homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-03-2007, 20:20
Junior Member

Reputatie: Slash is op goeie weg
Standaard welke Compressor?

hoi.

Ik wil een compressor kopen die treshold, attack, release en als limiter werkt, om oa bij de zang de pieken te laten weghalen. daarbij ben ik opzoek naar een effect compressor om een kleinbeetje galm in de zang te kunnen stoppen.

vraag 1: is er een app die dit allebij in 1 heeft? of moet ik deze apart kopen?

vraag 2: als ik deze 2 apart zou moeten kopen, lus ik ze dan aan elkaar door voordat uit 1 van de 2 app naar naar mijn mixer effecten ingang gaan?

vraag 3: welk merk?

thanks
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-03-2007, 22:27
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: welke Compressor?

1. een limiter is eigenlijk een compressor die op ratio 10:1 of hoger werkt. Dus eigenlijk hetzelfde toestel.
2. je kan 2 compressors na elkaar zetten om de ene als compressor en de andere als limiter te gebruiken, dat wordt wel meer gedaan. Je moet wel de inserts gebruiken van uw mixer, niet de send/return (voor de uitleg waarom, gebruik eens google).

3. FMR RNC voor alles behalve drum en bas, DBX 160 of 165 (tweedehands gemakkelijk te vinden) voor drum en bas is mijn low budget oplossing. Beter kan maar word veel duurder (vb Emperial Labs Distressor ELA8X, ...) maar zeg eerst eens een budget voor ik verder ga.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-03-2007, 22:50
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling

Het is een effect Processor ipv compressor, vandaar de verwarring.
En ja, je kan die in serie schakelen.

Gemakkelijker is nog de compressor via de insert te gebruiken, en de processor op een aux-bus, zodat je meerdere kanalen van een effect kan voorzien.

Je hebt ook apparaten die beide combineren, maar echt state of the art ga je hierin niet vinden vrees ik. Ik heb bv 2 digitech studio 100's, die hebben een dual engine, en je kan een van deze engines als compressor configureren.

Best eerst een budget vooropstellen, of je kan die reis deze zomer naar aruba op je buik schrijven :roll:

Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 13-03-2007, 08:00
Junior Member

Reputatie: Slash is op goeie weg

rond de 200 euro per product
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-03-2007, 20:36
Junior Member

Reputatie: vasco is op goeie weg

Met het door jou genoemde budget:
Compressor:
DBX 266XL ongeveer 175,00

Effect:
TC Electronic M300 ongeveer 150,00

Als je een beetje wil en kan doorsparen:
Compressor:
DBX 166XL ongeveer 275,00

Effect:
TC Electronic M One ongeveer 300,00 of zijn grote broer TC Electronic M One XL ongeveer 500,00 al gaat dit misschien gelijk erg ver voor wat jij wilt.

8-) Als jij je reis naar Aruba wilt opgeven:
Compressor:
BSS DPR402 ongeveer 1800,00

Effect:
Lexicon MX400 ongeveer 850,00

The sky is...

[ Bewerkt door vasco on 14/3/2007 22:42 ]
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 29-10-2009, 15:50
Member

Reputatie: tiontje is op goeie weg

even een vraagje. Ik ben thuis met mijn band bezig om een demo op te nemen in mijn home studio alles loopt redelijk goed en voor een eerste keer zit alles echt snor. Nu is mijn vraag..... ik heb de zang opgenomen maar zit met grote verschillen van sterkte tussen ref en strofe kan een comp. dit oplossen? Ik heb al geprobeerd om de zang op twee sporen op te nemen maar blijkt da onze zanger dan toch maar telkens met een ander volume inzingt. Krijg ik dit via een comp. een beetje gelijk???

thx
grts anthony
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 29-10-2009, 16:04
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Ik kan een rollende wijnfles nog aanhalen om iets plat te compressen, dan hoef je veel mider te compressen in dat O zo mooie originele materiaal.

Peter
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 29-10-2009, 16:07
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiontje Bekijk bericht
even een vraagje. Ik ben thuis met mijn band bezig om een demo op te nemen in mijn home studio alles loopt redelijk goed en voor een eerste keer zit alles echt snor. Nu is mijn vraag..... ik heb de zang opgenomen maar zit met grote verschillen van sterkte tussen ref en strofe kan een comp. dit oplossen? Ik heb al geprobeerd om de zang op twee sporen op te nemen maar blijkt da onze zanger dan toch maar telkens met een ander volume inzingt. Krijg ik dit via een comp. een beetje gelijk???

thx
grts anthony
Met welke software werk je? Cubase, Logic, Sonar, ...
Er bestaan meerdere tools, en minder katastrofaal ....

Peter
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 29-10-2009, 16:08
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiontje Bekijk bericht

thx
grts anthony
daar zou ik zeker geen compressor voor gebruiken. gebruik volume automatie in je daw hiervoor, of indien je geen software met automatie hebt, "ride the fader!"

Pzz
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 29-10-2009, 18:09
Senior Member

Reputatie: Tradd wordt hier goed onthaald

NY compressie kan eventueel ook wel helpen, al is dat moeilijk te zeggen zonder iets gehoord te hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten