homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 21:41
Vintage Member

Reputatie: Rikkirik wordt hier goed onthaald
Standaard Presonus faderport

Hallo iedereen, wie heeft hier ervering mee????

PreSonus

Groeten Rikkirik
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  faderPortAngleBig.jpg
Bekeken: 85
Grootte:  60.0 KB
ID: 10277  
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 22:57
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Presonus faderport

Ik..

Wat wil je weten?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 23:03
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Seconded,

Niet slecht, maar je moet er goei stevige vingers voor hebben om de knopjes te bedienen

De fader werkt super...

IZ.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 23:30
Vintage Member

Bedankt voor de snelle reactie, ik had graag wat respons gehad van mensen die er mee werken ervaring mee hebben, 146 euro is maar een schamel bedrag gezien in onze hobby.
Ik ben namelijk wegens gezondheidsredenen alles aan het reduceren in gewicht en hoeveelheid materiaal zodat ik mijn hobby nog een beetje uitoefenen, en dit toestelletje lijkt me handig om de daw aan te sturen i.p.v. met de muis

Bedankt op voorhand Henri
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 23:32
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikkirik Bekijk bericht
Bedankt voor de snelle reactie, ik had graag wat respons gehad van mensen die er mee werken ervaring mee hebben, 146 euro is maar een schamel bedrag gezien in onze hobby.
Ik ben namelijk wegens gezondheidsredenen alles aan het reduceren in gewicht en hoeveelheid materiaal zodat ik mijn hobby nog een beetje uitoefenen, en dit toestelletje lijkt me handig om de daw aan te sturen i.p.v. met de muis

Bedankt op voorhand Henri
Nu, voor die prijs heb je ook 8 schuiven met de Behringer BCF2000 natuurlijk, dat was de reden dat ik mijn Faderport heb verkocht...

IZ.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 23:49
Vintage Member

Inderdaad maar bij mij speelt momenteel de grootte mee ik zoek voor zo klein mogelijk maar degelijk, ik heb momenteel geen aparte ruimte voor geluidsopnames te doen dus alles gebeurd momenteel op verplaatsing, ik hou me vooral met toneel, prinsverkiezingen, geluidsmontages revues e.a.
Ik sta wel op punt nog voor de grote vakantie een woning te kopen en één van de condities is een aparte ruimte voor mijn hobby, zodat ik eens alles eindelijk kan uitpakken. Maar ik blijf vaak op verplaatsing werken
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 23:51
Vintage Member

DAN is de FaderPort zeker een goede keuze!

IZ.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 05-02-2012, 10:22
Vintage Member

Bedankt Izzy
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 05-02-2012, 10:22
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ik heb zelf geen 8 faders nodig..Volume automation doe ik per spoor, en heb de Faderport aan m'n linkerhand en m'n muis aan de rechter. Werkt al 10x sneller dan enkel de muis, en voldoet meer dan genoeg.

Een BCF is te groot, te lomp en te lawaaierig. Misschien dat ik ooit meer nood heb aan meer faders, maar dan denk ik dat ik een stuk meer zal spenderen dan 150 euro

Knopjes zijn inderdaad vrij 'clicky', maar dat vormt niet echt een probleem. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is de panningcontrol, die trekt echt op niets, is niet accuraat genoeg.. En op verplaatsing kan het misschien ook onhandig zijn dat je 'm in het stopcontact moet steken om de gemotoriseerde fader aan de gang te krijgen..
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 05-02-2012, 10:38
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Knopjes zijn inderdaad vrij 'clicky', maar dat vormt niet echt een probleem. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is de panningcontrol, die trekt echt op niets, is niet accuraat genoeg.. En op verplaatsing kan het misschien ook onhandig zijn dat je 'm in het stopcontact moet steken om de gemotoriseerde fader aan de gang te krijgen..
Wat de panning betreft, die zou je accurater kunnen maken door de waardes in de controller assignments te veranderen maar ik heb het zelf nooit geprobeerd.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten