homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 07-03-2007, 14:44
Junior Member

Reputatie: skippy is op goeie weg
Standaard stroom aansluitingen

Goedendag,
Ik heb een nieuwe woning gehuurd en nu wil ik 1 kamer gaan gebruiken als studio. Er zijn GEEN geaarde stopcontacten aanwezig in deze kamer.

Levert dit problemen op? In mijn vorige woning had ik er geen last van maar nu heb ik iets meer apparatuur, onder andere een mixer, computer, amplifier voor passieve monitoren en microfoon-voorversterker.

Graag uw reactie/hint/tips/gedachtes over het aansluiten van deze apparatuur op ongeaarde stopcontacten..
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-03-2007, 15:27
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: stroom aansluitingen

Een (rand)aarde is er eigenlijk voor jou veiligheid, maar dit zal normaalgesproken echt geen problemen geven wat betreft de werking van jou apparatuur...

Je zou eventueel (als je een beetje handig bent) een aarde er bij in kunnen leggen, als je weet naar welke lasdoos de bedrading loopt, en er in die lasdoors wel een aarde aanwezig is.... Maar goed nogmaals hoeft dus niet per se....

Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 07-03-2007, 17:23
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Ja, mn leeraar acoustiek heeft ook zo'n studio zonder aarding (express), allesinds geen last van ground-loops maar er hangt een bordje "ne touche jamais une piece electrique dans la studio si tu touche deja une autre piece" maw. zo plakken mensen vast aan hun apparatuur omdat als je dan 2 normaliter geaarde stukken hardware vastneemt, je zelf voor aarding speeld wat niet zo tof is, zeker als je gitaristen laat komen die al spelend (snaren rakend) hun versterker willen afregelen etc.

Simpele oplossing? maak je eigen aarding, gewoon één koperen pin de grond in en die op een stopcontact in je kamer aansluiten en vervolgens al je apparaten op de ene stopcontact, stervormig aansluiten (geen series dus).

Pzz
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 07-03-2007, 19:08
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald

Ik weet niet hoe dat in Belgie is, maar hier in nederland mag je (officieel) geen 2e aardpin 'slaan'. Maar het zou wel een oplossing zijn. (zou ik voor mijn High-end audio in de woonkamer ook wel graag willen ^_^....

Maar als je dat doet, wel oppassen dat je niet toch later apparatuur ergens in de buurt op een ander stopcontact zet, die wel aarde heeft (van het huis zelf), want dan heb je juist wel weer kans op aardlussen, omdat je dus 2 aardpinnen hebt.

Pies... :-)

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten