homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Live zone

Mededelingen

Live zone Muziek productie gaat verder dan het opnameproces. Als je wil bespreken hoe je je sound ook op een podium kan laten knallen, hoe je live opnamen het best aanpakt of hoe je je sequencer ook kan gebruiken bij optredens, kan je hier terecht. Dit subforum volgt het ter ziele gegane LiveGeluid forum op.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-02-2012, 11:24
Junior Member

Reputatie: Marino is op goeie weg
Standaard 19" rack effect voor basgitaar

Onze bassist is van buitelandse afkomst en spreekt niet zo vlot nederlands, daarom post ik het in zijn plaats. Zelfs weet ik niet zo veel van basgitaareffecten af.
Hij is dus opzoek naar een degelijk effectapparaat en hij is niet zo gek van foot switches. Per nummer wil hij een preset aanmaken, de unit sluit ik dan midi aan op mijn synths. Wanneer ik mijn performance in mijn synth verander volgt zijn preset mee. Dus een progameerbaar 19" unit met alle baseffecten aan boord, kort samengevat. Prijs tussen 400 en 1000 euro? Kunnen de bassist onder ons wat tips geven? Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door Marino; 13-02-2012 om 11:28
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-02-2012, 20:02
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: 19" rack effect voor basgitaar

Ik denk in eerste plaats aan de Line6 'pro' producten: die zijn rackmount, hebben midi in/out en zijn zeer degelijk van kwaliteit. De HD-reeks is qua effecten pakken beter dan de voorgangers (weet ik uit ervaring) en schijnt qua amp modelling ook sterk vooruitgegaan te zijn (hoor ik zeggen - ook moet je niet per se die amps gebruiken als je dat niet wil, enkel de effecten kan je ook apart gebruiken).

Herwig
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-02-2012, 21:10
Senior Member

Reputatie: Corry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstraling

Enkel effecten en/of ook preamp (simulatie)?

effecten: Roctron Xpression
rack preamp: Sansamp PSA (midi)
Sansamp RBI (geen midi)

Indien alles in één, een multi-effect van Line6 of vloerpedaal van Boss.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-02-2012, 13:40
Junior Member

Reputatie: Marino is op goeie weg

Bedoel je deze DeadPoet

POD HD Pro | Studio Quality Recording | Line 6 € 700

De Rocktron ziet er ook ok uit Corry, met midi en programeerbaar en de prijs valt mee € 430

Ik had zelf deze nog gevonden. BEHRINGER: BASS V-AMP PRO € 132
Sommige zeggen dat dit geen goed merk is maar je krijgt wel zeer veel voor je geld. Heb zelf ook een toestel van Behringer en nog nooit geen problemen mee gehad. Qua geluid zal dit misschien niet dezelfde kwaliteit halen maar ja voor die prijs. Enfin hij moet zelf maar kiezen hoeveel hij wil spenderen.

Bedankt voor de info, ik breng de boodschap over.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten