homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum > Awards 2012 subforum!

Mededelingen

Awards 2012 subforum! In dit forum kan je je inzending posten voor de Homerecording.be awards 2012! De prijzen zorden uitgereikt tijdens het H.O.T. event op 18 maart in Leuven. In dit subforum worden alle inzendingen gepost, en kan je bovendien elkaar feedback geven.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-02-2012, 21:39
Junior Member

Reputatie: guitargurt is op goeie weg
Standaard Inzending Psalm 65

Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen me serieuzer toe te leggen op het opnemen van muziek. Ik heb overwogen de SAE te doen in Amsterdam. Kost veel geld, papiertjes worden nergens gevraagd, dus besloten mijzelf vaardiger te maken door gewoon aan de slag te gaan en het geld te investeren in apparatuur.
Ben begonnen met mezelf de opdracht te geven 3 tracks op te nemen. Uiteenlopend in stijl. 1 catch pop/rock track met een flinke laag 'productie' erover. 1 akoestische poptrack en 1 psalm, jawel.
Deze laatste heb ik besloten in te zenden juist omdat dit waarschijnlijk uit de toon springt. Veel psalmen zullen er niet ingestuurd worden denk ik...
Hoe dan ook.. af en toe speel ik met een bandje bij ons in de kerk en ons werd eens gevraagd deze traditionele psalm te spelen. Ongebruikelijk voor een band met drums, bas en gitaar. Toch bleek de cross-over tussen oude melodien uit Geneve en een gitaarriff op E verassend uit te pakken. Het geheel gelardeerd met meervoudige/meerstemmige vocalen en een bugel.

Opname-technisch:
Ik ben bij mij op zolder gestart met het opnemen van drums, electronisch. Gebruik gemaakt van MIDI en de EZ-drummer plugin. Vervolgens bas gedubt (DI). Akoestische en elektrische gitaren gedubt. Microfonie bestaat uit een Shure SM57 en een Rode NT1-A. Electrische gitaren ook door virtual vamps getrokken. Daarna de zangpartijen opgenomen door de Rode NT1-A. Vervolgens naar de kerk getogen en daar het orgel en de bugel opgenomen middels dezelfde equipment. Alles via een Phonic helixboard interface zo mn iMac in. DAW is Logic express. Geen gebruik gemaakt van verdere plugins, alles is Logic (behalve EZ Drummer dus.) Afluistering: KRK Rokit6.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-02-2012, 16:59
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Inzending Psalm 65

Klinkt leuk, vooral gedurfd, maar op de duur vind ik het wat eentonig worden (of misschien dat ik die psalmen snel beu wordt, ben niet echt katholiek aangelegd )

Die bugel is wel fijn, das nostagie voor mij! Heb ik 20 jaar zelf gespeeld, een mooi blaasinstrument!

Al bij al vind ik de productie wel af, dingen die misschien soms ies te luid of te stil staan, maar dat is eerder persoonlijke smaak denk ik...

IZ.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 20-02-2012, 08:25
Junior Member

Reputatie: zuper is op goeie weg

Zeer mooi project. Goed gevonden om hier wat stijlen door mekaar te mixen. Ik heb genoten van de stemmen, mooi gezongen en vooral goed opgenomen. Ik heb er niet veel ervaring mee maar ik denk dat stemmen en instrumenten opnemen in een kerk niet zo eenvoudig moet zijn. Of juist wel, met de massa's natuurlijke galm?
De gitaarpartijen zitten goed in de mix. Persoonlijk zou ik aan dit nummer een andere drumpartij toe voegen. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak, zou het meer in een jazzy ritme stelen. Of wat meer de soul toer opgaan, zodat het geheel wat zwarte gospel invloeden meekrijgt.
Al bij al een goede produktie, knap gemixt en prima uitvoering.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-02-2012, 23:03
Junior Member

Reputatie: guitargurt is op goeie weg

Hallo,

Bedankt voor de reacties! Leuk om te lezen.
@Zuper: Drums, bas, gitaren en vocalen heb ik thuis op zolder opgenomen. Alleen het kerkorgel en bugel heb ik in de kerk opgenomen. Kerkorgel is een heel goed elektronisch orgel. Line-signaal direct afgetapt en mics geplaatst voor de speakers. Bugel met een close-mic met reflectie-filter van Se-electronics en een mic in de ruimte voor de natuurlijke galm inderdaad.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-02-2012, 17:12
Senior Member

Reputatie: yapiyapo is op goeie weg

Vind dit een goede nr.
Een stevige rock met veel pit! Goed gemixt ook.
Ben alleen niet zo een grote fan van de stem...ietsje te braaf (ook is dit een religieuse getinte opname) ietsje te 'koor'achtig' maar zoals ik blijf heralen,heeft gewoon te maken met persoonlijke smaak.
Maar de muziek is goed hoor
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten