homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum

Mededelingen

Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum "Homerecording.be On Tour" is de naam voor de allereerste echte homerecording.be meeting. Je kan er gelijkgestemden ontmoeten, materiaal uitwisselen, awards winnen of workshops bijwonen. In deze rubriek blikken we vooruit.

Reageren

Discussietools Weergave
  #41 (permalink)  
Oud 15-02-2012, 20:49
Senior Member

Reputatie: RobertC wordt hier goed onthaald
Standaard Re: HOT 2012 Mix-Challenge: Bill Bakers Big Band

Beste mensen,

Nu heb ik een soundcloud account aangemaakt en mijn mix challenge track geupload. Deze staat nu op mijn account.
Moet ik 'm nog sharen met de homerecording groep of en andere aktie ondernemen, of is mijn track nu al ingediend bij de feestcommissie?

Robert
Met citaat reageren
  #42 (permalink)  
Oud 24-02-2012, 21:23
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald

Ik ben bezig met de mix en vroeg me eigenlijk af of er iets misging rond 3 minuten of dat het aan mij ligt? Ik krijg het gevoel dat de band even niet meer weet wat er gaat komen.

Ik leer enorm veel over groepen maken met dit project (ik moet wel, want ik hem maar 8 hardware kanalen!) en ook hoe handig het toch wel is om wat markers met omschrijving neer te zetten.
Met citaat reageren
  #43 (permalink)  
Oud 17-04-2012, 14:36
Senior Member

Reputatie: AV Inspire wordt hier goed onthaaldAV Inspire wordt hier goed onthaald

Waarom lees ik dit forum nu pas, ik had best wel willen meedoen.

volgende keer beter.
Met citaat reageren
  #44 (permalink)  
Oud 21-04-2012, 13:31
Active Member

Reputatie: knob twiddler wordt hier goed onthaaldknob twiddler wordt hier goed onthaald

Hallo Homerecorders

Ik heb de tracks in mijn Cubase geladen maar ik werk eigenlijk alleen met midi dus dit is helemaal nieuw voor mij.

Mijn eerste bedoeling was om een instrument erbij te spelen.
Hiervoor wou ik eerst het tempo in Cubase laten matchen met de song.
Kan het zijn dat de song geen vast tempo heeft?

Kan ik hiervoor de warp time tool gebruiken en moet ik dan in heel de track na elke 4e beat een warppunt zetten ?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en als ik het helemaal mis heb, kunnen jullie mij dan op weg helpen?

Groeten

Knob Twiddler

Laatst gewijzigd door knob twiddler; 21-04-2012 om 14:10
Met citaat reageren
  #45 (permalink)  
Oud 25-04-2012, 11:47
Active Member

Reputatie: knob twiddler wordt hier goed onthaaldknob twiddler wordt hier goed onthaald

Ik wil gewoon een spoor met een VST instrument bij de song spelen.
En ik wil het metronoom laten meelopen, passend met de song.
Is dit duidelijker ?

En mocht u eraan twijfelen, ik weet dat de wedstrijd reeds lang voorbij is.
Met citaat reageren
  #46 (permalink)  
Oud 25-04-2012, 11:53
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik heb geen ervaring met Cubase, maar in pro tools kan je een tempo map maken. Misschien dat onze vrienden van Steinberg deze mogelijkheid ook hebben voorzien?
Met citaat reageren
  #47 (permalink)  
Oud 25-04-2012, 14:46
Active Member

Ik weet hoe dit werkt in Cubase, mijn vraag gaat eerder over het principe.
Is dit de juiste werkwijze of is er een eenvoudigere, want ik was een hele tijd bezig om zo een heel tempospoor aan te maken en het is ook niet overal perfect.
Met citaat reageren
  #48 (permalink)  
Oud 25-04-2012, 19:24
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Het principe is in feite dat je zo'n live prestatie niet in een click probeerrt te gieten. Ik snap dat niet iedereen hiermee akkoord zal zijn, maar zo zie ik het wel. Door de komst van electronische muziek en de vele tools die een DAW ons ter beschikking stelt is het zo wat scheef gegroeid. Maar eigenlijk voelt muziek net natuurlijker aan als het mathematisch niet correct is.

Maar soit, we moeten mee met onze tijd en als jij het hier nodig acht om een grid uit te tekenen, dan heb je 2 opties:

- je gaat per maat je tempo-track gaan matchen met het nummer. Dat duurt voor een doorsnee nummer zo'n 15 minuten als je de handeling en shortcuts een beetje in je handen hebt. Op deze manier behoud je de natuurlijke flow van het nummer en heb je toch een click.
- je gaat inderdaad het ganse nummer gaan warpen/timestretchen/elasticaudio'n... zodat het mathematisch één vast ritme volgt. Het risico bestaat dat je bepaalde stukken zo fel gaat moeten stretchen of inkorten dat er vervorming van je signaal gaat optreden. Los daarvan lijkt het me een veel omslachtiger proces en ga je het nummer vermoedelijk doodmaken.
Met citaat reageren
  #49 (permalink)  
Oud 26-04-2012, 16:49
Active Member

Bedankt alexxx,

Het nummer zelf wou ik helemaal niet veranderen/stretchen.
Ik heb dus een tempotrack gemaakt en gematched met het nummer.
Hier heeft het veel langer geduurd als 15 minuten, maar het was ook de eerste keer. Nu weet ik tenminste dat er geen andere manier is zonder de originele track zelf aan te passen.

Citaat:
Het principe is in feite dat je zo'n live prestatie niet in een click probeerrt te gieten. Ik snap dat niet iedereen hiermee akkoord zal zijn, maar zo zie ik het wel. Door de komst van electronische muziek en de vele tools die een DAW ons ter beschikking stelt is het zo wat scheef gegroeid. Maar eigenlijk voelt muziek net natuurlijker aan als het mathematisch niet correct is.
Dit is dus exact de reden waarom ik een tempotrack maak, om het metronoom te laten meelopen met de natuurlijke groove.
Met citaat reageren
  #50 (permalink)  
Oud 26-04-2012, 18:03
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knob twiddler Bekijk bericht
Dit is dus exact de reden waarom ik een tempotrack maak, om het metronoom te laten meelopen met de natuurlijke groove.
De vraag is natuurlijk of je een metronoom echt nodig hebt. Zelf doe ik het niet voor zo'n variërende track. Dan luister ik gewoon naar de band en speel daar op mee. Maar dat is voorkeur. Veel plezier met je mix.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten