallen dan zou ik zeggen de Beta 58. Ik vind die persoonlijk toch net wat warmer klinken dan de SM 58. De SM 58 is wel weer een redelijke standaard in de (live) geluidswereld. Het blijft smaak en die van mij is anders dan die van jou en andere op de wereld. Daarnaast kan iedereen een sound perfect maken of verkl**** met zelfs de beste microfoon. Ga ze eens gewoon proberen, Feedback heeft ze gewoon (ruim) op voorraad en nemen echt wel even de moeite het aan te sluiten. Je kunt nog altijd het beste oordelen als je ze zelf hebt gehoord.

[ Bewerkt door vasco on 15/3/2007 1:54 ]
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-03-2007, 09:11
Member

Reputatie: flashlight is op goeie weg

whahahahhaha jahw ik probeer ng ergens goed in te zijn nu et zo kut gaat met me rap cariere.whahahahhahah geinje....ik zou er in et vervolg aan denken :-(
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-03-2007, 09:42
Vintage Member

Reputatie: Question is op goeie weg

Hoi,

De 58 beta geeft meer hoog (en heeft een nauwere nier). Is vooral handig in openlucht wanneer er een omhulsel op de mic geplaatst word(tegen windgeluiden) om het verloren hoog te recupereren. Maar als je dat FX juist wil is het handig.

Shure, Shure, Shure, i know. De JTS NX-7, NX-8 of NX-8.8 is een minstens even goede serie en word steeds vergeten of is niet gekend. Kost ook nog veel minder. Voor de prijs van één shure koop je de NX-7 en een NX-8(.8)

grtz
Q

[ Bewerkt door Question on 15/3/2007 11:43 ]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten